کرونا عامل افزایش هولناک گرسنگی

کرونا عامل افزایش هولناک گرسنگی

به گفته مارله تیمه، رئیس این سازمان گرسنگی بویژه در، بویژه در آفریقا و در جنوب صحرا و در جنوب آسیا به شرایطی هشدارآمیز رسیده است. او روز دوشنبه ۱۲ اکتبر فهرستی از وضع گرسنگی را در جهان ارائه کرد.

کد خبر : ۸۵۸۳۳
بازدید : ۵۳۳۵
کرونا عامل افزایش هولناک گرسنگی
بحران، جنگ و تغییرات آب و هوایی باعث افزایش شمار گرسنگان جهان در پنج سال اخیر شده‌اند. اکنون مشکل دیگری هم به این عوامل اضافه شده؛ بیماری کرونا که به شکلی هولناک این فاجعه انسانی را تشدید کرده است.

«سازمان کمک به گرسنگان جهان» که یک سازمان آلمانی است از افزایش عده گرسنگان در جهان خبر داده و اعلام کرده که با پاندمی کرونا این معضل ابعاد به مراتب فاجعه‌بارتری به خود گرفته است.

به گزارش این سازمان بر تعداد گرسنگان در جهان در پنج سال اخیر به شکل چشمگیری اضافه شده است. علت آن نیز تنش، بحران، جنگ و خشکسالی و تغییرات زیست محیطی است که میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا از حداقل امکانات زنده ماندن محروم کرده است. اما با شیوع کرونا وضع در برخی نقاط جهان بسیار وخامت‌بار شده است.

به گفته مارله تیمه، رئیس این سازمان گرسنگی بویژه در، بویژه در آفریقا و در جنوب صحرا و در جنوب آسیا به شرایطی هشدارآمیز رسیده است. او روز دوشنبه ۱۲ اکتبر فهرستی از وضع گرسنگی را در جهان ارائه کرد.

در پایان سال ۲۰۱۹ عده گرسنگان در دنیا تقریبا ۶۹۰ میلیون نفر از ۵۰ کشور بوده است. از سال ۲۰۱۲ به بعد وضع در ۱۴ کشور جهان وخیم‌تر شده است. به گفته مارله تیمه علاوه بر تغییرات آب و هوایی، مهمتر از همه منازعاتی که در سوریه و یمن وجود داشته عامل وخامت اوضاع شده و حالا بیماری کرونا آتش گرسنگی را بیش از پیش شعله‌ور ساخته است.

از اهداف هزاره سازمان ملل متحد پایان دادن به گرسنگی در جهان تا پایان سال ۲۰۳۰ بوده است. اما سازمان کمک به گرسنگان می‌گوید این هدف در شرایط موجود دست نیافتنی است. مارله تیمه گفته است: «اگر به روال فعلی به مبارزه به گرسنگی ادامه دهیم ۳۷ کشور قادر نخواهند بود تا سال ۲۰۳۰ به سطحی برسند که گرسنگی در آن در سطح پایینی قرار گیرد.»

وزارت توسعه آلمان از خواست سازمان کمک به گرسنگان جهان برای افزایش تلاش‌ها برای مقابله با گرسنگی استقبال کرده است. گرد مولر وزیر توسعه روز دوشنبه خواستار افزایش منابع مالی میلیاردی برای رسیدن به این هدف و اصلاحات بنیادی کشاورزی شد.

به گفته او «گرسنگی یک فاجعه قابل پیش‌گیری است، زیرا در جهان منابع کافی برای تامین غذای ۱۰ میلیارد نفر وجود دارد.» وی به دو مطالعه بین‌المللی جدید اشاره کرد که سالانه انجام می‌شود و بر اساس آن‌ها ۱۴ میلیارد دلار (حدود ۱۲ میلیارد یورو) سرمایه گذاری اضافی و یک "انقلاب ارضی" برای کاهش گرسنگی در جهان لازم است.

در این پژوهش‌ها که روز سه‌شنبه ۱۳ اکتبر منتشر خواهند شد دانشگاه کورنول ایالت نیویورک، سازمان تغذیه و کشاورزی وابسته به سازمان ملل و موسسه تحقیقاتی توسعه شهر بن شرکت کرده‌اند. دانشمندان هم‌چنین پیشنهاد‌هایی برای استفاده از بذر بهتر و روش آبیاری پیشرفته‌تر کرده‌اند.

بنابر این تحقیقات برای نجات بشریت از گرسنگی باید تا سال ۲۰۵۰ دستکم ۶۰ درصد بیشتر در امر کشاورزی سرمایه‌گذاری و هزینه شود. به گفته مولر آلمان در حال حاضر سالانه دو میلیارد دلار برای امنیت غذایی و کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌کند. این مبلغی دو برابر سال ۲۰۱۳ میلادی است.
وزیر توسعه آلمان گفته است که با این سرمایه‌گذاری می‌توان امنیت تغذیه ۲۰ میلیون نفر را تامین کرد و هشت میلیون نفر را از گرسنگی یا سو تغذیه نجات داد.
منبع:دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید