عرضه "آیپد ایر" جدید اپل

عرضه "آیپد ایر" جدید اپل

آیپد ایر جدید علاوه بر شباهت‌هایی که با گوشی‌های آیفون دارد، ویژگی‌های بسیاری را هم از آیپد پرو موجود وام گرفته است. آیپد ایر مانند آیپد پرو فاقد دکمه «خانه» است و نمایشگرش در تمام صفحه، تا لبه‌ها گسترده شده است.

کد خبر : ۸۵۹۸۳
بازدید : ۹۱۸۷
عرضه
اپل «آیپد ایر» جدیدی همراه آیفون ۱۲ عرضه کرده است. شرکت اپل قبلاً فقط گفته بود این رایانک جدید را در ماه اکتبر عرضه می‌کند، اما اکنون همزمان با گوشی جدید آیفون ۱۲، آن را نیز عرضه می‌کند. اکنون پیش‌فروش این رایانک شروع شده است و یک هفته بعد، یعنی از ۲۳ اکتبر، عرضه آن شروع می‌شود.

آیپد جدید از برخی فناوری‌های آیفون‌های جدید برخوردار است. تراشه جدید زیستاری «ای‌۱۴» از جمله این فناوری‌ها است که طبق تبلیغ اپل، کارایی را نسبت به فناوری‌های قبلی افزایش چشم‌گیری می‌دهد.

طراحی هم مشابه است و کناره‌های تخت آن، در ابتدا به نظر می‌رسد که به نوعی بازآرایی آیپد پرو باشد. این رایانک همانند آیفون‌های جدید دارای گستره‌ای از رنگ‌بندی‌ها است که آبی جدید، نقره‌ای، خاکستری فضایی، طلایی سرخ‌فام و سبز از جمله آن‌ها است.

شاید اپل برای رونمایی همزمان آیفون‌های جدید و آیپد ایر جدید در چارچوب عرضه‌های همزمان خود برنامه‌ریزی کرده بوده باشد، اما عرضه آیفون با تأخیر مواجه شده است. اپل در تابستان اعلام کرد ناچار است رونمایی گوشی‌ها را «چند هفته» به تأخیر بیندازد و عرضه معمول در ماه سپتامبر را به اکتبر موکول کرد.

رونمایی آیپد ایر جدید ماه پیش در همایش «پرواز زمان» اپل صورت گرفت و مدل جدید آیپد عادی و مدل‌های روزآمد ساعت مچی اپل را نیز رونمایی کردند.

آیپد ایر جدید علاوه بر شباهت‌هایی که با گوشی‌های آیفون دارد، ویژگی‌های بسیاری را هم از آیپد پرو موجود وام گرفته است. آیپد ایر مانند آیپد پرو فاقد دکمه «خانه» است و نمایشگرش در تمام صفحه، تا لبه‌ها گسترده شده است.
علاوه بر آن، جدیدترین ابزار جانبی اپل مانند «صفحه‌کلید جدید مجیک» را می‌توان به آن وصل کرد و برای شارژ کردن و انتقال داده‌ها، یو‌اس‌بی۳ دارد.

اما آیپد پرو هم‌چنان تنها رایانک اپل است که حسگر شناسایی چهره دارد، چون آیپد ایر جدید به جای آن، در دکمه روشن کردن که بغل آن نصب شده است، حسگر اثر انگشت دارد. نمایشگر پرو ۱۱ اینچی است که کمی بزرگتر از نمایشگر ۱۰.۹ اینچی ایر است. علاوه بر آن، سرعت بازآوری صفحه نمایش آن نیز بیشتر است.

در بریتانیا قیمت آیپد ایر جدید از ۵۷۹ پوند و قیمت مدل سیم‌کارت‌خور آن از ۷۰۹ پوند به بالا است. صفحه‌کلید مجیک از ۲۹۹ پوند، و صفحه‌کلید هوشمند فولیو از ۱۷۹ پوند به بالا است. قیمت نسخه جدید قلم اپل هم ۱۱۹ پوند است.

در ایالات متحده، قیمت نسخه مدل سیم‌کارت‌خور این رایانک از ۵۹۹ و ۷۲۹ دلار به بالا است. قیمت قلم اپل ۱۲۹ دلار، صفحه‌کلید مجیک ۲۹۹ دلار، و صفحه‌کلید هوشمند فولیو ۱۷۹ دلار است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید