نیم ساعت کلیدی بورس

نیم ساعت کلیدی بورس

شاخص کل هم‌وزن نیز مانند دیروز ۵ هزار واحد رشد کرد و به رقم ۴۰۷ هزار و ۱۹۷ واحد رسید تا نسبت به روز گذشته ۱.۲۶ درصد افزایش یافته باشد. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۱.۵ درصدی به رقم ۱۸ هزار و ۱۵۴ واحد رسید.

کد خبر : ۸۵۶۶۴
بازدید : ۵۵۳۷
بازار سهام برای دومین روز پیاپی روند صعودی را تجربه کرد تا امیدوار باشد با هت تریک در روز شنبه روند نزولی دو ماه اخیر را تغییر دهد.
شاخص کل بورس تهران در نیم ساعت ابتدایی ۲۳ هزار واحد رشد کرد و پس از آن در روندی مشابه دیروز به رشد خود ادامه داد. در پایان معاملات چهارشنبه، شاخص کل با رشد ۲۶ هزار واحدی، نسبت به روز گذشته ۱.۷ درصد رشد کرد و در ارتفاع یک میلیون و۵۴۰ هزار واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز مانند دیروز ۵ هزار واحد رشد کرد و به رقم ۴۰۷ هزار و ۱۹۷ واحد رسید تا نسبت به روز گذشته ۱.۲۶ درصد افزایش یافته باشد. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۱.۵ درصدی به رقم ۱۸ هزار و ۱۵۴ واحد رسید.

رمپنا (گروه مپنا)، فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، وبملت (بانک ملت)، شبندر (بندرعباس)، اخابر (مخابرات ایران)، خودرو (ایران خودرو) و فملی (ملی صنایع مس ایران) نماد‌های سبزرنگ چهارشنبه بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

دومین روز مازاد تقاضا در بازار
ارزش صف‌های خرید بازار امروز دو هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته ۲۳.۴ درصد افزایش داشت. ارزش صف‌های فروش بازار نیز یک هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته ۴.۹ درصد کاهش یافت. روز چهارشنبه دومین روز پیاپی مازاد تقاضا در بورس بود.

تداوم ورود پول حقیقی
در معاملات روز چهارشنبه ۱۷۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد. این دومین روز پیاپی است که خالص پول حقیقی ورودی به بازار مثبت می‌شود. نماد‌های وبملت (بانک ملت)، کاما (باما)، وتجارت (بانک تجارت)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و خودرو (ایران خودرو) بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.

اختصاص بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات به بانک صادرات
بیشترین حجم معاملات بازار برای سومین روز پیاپی به یک نماد بانکی اختصاص داشت، تعداد ۹۱۸ میلیون ۶۸۸ هزار و ۶۵۰ سهم وبصادر (بانک صادرات) در روز چهارشنبه معامله شد، پس از وبصادر، وتجارت (بانک تجارت)، وبملت (بانک ملت)، خگستر (گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو) و ثامید (توسعه و عمران امید) در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بیشترین ارزش معاملات بازار نیز به نماد وبصادر (بانک صادرات) تعلق داشت که رقمی معادل ۳۹۶ میلیارد و ۲۵۹ میلیون تومان بود. پس از وبصادر، وبملت (بانک ملت)، فولاد (فولاد مبارکه)، پترول (گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان) و وتجارت (بانک تجارت) به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

تکرار بورس
روز چهارشنبه بورس توانست رکورد‌های روز گذشته را تکرار کند و برای دومین روز پیاپی علاوه بر رشد شاخص‌های کل و هم‌وزن، ارزش صف‌های خرید بیش از صف‌های فروش باشد و شاهد ورود پول حقیقی به بازار باشیم. در کنار رشد شاخص هم وزن، افزایش ارزش معاملات کل بازار و رشد معاملات خرد نیز نشان می‌دهد که رشد شاخص پشتوانه محکمی داشته است و تنها نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز بازار رشد نکرده‌اند.
در معاملات روز چهارشنبه، ۳۰۹ نماد با رشد قیمت همراه بودند که ۶۵ درصد بازار را تشکیل می‌دهند. تکرار روند رو به رشد بازار در آخرین روز معاملاتی هفته امید سهام‌داران را برای صعودی شدن بازار بیشتر کرد که با هت تریک در روز شنبه روند نزولی دو ماه اخیر تغییر کند.
نیم ساعت کلیدی بورس
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید