هکر‌های رابین هودی؛ پول‌ها را به خیریه می‌دهند

هکر‌های رابین هودی؛ پول‌ها را به خیریه می‌دهند

به نظر ما منصفانه است که بخشی از پول این شرکت‌ها به خیریه پرداخت شود. مهم نیست که شما فکر کنید کار ما چقدر بد است، ما خوشحالیم که کمک می‌کنیم زندگی یک نفر تغییر کند. امروز ما اولین مبلغ را اهدا کردیم.

کد خبر : ۸۶۱۰۴
بازدید : ۵۶۱۵
هکر‌های رابین هودی؛ پول‌ها را به خیریه می‌دهند
گروه مرموز "دارکساید" می‌گوید بخشی از پولی که به واسطه هک کردن بدست می‌آورد را به موسسه‌های خیریه اهدا می‌کند. این موردی بی‌سابقه در تاریخ جرایم سایبری است. این گروه می‌گوید که میلیون‌ها دلار از هک کردن حساب شرکت‌های مختلف بدست آورده است، اما حالا می‌خواهد "دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کند. "

در پستی که در "شبکه تاریک" اینترنت منتشر شد، این گروه رسید‌های ۱۰۰۰۰ دلار بیت‌کوین را منتشر کرد که به دو موسسه خیریه اهدا شده است. "شبکه‌های تاریک" به وبسایت‌هایی گفته می‌شود که در فضای اینترنتی اغلب به گونه‌ای زیرزمینی و در اموری غیرقانونی فعال هستند.
"بچه‌های جهانی"، یکی از این گروه‌های خیریه می‌گوید که این پول را نگه نخواهد داشت. این حرکتی عجیب و غریب و پیچیده هم از نظر قانونی و هم از نظر اخلاقی است. "دارکساید" در پستی که ۱۳ اکتبر منتشر شده می‌گوید، فقط از شرکت‌های بزرگ سودآور باجگیری می‌کند. حمله‌کننده‌ها، سیستم فناوری اطلاعات را گروگان می‌گیرند تا زمانی که باج مورد نظر آن‌ها پرداخته شود.

هکر‌های رابین هودی؛ پول‌ها را به خیریه می‌دهند
هکر‌ها رسید مالیاتی ۱۰۰۰۰ دلار اهدایی را منتشر کردند

آن‌ها نوشتند: "به نظر ما منصفانه است که بخشی از پول این شرکت‌ها به خیریه پرداخت شود. مهم نیست که شما فکر کنید کار ما چقدر بد است، ما خوشحالیم که کمک می‌کنیم زندگی یک نفر تغییر کند. امروز ما اولین مبلغ را اهدا کردیم. "

گروه "دارکساید" رسید مالیاتی ناشی از نقد کردن ۸۸/۰ بیت‌کوین و اهدای آن به دو گروه "پروژه آب" و "بچه‌های جهانی" را منتشر کرد.

گروه "بچه‌های جهانی" از بچه‌ها، خانواده‌ها و گروه‌های آسیب‌پذیر در هند، فیلیپین، کلمبیا، اکوادور، زامبیا، جمهوری دومینیکن، گواتمالا، هندوراس، مکزیک و آمریکا حمایت می‌کند. سخنگوی این گروه گفت: "اگر منبع این پول یک هکر باشد، ما آن را نگه نخواهیم داشت. "

گروه "پروژه آب"، در راه بهبود دسترسی به آب سالم در برخی کشور‌های آفریقایی کار می‌کنند و تاکنون حاضر به واکنش در این مورد نشده است.

برت کالو، از کارشناسان امنیت سایبری می‌گوید: "هنوز مشخص نیست که هکر‌ها با اهدای این پول دقیقا چه هدفی را دنبال می‌کنند. شاید کمکی باشد برای تسکین عذاب وجدان؟ شاید هم به دلایلی خودپسندانه، آن‌ها می‌خواهند بیشتر با شخصیت‌های رابین هود مانند دیده شوند تا باجگیرانی بی‌وجدان. "

"هرانگیزه‌ای که پشت این اقدام باشد، عمل آن‌ها بسیار غیرمعمول است و تا جایی که من می‌دانم این نخستین باری است که یک گروه باجی که می‌گیرد را به خیریه اهدا می‌کند. "
هکر‌های رابین هودی؛ پول‌ها را به خیریه می‌دهند
یک رسید دیگر که در شبکه تاریک منتشر شده و نشان از اهدای ۱۰۰۰ دلار دارد

گروه دارکساید در این زمینه تا حدی تازه‌وارد هستند، ولی کارشناسان می‌گویند که آن‌ها به طور فعالانه از قربانیانشان باج می‌گیرند. شیوه‌ای که این گروه با اهدای پول به خیریه‌ها انجام می‌دهد، دغدغه‌هایی را در مورد اجرای قانون پدید آورده است.

فیلیپ گردول از کارشناسان جرایم سایبری می‌گوید: "اجازه دادن به اهدای پول با منابع احتمالا غیرقانونی، خطر باز شدن راه برای پول‌شویی را افزایش می‌دهد. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید