دکترمحمد زارع جوشقانی، رئیس بیمارستان لبافی نژاد که بود؟

دکترمحمد زارع جوشقانی، رئیس بیمارستان لبافی نژاد که بود؟

پیکر دکتر زارع جوشقانی شهید مدافع سلامت امروز با حضور خانواده ایشان، دکتر ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاونان و مدیران دانشگاه و برخی از روسای بیمارستان‌های دانشگاه و همچنین اعضای خانواده دانشگاه، در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشییع شد و سپس پیکر این مدافع سلامت راهی زادگاه او در شهر کاشان شد تا در آنجا دفن شود.

کد خبر : ۸۶۰۵۲
بازدید : ۱۱۴۹۳
دکترمحمد زارع جوشقانی، رئیس بیمارستان لبافی نژاد که بود؟
فرادید | ویروس منحوس کرونا بار دیگر جان یکی از مدافعان سلامت گرفت. دکتر محمد زارع جوشقانی پزشک حاذق و خوش نام کاشانی و رئیس بیمارستان لبافی نژاد، پس از چند روز ایستادگی در برابر ویروس کرونا ۲۷ مهر ماه، جان خود را از دست داد و آسمانی شد.

به گزارش فرادید، پیکر دکتر زارع جوشقانی شهید مدافع سلامت امروز با حضور خانواده ایشان، دکتر ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاونان و مدیران دانشگاه و برخی از روسای بیمارستان‌های دانشگاه و همچنین اعضای خانواده دانشگاه، در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشییع شد.
پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر این مدافع سلامت راهی زادگاه او در شهر کاشان شد تا در آنجا به خاک سپرده شود.

علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در مراسم تشییع دکتر زارع در مود شخصیت ایشان گفت: "ایشان تجارب بسیار ارزنده ای را در زمینه های مختلف اجرایی، علمی و اداری برعهده داشت اما شخصیت بارز وی خشوع، فروتنی و مهربانی، ملاطفت و توجه به همکاران، دانشجویان و بیماران بود.
او تاکید کرد: "دکتر زارع همچنین ارتباط بسیار اخلاقی با بیماران و همراهان آنان داشت. دغدغه و دل مشغولی اصلی اش بحث آموزش و پژوهش فراگیران و دانشجویان بود و وقت بسیار زیادی را در زمینه آموزش مباحث پزشکی به فراگیران معطوف می کرد."
زالی همچنین گفت که " با توجه به اینکه ایشان مسئولیت یک بیمارستان نسبتا تک تخصصی را برعهده داشت، خود داوطلبانه تمام ظرفیت بیمارستان را بسیج کرد و از روزهای سخت آغاز کرونا تاکنون در خدمت مقدم مقابله کرونا بودند. وی تمام وقت خود را در این مدت مصروف بیماران کرونایی کرده و متاسفانه جان خود را برای حفظ سلامت بیماران تقدیم کرد.
دکتر زارع جوشقانی برادر شهیدان احمد و ماشاالله زارع جوشقانی بود. او بیست و سوم بهمن سال گذشته با حکم دکتر "علیرضا زالی، رئیس ستاد کرونای استان تهران" به مقام ریاست بیمارستان لبافی نژاد منتسب گردید.

براساس آمارها، جامعه پزشکی و پرستاری تا امروز بیش از ۵ هزار مبتلا دارد، با احتساب نیرو‌های خدمات تعداد این مبتلایان به ۱۰ هزار نفر می‌رسد و حدود ۱۴۰ نفر آن‌ها آسمانی شده اند، ۲۰ درصد درگذشتگان پرستار، ۱۹ درصد پرسنل بیمارستانی و حدود ۶۰ درصد پزشک هستند.
بنابر آخرین آمار‌ها تا کنون ۵۳۰ هزار و ۳۸۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۴۲۷ هزار و ۴۰۰ نفر بهبود یافتند و ۳۰ هزار و ۳۷۵ نفر فوت کردند.

دکترمحمد زارع جوشقانی، رئیس بیمارستان لبافی نژاد که بود؟

دکتر محمد زارع جوشقانی که بود؟

دکتر محمد زارع جوشقانی متولد سال ۱۳۳۱ در کاشان است. او دارای تحصیلات دکتری عمومی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، متخصص و جراح چشم، فلوشیپ قرنیه از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رتبه علمی استاد تمام، خدمات ارزنده‌ای ارائه دادند.

او همچنین، مدیر شبکه بهداری کاشان، مدیر عامل سازمان منطقه‌ای بهداری استان زنجان، معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیرعامل سازمان منطقه‌ای استان تهران، مسئول اجرایی عملیات واکسیناسیون فلج اطفال در استان تهران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، رئیس کمیته گزینش استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان، رئیس شورای دانشگاه علوم پزشکی کاشان بود.

البته دکتر زارع، عضو کمیته ارتقا چشم پزشکی ایران، عضو کمیته کشوری بیماری‌های چشمی کودکان، عضو هیئت امنا و هیئت مدیره بانک چشم جمهوری اسلامی ایران، عضو شورای پژوهشی و فنآوری استان اصفهان، عضو گروه تخصصی چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، عضو کمیته علمی کتابخانه‌های عمومی کاشان، مدیر مسئول و سردبیر و عضو هیئت تحریریه فصلنامه علمی پژوهشی فیض دانشگاه علوم پزشکی کاشان را در کارنامه علمی و اجرایی خود داشت.

با این حال او عضویت در بورد تخصصی چشم پزشکی کشور در چند دوره، عضو کمیته آموزش بخش چشم بیمارستان لبافی نژاد، عضو هیئت مدیره آسایشگاه سالمندان و معلولین گلابچی کاشان، عضو هیئت امناء و رئیس هیئت مدیره انجمن معلولین ذهنی- جسمی امیرکبیر کاشان، مسئول اجرای عملیات واکسیناسیون MR در کاشان، رئیس هیات نظارت حوزه‌های انتخابی دانشگاه علوم پزشکی کاشان را هم در کارنامه داشت.

معاونت آموزشی بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد، عضو کمیسیون قانونی ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکنون، مدیر گروه چشم دانشگاه، عضو هیئت امناء دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، عضو کمیته تخصصی پزشکی بالینی هیئت ممیزه دانشگاه، ریاست بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد از دیگر سوابق اجرایی و علمی، دکتر زارع جوشقانی بوده است.

همچنین تهیه فیلم جراحی پیشرفته چشم (۱و ۲) و فیلم عیوب انکساری و روش‌های درمان از سال ۸۸ تاکنون، از دیگر فعالیت‌های تخصصی او است، البته دکتر زارع جوشقانی بیش از ۶۵ مقاله انگلیسی و ۶۳مقاله فارسی نمایه شده در Scopus: ۱۷ و تالیف ۸ کتاب که از دیگر آثار علمی او است را در کارنامه خود دارد.

دکترمحمد زارع جوشقانی، رئیس بیمارستان لبافی نژاد که بود؟
واکنش‌ها به درگذشت دکتر محمد زارع جوشقانی

پس از درگذشت رییس فقید بیمارستان لبافی نژاد بسیاری از مقامات ارشد کشور نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. اولین نفر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود که در پیامی، شهادت مدافع سلامت، را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت او آمده است "متأسفانه امروز در سوگ یکی از همکاران صدیق دیگرمان نشستیم و دکتر محمد زارع چشم پزشک فداکار، اخوی دوشهید بزرگوار و رئیس محترم بیمارستان شهید لبافی نژاد را پس از ابتلا به بیماری COVID-۱۹ از دست دادیم. دکتر زارع جوشقانی که سال‌ها در سنگر‌های متعدد در خدمت نظام سلامت بود و در این ایام نیز از هر کوششی جهت خدمت به بیماران کرونائی دریغ نورزید. ضمن تسلیت به جامعه پزشکی و خانواده محترمش و درود به روح بلند همه شهدای مدافع سلامت برای وی همنشینی با سالار شهیدان در کنار دوشهید بزرگوارش و برای خانواده ارجمندش صبوری و اجر بی پایان آرزومندم. "

محمدشریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این باره در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: "کرونا یکی دیگر از خالص‌ترین و بی ادعاترین فرشته‌های زمینی را از ما گرفت و سوگوار هجرت دکتر محمد زارع رییس بیمارستان ‎ لبافی نژاد سازمان تامین اجتماعی شدیم که پس از روز‌ها جنگ با این ویروس به شهادت رسید. یادش گرامی باشد و دعای خیر مردم بدرقه راه او و همه".

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم در پیامی شهادت دکتر محمد زارع، رئیس بیمارستان شهید لبافی نژاد تهران را تسلیت گفت و پیامی صادر کرد.

در پیام سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی چنین آمده است: "خبر درگذشت دکتر محمد زارع، رئیس بیمارستان شهید لبافی نژاد سازمان تامین اجتماعی، موجب تاثر و تاسف عمیق شد. آن شهید والامقام و مدافع گرانقدر سلامت با ایثار و فداکاری مثال زدنی برای کمک رسانی و ارائه خدمات درمانی به مبتلایان به بیماری عالمگیر کرونا از هیچ کوششی فروگذار نکرده و جان را بر سر عهد و پیمانی که با خدای خویش بسته بود نثار کرد و به برادران شهید خود پیوست.

روابط عمومی بیمارستان لبافی نژاد نیز در پیامی در واکنش به درگذشت دکتر محمد زارع جوشقانی اطلاعیه ای صادر کرد و نوشت: "شهادت پر افتخار استاد فرهیخته و متعهد، شهید فداکار آقای دکتر محمد زارع جوشقانی، که در خط مقدم جبهه جنگ بی‌امان با ویروس منحوس کرونا تا آخرین نفس ایستاد و جنگید و به علت ابتلا به بیماری کرونا به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست، برای ما بسیار سخت و جانکاه است. اعمال و خدمات کسانی که با خدا هم عهد شده اند و از هیچ کوششی فروگزار نکرده و همواره آماده جانفشانی هستند، در نزد خداوند متعال محفوظ است و دعای خیر بیماران بهترین توشه برای آخرت ایشان خواهد بود. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید