هر آنچه که باید درباره سریال "نجلا" و بازیگران آن بدانید!

هر آنچه که باید درباره سریال "نجلا" و بازیگران آن بدانید!

کارگردان "نجلا" درباره قصه‌ی این سریال گفته "ماجرای "نجلا" به اربعین سرخی برمی‌گردد که در سال ۱۳۵۸ می‌گذرد. زمانی که رژیم بعث برای اینکه جلوی جلسات مذهبی شیعیان را بگیرد، در یکی از همین اربعین‌ها (اربعین سرخ) کلی از زائران را قتل عام کرد و آن سال به اربعین سرخ معروف شد"

کد خبر : ۸۵۹۴۲
بازدید : ۳۱۴۸۵
هر آنچه که باید درباره سریال
فرادید | سریال نجلا این شب‌ها در حال پخش از شبکه سه سیما است. این سریال به کارگردانی "خیرالله تقیانی پور" و تهیه‌کنندگی" سعید سعدی"، حول داستانی عاشقانه پیرامون مناسبت اربعین ساخته شده است.

به گزارش فرادید، تاکنون ۷ قسمت از سریال "نجلا" می‌گذرد وبازتاب‌های مختلفی درمورد این سریال تلویزیونی مطرح شده است. تصویربرداری لوکیشن‌های اصلی این سریال ۱۵ قسمتی، از شنبه ۳۱ خردادماه سال جاری در تهران و آبادان آغاز و ۲۲ مهرماه به پایان رسید.
سریال نجلا این شب‌ها ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

قصه‌ی این سریال سال ۱۳۵۸ اتفاق افتاده ودرباره دختری به نام "نجلا است" که به پسری عاشق به نام "عبد" در آن اوضاع آشفته و نا امن وعده‌ای می‌دهد که اگر پسر بتواند او را از مرز رد کند و به زیارت اربعین برساند در مقابل به او پاسخ مثبت می‌دهد. اما همه این‌ها در طول مسیر دست‌خوش اتفاق‌هایی می‌شود.

خیرالله تقیانی پور کارگردان سریال "نجلا" اعتقاد دارد که این فیلم بیشتر از دیالوگ محوری، موقعیت محور بوده و به همین خاطر کار تصویربرداری را سخت‌تر کرده است.

او در گفتگو با رسانه ها، درباره قصه‌ی این سریال گفته ماجرای "نجلا" به اربعین سرخی برمی‌گردد که در سال ۱۳۵۸ می‌گذرد. زمانی که رژیم بعث برای اینکه جلوی جلسات مذهبی شیعیان را بگیرد، در یکی از همین اربعین‌ها (اربعین سرخ) کلی از زائران را قتل عام کرد و آن سال به اربعین سرخ معروف شد"

تقیانی پور در ادامه گفته " داستان این سریال حول آن محور و اتفاق می‌چرخد. از عشق زمینی به عشقی عرفانی و آسمانی می‌کشاند؛ همان عاقبت بخیری که پدران و مادرانمان می‌گویند ختم می‌کند. سیر و سلوکی رخ می‌دهد معنی و مفهوم عشق از منظر دیگری به رخ کشیده می‌شود که باید منتظر ماند و تا آخر این سریال را دید. "

او بر این باور است که "این سریال مضمون عاشقانه‌ای دارد و در وهله بعدی حسّ میهن‌پرستی را در ذهن‌ها زنده می‌کند، البته هدف چیز دیگری است، اما هدف ناخواسته تغییر می‌کند و همه به سمت عشق امام حسین (ع) می‌رود و با نگاه حضرت گره می‌خورد. "

تصویربرداری سریال "نجلا" روز سه‌شنبه ۲۲ مهرماه سال جاری در آبادان به پایان رسید. با تمام رایزنی‌هایی که شده بود، اما شیوع کرونا اجازه نداد فینال کار را در کربلا فیلمبرداری کنند. اما آن‌ها توانستند با ترفند‌هایی این فضا را برای مخاطب تداعی کنند که جذاب خواهد بود.
هر آنچه که باید درباره سریال

واکنش مخاطبان به سریال "نجلا"

طی پخش این سریال گلایه‌ها و انتقادات بسیاری نسبت به ادا نشدن لهجه و گویش آبادانی و زیر سؤال رفتن فرهنگ آبادان به وجود آمده است.

کارگردان سریال نجلا در پاسخ به گلایه‌ها و انتقادات گفته " نقد به ادا نشدن لهجه وگویش در برخی از دیالوگ را می‌پذیرم، چون طبیعی است و قبلاً هم سراغ داشته‌ایم، اما عدم تحقیق و پژوهش را نمی‌پذیرم. "

تقیانی پور همچنین گفته "اگر در تیتراژ پایانی سریال توجه کنید و دقت داشته باشید نزدیک به ۶۰ درصد بازیگران‌مان جنوبی‌اند و اگر جایی دیالوگی گفته شده که لهجه و گویش در آن به خوبی ادا نشده، اتفاقِ طبیعی است که صرفاً به "نجلا" هم برنمی‌گردد، اما بدانید سهوی بوده و قصد و غرضی در آن نبوده است. "

کارگردان "نجلا" در جواب برخی از این گلایه‌ها گفته " فکر می‌کنم کسانی که به آن‌ها مشورت داده‌اند ناآگاه بودند. بازیگران خوبِ جنوبی در این کار هنرنمایی کردند. با دیدن یک قسمت و دو قسمت نمی‌توان درباره سریالی اظهارنظر کرد. "

خیرالله تقیانی پور در ادامه گفته سریال "نجلا" جسارت این را داشته، دوربینش را به جنوب کشور ببرد، میان مردمانی که غیرت و دلاوری‌شان مثال‌زدنی است. ما هیچ‌وقت فرهنگِ آبادان را زیرسؤال نبردیم بلکه آداب و رسوم زیبایشان را در دلِ ماجرای عاشقانه و معنوی سریال به نمایش درآوردیم.

او در پایان سخنانش تاکید کرده" اگر مخاطبین، منتقدین و صاحبان اندیشه قدری سعه صدر داشته باشند سیرِ تحولات شخصیت‌ها و اتفاقات را خواهند دید و آن‌وقت بهتر می‌توانند قضاوت کنند. "

بازیگران سریال نجلا را حسام منظور، سارا رسول‌زاده، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، جواد پورزند، علی غابشی، مرتضی شاه‌کرم، وحید نفر، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشانی، محسن سلیمانی، سجاد دیرمینا، ابراهیم گله‌دارزاده، هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان تشکیل می دهند.
هر آنچه که باید درباره سریال

بیوگرافی بازیگران اصلی سریال

سارا رسول زاده ۱۷ شهریور ۱۳۶۸ در تهران به دنیا آمد؛ او بازیگر سینما و تلویزیون، همچنین فارغ التحصیل رشته مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی و اصالتا تبریزی است، او تجربه مجری گری نیز دارد، رسول زاده از بین ۳۱۱ نفر برای این کار انتخاب شد و اولین تجربه وی در شبکه دو سیما بود.

هر آنچه که باید درباره سریال
از مهم‌ترین اجرا‌های زنده او میتوان به برنامه "سپید پررنگ" و "دوستان" اشاره کرد. البته برنامه‌هایی مثل ترمه و طلا، مثبت من و… از اجرا‌های دیگر رسول زاده هستند. او در کار‌های عروسکی نیز فعالیت کرده، همچنین به صورت حرفه‌ای بازیکن رشته هندبال نیز بوده است.

سارا رسول زاده سال ۹۳ با بازی در سریال پرده نشین در نقش هاجر همسر یک طلبه به نام براتعلی با بازی "محسن کیایی" شناخته شد، او در سریال عاشقانه که از شبکه خانگی پخش شد، حضور داشته است. رسول زاده هم اکنون در سریال "نجلا" نقش "نجلا" را بر عهده دارد.

حسام منظور بازیگر نقش "عبد"، ۱۸ آذر ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد؛ او فارغ التحصیل کارگردانی مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس و از بازیگران صاحب نام تئاتر که علاوه بر کارگردانی، مدرس تئاتر در دانشکده هنر ومعماری دانشگاه آزاد است.
هر آنچه که باید درباره سریال

منظور فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ در سن ۲۳ سالگی، به صورت جدی از نمایش "خوان هشتم" به کارگردانی محمد مسعود طیبی در کانون مفتح آغاز کرد. او برای اولین بار در فیلم سینمایی "تلفن همراه آقای رئیس جمهور" و "ربوده شده" جلوی دوربین رفت. حسام منظور سال ۹۶ اولین تجربه خود در سریال تلویزیونی را بدست آورد.

او کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد سال ۱۳۸۸ برای نمایش "مکبث" و جایزه بهترین بازیگر مرد سال ۱۳۹۵ برای نمایش "اودیسه" را برنده شده است. منظور سال ۱۳۹۷ با ایفای نقش در سریال تلویزیونی "بانوی عمارت" به عنوان بازیگر تلویزیون مورد توجه قرار گرفت، او تندیس بهترین بازیگر سال تلویزیون را در پنجمین جشنواره "جام جم" از آن خود کرد.

آزیتا حاجیان بازیگر نقش "سلیمه"، سال ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد؛ او فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر‌های دراماتیک دانشگاه هنر است. حاجیان فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۴ با نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» آغاز کرد.

هر آنچه که باید درباره سریال
اولین تجربه سینمایی او در سال ۱۳۶۸ به نام "دزد عروسک ها" ساخته محمدرضا هنرمند بود. حاجیان سال ۱۳۷۷ در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن، برای بازی در فیلم "روبان قرمز" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در بخش بین‌الملل شد.

ملیکا شریفی نیا بازیگر نقش شیرین، متولد ۲۱ آبان ۱۳۶۵ به دنیا آمد. او فرزند "آزیتا حاجیان" و "محمدرضا شریفی نیا" بازیگران سینما و تلویزیون و خواهر "مهراوه شریفی نیا" می‌باشد. ملیکا شریفی نیا علاوه بر بازیگری، فارغ التحصیل رشتهٔ گرافیک و در زمینه‌های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی بطور جدی فعالیت می‌کند.
هر آنچه که باید درباره سریال

او سال ۱۳۷۱ با فیلمی به نام «اوینار» به کارگردانی «شهرام اسدی» بازی در سینما را آغاز کرد. شریفی نیا در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی ایفای نقش کرده، اما با بازی در سریال "شمس العماره" به کارگردانی سامان مقدم مورد توجه قرار گرفت. او در سریال "آشپزباشی" برای اولین بار با خواهر بزرگش "مهراوه شریفی نیا" هم بازی شد.

سید مهرداد ضیایی بازیگر نقش "شیخ ابراهیم" متولد ۱۰ تیر ۱۳۴۸ در تهران، اما اصالتا اهل گیلان؛ او فارغ التحصیل رشته‌های مهندسی منابع طبیعی و روزنامه نگاری است. همچنین در سال ۱۳۹۶یک کتاب مجموعه شعر با عنوان "مرا به پیراهنت بسپار" از وی منتشر شد.
هر آنچه که باید درباره سریال

ضیایی کار بازیگری را از سال ۱۳۶۹ وقتی ۲۱ ساله بود، با تئاتر و نمایشی بنام "آی! کی اونجاست" آغاز کرد. او سال ۱۳۷۱ با بازی در فیلم "شب دهم" به کارگردانی جمال شورجه وارد عرصه سینما شد، ضیایی سال ۷۳ با مجموعه‌های تلویزیونی "شیخ مفید"، "کلاه قرمزی و پسرخاله" تجربه بازی در قاب تلویزیون را نیز پیدا کرد.

مصطفی ساسانی بازیگر نقش عطا سال ۱۳۵۹ در شهر کرج به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی نمایش با گرایش بازیگری، مقطع کارشناسی از دانشکده‌ی "هنر و معماری" دانشگاه "آزاد است. ساسانی نخستین بار سال ۱۳۸۵ در سن ۲۶ سالگی با بازی در سریال ما "چند نفر" به کارگردانی سیدفیاض موسوی، در تلویزیون حضور یافته است.
هر آنچه که باید درباره سریال

او سال ۱۳۸۹ با بازی در سریال قهوه تلخ توانست خود را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او جوایز بسیاری را برای بازیگری و کارگردانی کسب کرده است.
سوگل طهماسبی بازیگر نقش "ثریا دشتی" ۲۵ بهمن ۱۳۶۴ در اصفهان به دنیا آمد. او بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و فارغ التحصیل رشته گرافیک در مقطع کاردانی، همچنین دارای اصالتی بختیاری و بزرگ شده ی اهواز است. سال اول دبیرستان او موفق به دریافت جایزه از جشنوارهٔ تئاتر استان اهواز می‌شود.
هر آنچه که باید درباره سریال
داور این جشنواره مریم معترف بود، کیانوش عیاری نیز در این جشنواره حضور داشت که سوگل طهماسبی برای بازی در سریال روزگار قریب، به‌عنوان نخستین تجربهٔ حرفه‌ایِ بازیگری‌اش، انتخاب می کند. طهماسبی در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، با بازی در فیلم "هنگامه" موفق به کسب دیپلم افتخار بازیگری شد.
۰
نظرات بینندگان
  • ليلا ارسالی در

    سلام و خسته نباشید به نظرمن فوق العاده س مخصوصن نقش نجلا و عبد جذابترش کرده

  • ليلا ارسالی در

    سلام و خسته نباشید به نظرمن فوق العاده س مخصوصن نقش نجلا و عبد جذابترش کرده

    • تورج ارسالی در

      سلام به نظر من عالیه

  • علی ارسالی در

    شازده ارسلان قشنگش کرده والا

  • الهه ارسالی در

    بسیااااااار عاااااالییی
    دمشون گرم مخصوصا عطا و عبد و نجلا

  • ناشناس ارسالی در

    عالی

  • مرجان ارسالی در

    سریال خیلی خوبیه من خودم آبادانی هستم وبادیدن این مجوعه احساس خوشاسندی پیدامیکنم
    آقای منظوروخانم حاجیان حیلی خوب توانستند این نقش رو اجراکنند وببیننده احساس میکنه که واقعاجنوبی هستندخصوصا حرکات بدن وچهره خانم حاجیان دست همگیتان درد نکنه

  • Kimia ارسالی در

    واقعا سریال قشنگیه مخصوصا عبد

  • فاطمه کرمی ارسالی در

    آقای حسام منظور عالی بازی کرده

    • الی ارسالی در

      بله واقعا زیبا بازی کردن ولی اگر بمیرد سریال اصلا جذاب نمی شود هیچ بلکه اگر بمیرد سریال بی مزه هم می شود

  • مری ارسالی در

    واقعا عالیه حتی یک ثانیه اش رو هم از دست ندادم ،عاشق حرف زدن و لهجشونم

  • معصومه خليلي ارسالی در

    سلام شب خوش
    عالي ممنون از بازيگراني كه انتخاب كرديد سريال جذاب و
    پر بينده اي است خسته نباشيد لذت برديم

  • الهام ارسالی در

    سلام من موقع پخش سریال با تمام وجود نگاه میکنم حس میکنم و لذت میبرم نجلا خیلی طبیعی و زیبا صحبت میکنه و آقا عبد که عالیه واقعا خسته نباشید آقای منظور لطفا سریالهای بیشتری نقش آفرینی کنید چون جذابیت فیلم به شماست

  • Sahel ارسالی در

    سلام سریال نجلا خیلی عالی بود و اقای حسام منظور وخانوم سارا رسول زاده خیلی جذاب کرده بودنند سریال رو.لطفا فصل دومش هم بسازید وپخش کنید.متشکرم

  • Fatemeh ارسالی در

    عالي بود عالي بهترين فيلمي كه ديده بودم اما اگر ادامه داشت و نشون ميداد عروسي نجلا و عبد و عطا شيرين و اينكه مثلا عبد و عطا ي كاري باهم راه انداختن وضعشون خوب شده كه عبد بتونه ي خونه برا مادري بخره خيلي جذاب ترش ميكرد همينم دستشون درد نكنه تك تك بازيگرا عاااليي بودن

  • Fatemeh ارسالی در

    عالي بود عالي بهترين فيلمي كه ديده بودم اما اگر ادامه داشت و نشون ميداد عروسي نجلا و عبد و عطا شيرين و اينكه مثلا عبد و عطا ي كاري باهم راه انداختن وضعشون خوب شده كه عبد بتونه ي خونه برا مادري بخره خيلي جذاب ترش ميكرد همينم دستشون درد نكنه تك تك بازيگرا عاااليي بودن

  • میرمحمدی ارسالی در

    این سریال بسیار زیبا ودلنشین بود،و بابازی طبیعی و فیلم‌نامه قوی مربوط به فرهنگ و شرایط تاریخی بسیارعالی ساخته شد و دقیق وسنجیده ولی متاسفانه خیلی کوتاه بود

  • ا ارسالی در

    به آقای تقیانی بور بگید به زنان عراق توهین کرده تو فیلم تو عراق تو خونه که مرد نیست مرد وارد نمیشه چطور امجد شب رفت خونه و تازه بهش گفتن بمونه صبح بره عراق برادر شوهر آدم خونه آدم نمیره چه برسه مرد غریبه خونه بدون مرد اصلا زن تعارف نمی کنه شما که بزوهش کردی عمو اکبر لباسش ایرانیه تو عراق زمان صدام عراقی رونده شده جرات نداشت بره بدون شناسنامه شما عمو اکبر با اون لباسش از سیطره رد می کنی یکم تحقیق کن من خودم عراقی هستم

  • ناشناس ارسالی در

    سریال نجلا بسیار زیبا بود با بازیگران مثل حسام منظور وسارا رسولزاده ولی کاش فصل دوم هم داشت باشه و یا حتی فصل سوم♥♥♥♥

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید