شاسی بلند بنز؛ بیراهه‌نوردِ الکتریکی

شاسی بلند بنز؛ بیراهه‌نوردِ  الکتریکی

مدل‌های دیگر زیرمجموعه G را به احتمال زیاد شاسی‌بلند‌های دیگر بنز تشکیل می‌دهد که برای رانندگی در خارج از جاده تغییر داده شده‌اند.

کد خبر : ۸۶۰۶۴
بازدید : ۱۷۱۷۱
شاسی بلند بنز؛ بیراهه‌نوردِ الکتریکی
شاسی‌بلند بنز بر اساس اولین مدل الکتریکی این کارخانه ساخته شده است
بیراهه‌نورد الکتریکی
مرسدس-بنز در پروژه‌ای تحقیقاتی، یک مدل آفرود یا بیراهه‌نورد الکتریکی ساخته که فن‌آوری‌های نسل بعدی ماشین‌های این کارخانه را نمایش می‌دهد. بنز EQC ۴x۴² براساس اولین مدل الکتریکی بنز ساخته شده است. ارتفاع ماشین بیست سانتی‌متر بلندتر شده و چرخ‌ها و سیستم کمک‌فنرش مناسب برای مسیر ناهموار طراحی شده است.

یورگن ایبرله، مدیر این پروژه درباره هدف کارخانه از ساخت این ماشین می‌گوید: "با وجود روند کنونی برای ساخت ماشین‌های الکتریکی، هنوز ماشین‌های آفرود طرفدار زیادی دارد. هدف ما ساخت ماشینی است که این دو را با یکدیگر ترکیب کند؛ یک ماشین کاملا الکتریکی که می‌توان به طور جدی با آن بیراهه‌نوردی کرد. "

شاسی بلند بنز؛ بیراهه‌نوردِ الکتریکی
بنز قرار است دو سال دیگر یک مدل الکتریکی از شاسی‌بلند کلاس G بسازد
بنز قصد دارد به زودی مدل‌های آفرود را در زیرمجموعه تازه‌ای به نام G به بازار عرضه کند. G چهارمین زیرمجموعه بنز پس از مایباخ برای مدل‌های بسیار لوکس، AMG برای مدل‌های اسپرت و EQ برای مدل‌های الکتریکی است. یکی از مدل‌های زیرمجموعه G الکتریکی است و در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. مدل‌های دیگر زیرمجموعه G را به احتمال زیاد شاسی‌بلند‌های دیگر بنز تشکیل می‌دهد که برای رانندگی در خارج از جاده تغییر داده شده‌اند.

مگان الکتریکی
شاسی بلند بنز؛ بیراهه‌نوردِ الکتریکی
مگان الکتریکی تا پایان سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد

رنو می‌گوید نسل بعدی مدل مگان با نگاهی تازه به ماشین‌های هچ‌بک طراحی شده و تنها با قوای محرکه الکتریکی ساخته خواهد شد. کانسپتی از این ماشین هفته گذشته در مراسمی در پاریس رونمایی شد. لوکا دی‌مئو، مدیر جدید رنو می‌گوید که ظاهر نسل جدید مگان تا ۹۵ درصد شبیه به این کانسپت است.

مگان یکی از مهم‌ترین ماشین‌های رنو است که با آمدنش در دهه نود میلادی کارخانه فرانسوی را از ورشکستگی نجات داد. اما فروش این مدل از سال ۲۰۱۰ رو به کاهش است و در ده سال گذشته نصف شده است.
شاسی بلند بنز؛ بیراهه‌نوردِ الکتریکی
لوکا دی‌مئو، مدیر رنو می‌گوید ظاهر نسل جدید مگان تا ۹۵ درصد شبیه به این کانسپت است

کاهش فروش مگان باعث شده بود رسانه‌ها درباره ادامه حضور آن در بین محصولات رنو تردید‌هایی مطرح کنند. گفته می‌شود رنو فروش نسل کنونی مدل‌های بنزینی و دیزل مگان را برای چند سال در کنار مدل الکتریکی ادامه خواهد داد، اما بعید است مدلی جدید از مگان با موتور درون‌سوز معرفی کند.

مگان الکتریکی قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود. ظاهر ماشین ترکیبی از یک هچ‌بک و شاسی‌بلند است و بر روی پلتفرمی ساخته می‌شود که با همکاری نیسان طراحی شده است. نیسان بر روی همین پلتفرم مدل الکتریکی آریا را می‌سازد که از مگان بزرگ‌تر است.

موتور الکتریکی ماشین ۲۲۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن کمتر از هشت ثانیه اعلام شده است. رنو می‌گوید ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۵۰ کیلومتر حرکت کند.

دی‌مئو می‌گوید مدل‌های بیشتری بر روی پلتفرم مگان ساخته خواهد شد. او گفت ارتفاع باتری‌های مگان یازده سانتی متر و نازک‌ترین در جهان است و این باعث شده تا جا برای سرنشینان بیشتر شود. رنو می‌گوید اتاق مگان از همه رقیبانش جادارتر خواهد بود.

ماشین الکتریکی برای همه
شاسی بلند بنز؛ بیراهه‌نوردِ الکتریکی
داچیا می‌گوید اسپرینگ ارزان‌ترین ماشین الکتریکی در اروپا خواهد بود

داچیا، زیرمجموعه خودرو‌های ارزان رنو، اولین مدل الکتریکی خود را سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد. اسپرینگ که هفته گذشته در پاریس رونمایی شد، نمونه‌ای از شاسی‌بلند ارزان‌قیمتی است که رنو با همکاری شریکش دانگ‌فنگ در چین می‌سازد.

موتور الکتریکی اسپرینگ ۴۴ اسب بخار نیرو دارد و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۲۲۵ کیلومتر حرکت کند. حداکثر سرعت ماشین ۱۲۵ کیلومتر در ساعت است.

داچیا می‌گوید اسپرینگ ارزان‌ترین ماشین الکتریکی اروپا خواهد بود. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما تصور می‌شود با احتساب سوبسید‌های دولت کمتر از بیست هزار یورو باشد. تنها رنو و فولکس‌واگن با این قیمت مدل‌های الکتریکی در بازار دارند که اسپرینگ از هر دو بزرگ‌تر است.

داچیا همچنین نمونه‌ای باری از این ماشین را هم خواهد ساخت که در آن ردیف عقب صندلی برداشته شده و جای بار به ۸۰۰ لیتر افزایش یافته است. قرار است اسپرینگ در ناوگان ماشین‌های اجاره‌ای گروه خودروسازی رنو هم به کار گرفته شود.

خانه‌تکانی در اروپا
شاسی بلند بنز؛ بیراهه‌نوردِ الکتریکی
به گزارش هفته‌نامه ساندی‌تایمز جگوار ممکن است تولید مدل‌های سدان خود را متوقف کند

خبرگزاری رویترز گزارش داده که PSA، مالک دو کارخانه پژو و سیتروئن قصد دارد تولید مدل‌های کوچک خود را متوقف کند. منابعی در داخل کارخانه فرانسوی به رویترز گفته‌اند به دلیل قوانین جدید اتحادیه اروپا، بازار ماشین‌های کوچک سودی ندارد و به همین دلیل تولید پژو ۱۰۸ و سیتروئن C۱ متوقف خواهد شد.

پژو و سیتروئن این دو مدل را در پروژه‌ای مشترک با تویوتا در جمهوری چک تولید می‌کنند. قرار است PSA سهم خود از این پروژه را به تویوتا بفروشد.

قوانین سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا برای مبارزه با آلودگی هوا، خودروسازان را مجبور کرده که فیلتر‌های گرانی بر روی محصولاتشان نصب کنند. این فیلتر‌ها هزینه ساخت خودرو‌های کوچک را آنقدر افزایش داده که دیگر تولید ماشین به صرفه نیست.

شاسی بلند بنز؛ بیراهه‌نوردِ الکتریکی
قوانین جدید اتحادیه اروپا باعث شده تولید ماشین‌های کوچک با موتور درون‌سوز صرفه اقتصادی نداشته باشد

علاوه بر قوانین، تغییر سلیقه مشتریان و وضعیت بازار باعث شده خودروسازان در ترکیب محصولات خود تجدیدنظر کنند. هفته گذشته لکسوس، سازنده خودرو‌های لوکس تویوتا اعلام کرد که فروش مدل هچ‌بک CT و سدان IS و کوپه RC را در اروپا متوقف کرده و بیشتر بر عرضه مدل‌های شاسی‌بلند در این بازار تمرکز خواهد کرد.

هفته‌نامه بریتانیایی ساندی‌تایمز هم خبر داده که مدیر جدید جگوار-لندروور در حال بررسی کاهش قابل ملاحظه مدل‌های کارخانه است. این گزارش احتمال می‌دهد که جگوار مدل‌های سدان خود را حذف کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید