جستجوی گنج نازی‌ها در لاشه کشتی غرق‌شده

جستجوی گنج نازی‌ها در لاشه کشتی غرق‌شده

«یافتن کشتی بخار آلمانی و جعبه‌هایی با محتویاتی که هنوز ناشناخته است در قعر دریای بالتیک بر جذابیت این ماجرا می‌افزاید.

کد خبر : ۸۵۷۸۸
بازدید : ۵۴۱۹
جستجوی گنج نازی‌ها در لاشه کشتی غرق‌شده
ممکن است یکی از جالب‌ترین اشیاء مفقوده جهان در این کشتی باشد

غواصان لهستانی لاشه یک کشتی جنگ جهانی دوم آلمان را کشف کردند که ممکن است به حل رمز و راز «حجره کهربایی» کمک کند. این شیء مفقوده یک حجره تزئینی متعلق به روسیه تزاری است که از سال ۱۹۴۵ تاکنون دیده نشده است.

این حجره یا اتاقک که در پروس قرن هجدهم به عنوان هدیه به پتر کبیر تزار روسیه ساخته شده بود، به دلیل صفحات کهربا و برگ‌های طلایی که با آن آراسته شده بود، هشتمین شگفتی جهان محسوب می‌شد.

با وجود این، این حجره در طی جنگ جهانی دوم توسط سربازان نازی به غارت رفت و صفحات آن برای استفاده مجدد برداشته شد. این شیء آخرین بار در اواخر درگیری در شهر بندری کونیگسبرگ مشاهده شد که آن زمان جزء خاک آلمان بود و اکنون کالینینگراد نام دارد و جزء خاک روسیه است.

تقریباً در همان زمان بود که کشتی بخار کارلسروهه در سال ۱۹۴۵ با یک محموله سنگین به راه افتاد؛ اما محموله این کشتی همچنان رمز و راز باقی‌مانده است. این کشتی پس از ترک سواحل لهستان توسط هواپیما‌های جنگی شوروی غرق شد.

اکنون غواصانی از گروه بالتیکتک می‌گویند که لاشه کارلسروهه را پیدا کرده‌اند و تعدادی جعبه سربسته جزء اشیاء مکشوفه است.

توماس زوارا غواص در بیانیه‌ای می‌گوید: «ما از سال گذشته به دنبال لاشه این کشتی بودیم. بعد متوجه شدیم که ممکن است یکی از جالب‌ترین اشیاء مفقوده جهان در قعر دریای بالتیک پنهان مانده باشد.»

«این کشتی غرق شده تقریباً دست‌نخورده است. در آن وسایل نقلیه نظامی، ظروف چینی و جعبه‌های زیادی را کشف کرده‌ایم که هنوز محتویات آن‌ها مشخص نیست.» این کشتی بخشی از عملیات هانیبال بود که و برای تخلیه اضطراری بیش از یک میلیون سرباز آلمانی و غیرنظامی از پروس شرقی در صورت پیشروی شوروی طراحی‌شده بود.

مستندات آن زمان حاکی از آن است که کشتی با یک محموله بزرگ و ۱۰۸۳ نفر سرنشین عجولانه بندر کونیگسبرگ را ترک گفت. توماس زوارا غواص می‌گوید: «همه این‌ها، کنار هم، تخیل انسان را تحریک می‌کند.»

«یافتن کشتی بخار آلمانی و جعبه‌هایی با محتویاتی که هنوز ناشناخته است در قعر دریای بالتیک بر جذابیت این ماجرا می‌افزاید.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید