با واکسن کرونا هم ماسک زدن لازم است

با واکسن کرونا هم ماسک زدن لازم است

این نهاد تاکید می‌کند که بر همین اساس پس از در دسترس بودن واکسن کرونا نیز تغییرات و محدودیت‌هایی برای "در کنار هم بودن" اهمیت خواهد داشت.

کد خبر : ۸۵۸۸۴
بازدید : ۹۱۵۸
با واکسن کرونا هم ماسک زدن لازم است
کارشناسان انستیتو کخ می‌گویند پس از دسترسی به واکسن کرونا هم بازگشت به شرایط عادی به سرعت ممکن نخواهد بود. آن‌ها معتقدند اگر واکسن کرونا هم در دسترس باشد باید استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و فاصله‌گذاری ادامه یابد.

انستیتو روبرت کخ خوش‌بینی درباره بازگشت سریع به زندگی و شرایط عادی در آلمان، در صورت در دسترس بودن واکسن کرونا را تا حد زیادی کاهش داد.

بر پایه یک سند راهبردی این موسسه که بخش‌هایی از آن سه‌شنبه ۲۲ مهر (۱۳ اکتبر) رسانه‌ای شد، با وجود واکسن کرونا هم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به خصوص استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی همچنان ضرورت دارد.

نهاد مرجع اظهار نظر درباره بیماری کووید۱۹ در آلمان می‌گوید گرچه واکسیناسیون "بخش مهمی از مقابله با همه‌گیری" است، اما به تنهایی کافی نیست و دست‌کم به این دلیل که واکسن در ابتدا به میزان محدودی در اختیار خواهد بود و آن نیز در گام‌های نخست به گروه‌های مشخص آسیب‌پذیر اختصاص خواهد داشت.

این نهاد تاکید می‌کند که بر همین اساس پس از در دسترس بودن واکسن کرونا نیز تغییرات و محدودیت‌هایی برای "در کنار هم بودن" اهمیت خواهد داشت.

منظور از این محدودیت‌ها و تغییرات ادامه رعایت توصیه‌های بهداشتی، رعایت فاصله مناسب، استفاده از ماسک، تعویض هوای فضا‌های بسته و تا حد ممکن انتقال فعالیت‌های اوقات فراغت به فضای باز است.

حدود دو ماه پیش سند مشابهی منتشر شده بود که در آن دسترسی به واکسن کرونا در آینده نزدیک محتمل ارزیابی شده بود. انستیتو کخ چند ساعت پس از انتشار سند آن را با این یادآوری که نسخه به روز شده‌ای نیست پس گرفت.

در سندی که اکنون منتشر شده اهداف راهبردی چنین توصیف شده‌آند: پیش از هر چیز اهمیت دارد که شیوع و تاثیر سوء پاندمی بر سلامتی به حداقل کاهش یابد و در عین حال زندگی اجتماعی و فعالیت‌های اقتصادی تا حد ممکن کمتر محدود شود.

لوار ویلر، رئیس انستیتو کخ می‌گوید در مواجهه با کووید۱۹ در هفته‌ها و ماه‌های آینده نیاز است که به لحاظ زمانی و منطقه‌ای تدبیر‌هایی متناسب با موقعیت مد نظر قرار گیرند.

در سند راهبردی انستیتو تاکید شده که لازم است فشار بر سیستم بهداشت و درمان، پیامد‌های بلند مدت ابتلا و موارد مرگ بر اثر کووید۱۹ تا حد ممکن کاهش یابد. تدبیر‌های لازم برای رسیدن به این هدف باید "متناسب، به لحاظ زمانی و مکانی محدود و در عمل قابل اجرا" باشند.

سند یاد شده به مسئله مدرسه‌ها و مهدکودک‌ها هم پرداخته است: یافته‌های تا کنونی نشان می‌دهند که "مراکز آموزشی از مکان‌هایی هستند که در شیوع ویروس نقش دارند" با این حال مهم است که آن‌ها با مراعات نکات بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند، زیرا برای رشد، فراگیری و ارتباط اجتماعی کودکان و نوجوانان اهمیت دارند و باز بودن آن‌ها به والدین امکان می‌دهد به کار خود ادامه دهند.

وظیفه و مسئولیت مشترک اجتماعی
انستیتو روبرت کخ در سند جدید خود تاکید می‌کند که مقابله با پاندمی یک وظیفه و مسئولیت مشترک اجتماعی است و مهم این است که همه در آن سهیم باشند. این موسسه می‌افزاید تجربه ماه‌های گذشته به وضوح نشان داد که به عنوان مثال قرنطینه شدن افراد در خانه یا آسایشگاه‌ها برای حفاظت موثر از شهروندان به شدت آسیب‌پذیر به تنهایی کافی نیست.

در سند راهبردی انستیتو کخ انجام آزمایش تشخیص کرونا به صورت هدفمند توصیه شده و تاکید می‌شود که آزمایش اشخاص با علائم ابتلا و حفاظت از اشخاص آسیب‌پذیر، مانند افراد سالخورده ساکن خانه سالمندان باید در اولویت باشد.

انستیتو روبرت کخ به طور همزمان کار بر روی یک استراتژی واکسیناسیون در آلمان را ادامه می‌دهد. یکی از جنبه‌های مهم این کار مشخص کردن و شناسایی گروه‌هایی از شهروندان است که باید در مرحله اول واکسن به آن‌ها اختصاص یابد؛ سالخوردگان، بیماران و کادر درمانی از جمله اولویت‌های دریافت واکسن کرونا هستند.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید