دومین "زنبور قاتل" از دست دانشمندان گریخت

دومین "زنبور قاتل" از دست دانشمندان گریخت

زنبور سرخ آسیایی، بزرگ‌ترین گونه زنبور سرخ در دنیا است. آن‌ها می‌توانند تا ۵ سانتیمتر هم رشد کنند. آن‌چه این حشرات را خطرناک می‌کند، توانایی آن‌ها در کشتار زنبور‌های عسل است.

کد خبر : ۸۵۹۱۸
بازدید : ۷۱۰۰۰
دومین
با قطع شدن سیگنال‌های دستگاه فرستنده‌ای که به یک زنبور سرخ آسیایی وصل شده بود، به نظر می‌رسد که دومین زنبور هم از دست دانشمندان گریخته است.

هفته گذشته دانشمندان موسسه کشاورزی واشنگتن یک زنبور سرخ آسیایی زنده را گرفتند. این زنبور به دلیل توانایی‌اش در کشتار زنبور‌های عسل به "زنبور قاتل" معروف است. دانشمندان با استفاده از نخ دندان یک فرستنده را به این زنبور وصل کردند که به گفته این موسسه "خیلی خوب کار می‌کرد. "

دانشمندان پس از رها کردن این حشره روی یک درخت سیب در طبیعت ابتدا با موفقیت او را ردیابی کردند. اما پس از این که زنبور وارد منطقه‌ای پر از گیاه شد، دانشمندان نتوانستند محلی را که امواج از آن ارسال می‌شد، شناسایی کنند و بعد هم او گم شد.

سون اسپیچیگر، مدیر بخش حشره‌شناسی موسسه، اما معتقد است که هنوز امید‌هایی برای پیدا کردن این زنبور وجود دارد. او به سی‌ان‌ان گفت: "ما مسیر ابتدایی پرواز زنبور را پیدا کرده‌ایم. همچنین با صاحبان خانه‌هایی در آن منطقه ملاقات کردیم و وسایلی برای زیرنظر گرفتن زنبور نصب کرده‌ایم. "

این نخستین‌بار نیست که یک زنبور سرخ گم می‌شود. اوایل سال ۲۰۲۰ نیز دانشمندان یک زنبور را در طبیعت رها کردند، اما مدتی بعد چسبی که دستگاه ردیاب را به بدن حشره چسبانده بود، کارآیی خود را از دست داد.

زنبور سرخ آسیایی، بزرگ‌ترین گونه زنبور سرخ در دنیا است. آن‌ها می‌توانند تا ۵ سانتیمتر هم رشد کنند. آن‌چه این حشرات را خطرناک می‌کند، توانایی آن‌ها در کشتار زنبور‌های عسل است. آن‌ها می‌توانند در چند ساعت تمام زنبور‌های عسل یک کندو را با جدا کردن سرشان، بکشند.

از دو سال پیش ۱۸ زنبور سرخ آسیایی در واشنگتن مشاهده شده است، اما احتمال دارد که تعداد این حشرات بیشتر باشد. زنبور‌های سرخ برای تغذیه بچه‌هایشان زنبور‌های عسل را می‌کشند. اگر این زنبور‌ها چند بار یک انسان را بگزند، می‌توانند خطر مرگ را هم برای انسان به همراه داشته باشند.

دانشمندان از مدتی قبل مشغول شکار این زنبور‌ها شده‌اند تا از خطر گسترش آن‌ها در آمریکا جلوگیری کنند. با این که زنبور‌های سرخ معمولا انسان‌گریز هستند، اما به نوشته نیویورک تایمز، سالانه در جهان ۵۰ نفر بر اثر نیش آن‌ها می‌میرند.

زنبور‌های سرخ برای نخستین بار اوت ۲۰۱۹ در بریتیش کلمبیای کانادا دیده شدند و چند ماه بعد از مرز عبور کردند و در دسامبر ۲۰۱۹ در ایالت واشنگتن آمریکا دیده شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید