کشف "شاهین‌"های کمیاب قبل از قاچاق

کشف "شاهین‌"های کمیاب قبل از قاچاق

ماموران گمرک پاکستان در عملیاتی که آن را «بی‌سابقه» خواندند، ۷۵ شاهین شکاری و یک هوبره را در مکان‌هایی در اطراف شهر کراچی پیدا کردند.

کد خبر : ۸۶۰۲۲
بازدید : ۷۳۹۲۷
کشف
بهای پرندگان قاچاقی در بازار سیاه بیش از یک میلیون دلار تخمین زده می‌شود
ماموران گمرک پاکستان ۷۵ شاهین و هوبره را در مخفی‌گاه‌هایی در اطراف شهر کراچی کشف کردند. به گزارش نشریه گلف نیوز، مقام‌های پاکستان روز شنبه اعلام کردند که تلاش قاچاقچیان را برای قاچاق ده‌ها شاهین در معرض انقراض که بیش از یک میلیون دلار ارزش دارند به بیرون از کشور، خنثا کرده‌اند.

قاچاقچیان جانوران وحشی در مناطق کوهستانی شمال پاکستان شاهین‌ها را صید می‌کنند و اغلب آن‌ها را با سودی چشمگیر در کشور‌های حوزه خلیج فارس - که قوش‌بازی محبوبیت زیادی دارد - می‌فروشند.

ماموران گمرک پاکستان در عملیاتی که آن را «بی‌سابقه» خواندند، ۷۵ شاهین شکاری و یک هوبره را در مکان‌هایی در اطراف شهر کراچی پیدا کردند. محمد شفیق سعید، مامور ارشد گمرک پاکستان گفت: «این پرنده‌ها در فهرست جانوران کمیاب و در معرض خطرند، و خرید و فروش آن‌ها اکیدا ممنوع است.»
او گونه‌های پرندگان کشف شده را مشخص نکرد، ولی گفت که ارزش آن‌ها ۲۰۰ میلیون روپیه (بیش از یک میلیون دلار) در بازار سیاه تخمین زده می‌شود.

ماموران دو شخص مظنون را بازداشت کرده‌اند و قصد دارند پرندگان را در زیستگاه طبیعی خود رها کنند. بنا بر این گزارش، قوش‌بازان ثروتمند حوزه خلیج فارس هر سال زمستان به استان بلوچستان در جنوب غرب پاکستان سفر می‌کنند و از شاهین برای شکار و کشتن هوبره استفاده می‌کنند.

دیوان عالی پاکستان، ممنوعیتی را که سابقا برای قوش‌بازی وضع شده‌بود لغو کرده‌است. گزارش شده است که در ماه‌های آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی، دویست شاهین کمیاب با مجوز مخصوص از پاکستان به قطر صادر شدند.
کشف
کشف
کشف
کشف
کشف
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید