"ایستگاه اتمسفر"؛فیلمی که در آن آدم‌ها هوای هم را دارند

"ایستگاه اتمسفر"؛فیلمی که در آن آدم‌ها هوای هم را دارند

محسن در این فیلم علاوه بر نقش جدی، نقش اول را نیز ایفا کرد. او در فیلم‌های طنزی که بازی کرده بود، کار‌های خوبی داشت. او در خیلی از صحنه‌ها به من کمک کرد و خروجی آن نقشی شد که بر روی پرده آمد.

کد خبر : ۸۵۷۱۳
بازدید : ۱۳۷۴
فیلم ایستگاه اتمسفر را مهدی جعفری همراه با همسرش مهین عباس‌زاده ساخته‌اند. مهدی جعفری کار را کارگردانی کرده است و فیلمنامه را هر دو مشترک نوشته‌اند.

«ایستگاه اتمسفر» داستان جذابی دارد. در تک خطی که از سمت سازندگان فیلم منتشر شده، آمده است: «اتمسفر هوای زمین را دارد و ما هوای همدیگر را.»، اما داستان این فیلم در مورد زوجی است که مدت‌ها از یکدیگر جدا شده‌اند و این مسئله را به خانواده‌های خود نگفته‌اند و از آن‌ها پنهان کرده‌اند. تا این که زن در یک سانحه رانندگی و در حالی که شوهر سابقش پشت فرمان است جانش را از دست می‌دهد.

مرد بعد از این اتفاق تلخ به موضوعاتی درباره همسر سابقش پی می‌برد و بعد از مرگ او بعد‌هایی از زندگی همسر سابقش برایش روشن می‌شود. این زوج جوان «مرجان» و «وحید» نام دارند و هشت ماهی می‌شود که طلاق گرفته‌اند در این میان مرجان نیز تصمیم به مهاجرت دارد و تمام تلاشش را برای گرفتن اقامت دائم کانادا می‌کند.

نتیجه همکاری زوج هنرمند
فیلم ایستگاه اتمسفر را مهدی جعفری همراه با همسرش مهین عباس‌زاده ساخته‌اند. مهدی جعفری کار را کارگردانی کرده است و فیلمنامه را هر دو مشترک نوشته‌اند. مهدی جعفری پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود: «حدود ۲۰ سال است که فیلم کوتاه می‌سازم.
ایستگاه اتمسفر دو سال زحمت من و مهین عباس‌زاده همسرم بود که یک سینمای قصه‌گو بود و دوست داشتیم آن را تجربه کنیم.» جعفری فعالیت سینمایی خود را با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و به عنوان مدیر فیلمبردار و مستندساز مشغول به کار شد.
آخرین فیلم مهدی جعفری «۲۳» نفر نام داشت که در جشنواره فیلم فجر حواشی زیادی را تجربه کرد و توانست سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی را کسب کند.

فیلم‌های با مادربزرگ، زیارت، برکه، همه روز‌های خوب، کمی بالاتر و پنحره برخی از ساخته‌های کوتاه داستانی جعفری است و قصه‌ها درباره هوشنگ مرادی کرمانی، هرکجا بروم آسمان مال من است، مجموعه مستند ۲۳ نفر و نام و نشان از مستند‌های اوست.

البته منتقدان به فیلم ایستگاه اتمسفر نقد‌هایی دارند. آن جایی از فیلم که دیالوگ‌های تکراری و کلیشه‌ای رد و بدل می‌شود و شعار‌های اجتماعی و اخلاقی بسیاری در فیلمنامه گنجانده شده است که به این طریق بر تماشاگر تاثیر بگذارد.
برخی دیگر نیز بر این نظرند که قصه فیلم پتانسیل تبدیل‌شدن به یک اثر سینمایی ندارد و درامی که برای یک فیلم سینمایی ضعیف است و با ریتم آهسته فیلم حوصله بیننده را سر می‌برد و او را از تفکر در پیام درونی فیلم که دغدغه‌های فیلم‌ساز را منعکس می‌کند، بازمی‌دارد.

بازیگران خوب و بازی‌های تحسین شده
محسن کیایی، رویا افشاری نسب، شاهرخ فروتنیان، ژاله صامتی، آناهیتا افشار، سوگل قلاتیان، بابک بهشاد، بانیپال شومون، مهدی حسینی‌نیا، رها خدایاری، میثاق جمشیدی، ماریا تهرانچی، شیرین امیری، علیرضا معیدی، پاوان افسر و پریا وزیری در ایستگاه اتمسفر بازی کرده‌اند.

محسن کیایی که مطرح‌ترین و پرکارترین بازیگران مرد سینمای ایران بوده است و اخیرا با سریال هم‌گناه بیش از قبل محبوبیت خود را به دست آورده است، بازیگر نقش اصلی فیلم است.
آناهیتا افشار نیز در فیلم حضور دارد و رویا افشار بازیگر مطرح عرصه تئاتر نیز در این فیلم به خوبی بازی می‌کند و نقشی که به عنوان یک مادر به عهده گرفته تحسین برانگیز بوده است. بازی ژاله صامتی نیز مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفته است.

مهدی جعفری کارگردان این فیلم در مورد بازی محسن کیایی پیشتر گفته بود: «از دو سال پیش فیلمنامه ایستگاه اتمسفر را به محسن کیایی داده بودم و او علاقه داشت که نقش جدی در سینما بازی کند. محسن در این فیلم علاوه بر نقش جدی، نقش اول را نیز ایفا کرد. او در فیلم‌های طنزی که بازی کرده بود، کار‌های خوبی داشت. او در خیلی از صحنه‌ها به من کمک کرد و خروجی آن نقشی شد که بر روی پرده آمد.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید