در آخرین نظرسنجی‌ها ترامپ برنده است یا بایدن؟

در آخرین نظرسنجی‌ها ترامپ برنده است یا بایدن؟

نتیجه همه این نظرسنجی‌ها از پیشتازی جو بایدن حکایت دارد، اما درصد اختلاف او با دونالد ترامپ در این نظرسنجی‌ها متفاوت است.

کد خبر : ۸۵۷۰۲
بازدید : ۵۲۹۵
در آخرین نظرسنجی‌ها ترامپ برنده است یا بایدن؟
کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی روز‌های گذشته با برگزاری اولین مناظره بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی این کشور و جو بایدن، رقیب دموکرات او و همچنین ابتلای نامزد جمهوریخواهان به ویروس کرونا فراز و نشیب‌های زیادی داشته است.

در یکی از آخرین تحولات کارزار جو بایدن با تاخیر یک هفته‌ای زمان دو مناظره باقی مانده مخالفت کرد. در مقابل دونالد ترامپ نیز برگزاری مناظره «مجازی» را رد کرده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد دومین مناظره نامزد‌های راهیابی به کاخ سفید روز ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) در شهر میامی در ایالت فلوریدا برگزار نخواهد شد.

از سوی دیگر ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا و انتقال او به بیمارستان هفته گذشته کارزار انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را تحت الشعاع قرار داد.
هر چند رئیس جمهوری کنونی آمریکا از بیمارستان مرخص شده است و قصد دارد بار دیگر در گردهمایی‌های انتخاباتی حضور پیدا کند، اما ابتلای او به بیماری «کووید ۱۹» و حواشی آن از جمله حضور بدون ماسک دونالد ترامپ در بالکن کاخ سفید در روز‌های گذشته در صدر اخبار ایالات متحده بود.

نتیجه آخرین نظرسنجی‌های ملی چیست؟
از روز ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) تا شش اکتبر (۱۵ مهر) شش نظرسنجی ملی از سوی موسسات افکارسنجی و رسانه‌های آمریکا انجام شده است. نتیجه همه این نظرسنجی‌ها از پیشتازی جو بایدن حکایت دارد، اما درصد اختلاف او با دونالد ترامپ در این نظرسنجی‌ها متفاوت است.
جو بایدن در نظرسنجی «سی ان ان» ۱۶ درصد بیشتر از دونالد ترامپ محبوبیت دارد. ۵۷ درصد رای دهندگان در این نظرسنجی متمایل به جو بایدن و ۴۱ درصد متمایل به دونالد ترامپ بودند.

در مقابل در نظرسنجی موسسه «هریس» جو بایدن تنها هفت درصد بیشتر از دونالد ترامپ حمایت رای دهندگان احتمالی را کسب کرده است. نامزد دموکرات‌ها در این نظرسنجی با ۴۷ درصد از دونالد ترامپ با ۴۰ درصد پیش افتاده است.

در نظرسنجی مشترک شبکه «ان بی سی» و روزنامه «وال استریت ژورنال» پیشتازی جو بایدن ۱۴ درصد است. او در این نظرسنجی ۵۳ درصد محبوبیت دارد. این در حالی است که میزان محبوبیت نامزد جمهوریخواهان در این نظرسنجی مشترک تنها ۳۹ درصد است.

نتیجه نظرسنجی موسسه «راسموسن» از پیشتازی ۱۲ درصدی جو بایدن حکایت دارد. نامزد دموکرات‌ها در این نظرسنجی حمایت ۵۲ درصد رای دهندگان احتمالی را کسب کرده و در مقابل دونالد ترامپ حمایت ۴۰ درصد آن‌ها را به دست آورده است.

در نظرسنجی موسسه «یوگاو» که با همکاری نشریه «اکونومیست» انجام شده است جو بایدن حمایت ۵۱ درصد و دونالد ترامپ ۴۲ درصد از رای دهندگان احتمالی را کسب کرده اند. به این ترتیب جو بایدن در این نظرسنجی ۹ درصد از رقیب جمهوریخواه خود رای بیشتری دارد.

در نهایت در نظرسنجی شبکه «فاکس نیوز» نیز جو بایدن ۱۰ درصد از دونالد ترامپ پیش افتاده است. نامزد دموکرات‌ها در این نظرسنجی ۵۳ درصد محبوبیت دارد و رقیب جمهوریخواه او از حمایت ۴۳ درصد از رای دهندگان احتمالی برخوردار است.

میانگین این شش نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۲ درصد رای دهندگان احتمالی از جو بایدن حمایت می‌کنند و ۴۱ درصد آن‌ها نیز رئیس جمهوری کنونی آمریکا را به رقیب دموکرات او ترجیح می‌دهند.

اما در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آرای عمومی و پیشتازی یکی از نامزد‌ها در سطح ملی تعیین کننده نیست. در اغلب ایالت‌ها هر کدام از نامزد‌ها که بیشترین رای را در آن ایالت به دست آورد آرای الکترال آن ایالت را نیز کسب می‌کند.
به این ترتیب هر کدام از نامزد‌ها که بتواند اکثریت آراء را در کالج الکترال (۲۷۰ رای) به دست آورد پیروز انتخابات خواهد بود. این امر به این معنا است که نتیجه نظرسنجی‌ها در ایالت‌های کلیدی یا همان ایالت‌هایی که رقابت بین دو نامزد فشرده است اهمیت زیادی خواهد داشت.
در آخرین نظرسنجی‌ها ترامپ برنده است یا بایدن؟
فلوریدا؛ رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ برای ۲۹ رای الکترال
میانگین نتیجه نظرسنجی‌های انجام شده در فلوریدا از رقابت تنگاتنگ رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده با رقیب دموکراتش برای کسب ۲۹ رای الکترال این ایالت حکایت دارد.

اکثریت رای دهندگان در این ایالت از سال ۱۹۹۶ تاکنون همواره به برنده انتخابات ریاست جمهوری رای داده اند. ترکیب جمعیتی این ایالت به گونه‌ای است که به دلیل حضور رای دهندگان سیاهپوست، اسپانیایی تبار و سالمند هر دو حزب بخت پیروزی دارند. درصد زیادی از جمعیت این ایالت را افرادی تشکیل می‌دهند که برای گذراندن دوره بازنشستگی خود ساکن فلوریدا شده اند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات پیش رو بدون کسب آرای الکترال فلوریدا مسیر بسیار دشواری خواهد داشت. میانگین نتیجه نظرسنجی‌های انجام شده در ایالت فلوریدا نشان می‌دهد که نزدیک به ۴۸ درصد رای دهندگان از جو بایدن حمایت می‌کنند. در مقابل نزدیک به ۴۶ درصد از آن‌ها طرفدار دونالد ترامپ هستند.
در آخرین نظرسنجی‌ها ترامپ برنده است یا بایدن؟
پنسیلوانیا؛ پیشتازی بایدن در ایالتی که سال ۲۰۱۶ شگفتی آفرید
میانگین نتیجه نظرسنجی‌های انجام شده در پنسیلوانیا نشان می‌دهد که جو بایدن با اختلاف حدودا پنج درصد در این ایالت پیش افتاده است. این در حالی است که دونالد ترامپ چهار سال پیش با پیروزی در این ایالت که در دوره‌های گذشته یکی از سنگر‌های حزب دموکرات بود شگفتی آفرین شد.

کسب ۲۰ رای الکترال پنسیلوانیا هم برای جو بایدن و هم دونالد ترامپ اهمیت زیادی خواهد داشت. با این حال انتظار‌ها از جو بایدن برای بازپس گیری یکی از سنگر‌های قدیمی حزب دموکرات از جمهوریخواهان بیشتر است.

نامزد دموکرات‌ها امیدوار است تا میزان بالای مشارکت در شهر‌های فیلادلفیا و پیتسبرگ بتواند مانع از تکرار پیروزی دونالد ترامپ با کمک آرای بالا در مناطق حاشیه‌ای ایالت پنسیلوانیا شود.

اوهایو؛ ایالتی که طی ۵۶ سال همواره به برنده انتخابات رای داده است
میانگین نتیجه نظرسنجی‌ها در اوهایو نشان می‌دهد که دونالد ترامپ و جو بایدن در رقابتی شانه به شانه با یکدیگر برای کسب ۱۸ رای الکترال این ایالت به سر می‌برند. اکثریت رای دهندگان این ایالت از سال ۱۹۶۴ تاکنون در همه دوره‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نامزدی رای داده اند که در نهایت به کاخ سفید راه یافته است.

رقابت تنگاتنگ بین رئیس جمهوری کنونی و رقیب دموکراتش در اوهایو خبر خوبی برای جمهوریخواهان محسوب نمی‌شود. دونالد ترامپ چهار سال پیش با اختلافی ۸ درصدی در این ایالت به پیروزی دست یافت. این در حالی است که هم اکنون میانگین نتیجه نظرسنجی‌ها از پیشتازی حدودا نیم درصدی جو بایدن در اوهایو حکایت دارد.

دموکرات‌ها امیدوارند تا مشارکت بالای رای دهندگان سیاهپوست به آن‌ها برای کسب آرای الکترال اوهایو کمک کند.
در آخرین نظرسنجی‌ها ترامپ برنده است یا بایدن؟
میشیگان؛ از پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ تا پیشتازی ۷ درصدی بایدن
بنا به میانگین نتیجه نظرسنجی‌های انجام شده در میشیگان جو بایدن با اختلاف هفت درصد از دونالد ترامپ در این ایالت پیش افتاده است. رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده چهار سال پیش با اختلافی اندک در میشیگان پیروز شد.

هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ از پیروزی در ایالت میشیگان اطمینان داشت و به همین دلیل از تبلیغ در این ایالت غافل شد. میشیگان ایالتی صنعتی است و یکی از مراکز اصلی صنعت خودروسازی آمریکا محسوب می‌شود. جو بایدن در صورت غلبه بر دونالد ترامپ در این ایالت، ۱۶ رای الکترال را که چهار سال پیش به سبد جمهوریخواهان ریخته شد کسب خواهد کرد.

کارولینای شمالی؛ امید بایدن به تکرار پیروزی سال ۲۰۰۸ اوباما
اکثریت رای دهندگان در ایالت کارولینای شمالی در دوره‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جز سال ۲۰۰۸ به جمهوریخواهان رای داده اند.

این در حالی است که میانگین نتیجه نظرسنجی‌های انجام شده در این ایالت از پیشتازی حدودا یک و نیم درصدی جو بایدن حکایت دارد. کسب ۱۵ رای الکترال کارولینای شمالی برای دونالد ترامپ بیش از جو بایدن اهمیت خواهد داشت، زیرا پیروزی معاون پیشین باراک اوباما در این ایالت محافظه کار احتمالا نشان دهنده گرایش کلی به دموکرات‌ها در سراسر آمریکا خواهد بود.

جو بایدن امیدوار است تا مشارکت بالای شهرنشینان در کارولینای شمالی، به ویژه سیاهپوستان، بتواند دموکرات‌ها را برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ (دوره اول باراک اوباما) در این ایالت پیروز کند.
در آخرین نظرسنجی‌ها ترامپ برنده است یا بایدن؟
آریزونا؛ پیشتازی بایدن در سنگر قدیمی جمهوریخواهان
میانگین نتیجه نظرسنجی‌های انجام شده از پیشتازی دو تا سه درصدی جو بایدن در ایالت آریزونا حکایت دارد. این در حالی است که این ایالت تاکنون یکی از محافظه کارترین ایالت‌های آمریکا بود و آرای الکترال آن در دوره‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همواره به جمهوریخواهان تعلق می‌گرفت.

تغییر ترکیب جمعیتی آریزونا و افزایش جمعیت اسپانیایی تبار‌ها یکی از عواملی است که دموکرات‌ها را به پیروزی در این ایالت امیدوار کرده است. جو بایدن برای کسب ۱۱ رای الکترال ایالت آریزونا به مشارکت بالای اسپانیایی تبار‌ها در رای گیری نیاز خواهد داشت.

جان مک کین، منتقد دونالد ترامپ در درون حزب جمهوریخواه سناتور ایالت آریزونا بود. هرچند او اکنون از دنیا رفته است، اما سیندی مک کین، همسر سناتور پیشین آریزونا از نامزدی جو بایدن حمایت کرده است.

ویسکانسین؛ امید دموکرات‌ها به پیروزی مجدد پس از شکست ۲۰۱۶
میانگین نتیجه نظرسنجی‌های انجام شده در ایالت ویسکانسین جو بایدن را با اختلاف شش تا هفت درصد پیشتاز نشان می‌دهد. دونالد ترامپ چهار سال پیش با اختلافی اندک توانست هیلاری کلینتون را در این ایالت شکست دهد.

اکثریت رای دهندگان ویسکانسین از سال ۱۹۸۸ تاکنون در هر دوره به استثنای سال ۲۰۱۶ به نامزد‌های حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری رای داده اند. دموکرات‌ها امیدوارند تا میزان مشارکت در شهر‌های ویسکانسین از چهار سال پیش بیشتر باشد تا بتوانند با کمک آرای شهرنشینان این ایالت ۱۰ رای الکترال آن را به دست‌آورند.

آیووا؛ امیدواری ترامپ به تکرار پیروزی ۲۰۱۶
میانگین نتیجه نظرسنجی‌های انجام شده در ایالت آیووا از رقابت تنگاتنگ دونالد ترامپ و جو بایدن حکایت دارد. با این حال به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ با اختلافی ناچیز از رقیب دموکرات خود در این ایالت پیش افتاده است.

باراک اوباما در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ توانسته بود آرای الکترال آیووا را کسب کند. این در حالی است که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ با اختلاف ۱۵ درصد هیلاری کلینتون را در این ایالت شکست داد.
منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید