قیمت مرغ گرم در بازار چقدر است؟

قیمت مرغ گرم در بازار چقدر است؟

تولیدکنندگان مرغ و انجمن‌های صنفی این حوزه، برخلاف مصوبه ستاد تنظیم بازار معتقدند که قیمت مرغ گرم در بازار باید همچنان با قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه شود. حبیب اسدالله نژاد، نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفته است: "فروش مرغ گرم با قیمت ۲۵ هزار تومان تخلف نیست و قیمت تمام شده مرغ برای مرغداران است. اگر نهاده دولتی تامین شود قیمت مرغ کاهش می‌یابد و اگر همین مقدار هم به دست تولیدکنندگان نرسد قیمت مرغ افزایش خواهد یافت. "

کد خبر : ۸۶۱۷۰
بازدید : ۵۷۵۴
قیمت مرغ گرم در بازار چقدر است؟
فرادید | قیمت مرغ گرم در بازار بیش از ۲۵ درصد نسبت به ابتدای مهرماه افزایش یافته، اما ستاد تنظیم بازار معتقد است که قیمت کنونی مرغ در بازار غیر منطقی بوده و باید کاهش یابد.

به گزارش فرادید، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که مرغ گرم در بازار با قیمت هر کیلوگرم ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین فروشگاه‌های معتبر مرکزی هم مرغ گرم را بین ۲۵ تا ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسانند.

همچنین قیمت مرغ زنده نیز در بازار به ۱۷ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰تومان رسیده است.

عرضه مرغ گرم با قیمت ۲۵ هزار تومان در حالی است که شهریور سال گذشته هر کیلوگرم مرغ با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شد.

با این حال، ستاد تنظیم بازار روز‌های گذشته تشکیل جلسه داد و اعلام کرد که هر کیلوگرم مرغ گرم کشتار روز برای مصرف کننده ۲۰ هزار و ۴۱۰ تومان است. همچنین قیمت خرید مرغ زنده از مرغداران تا ۱۴ هزار و ۴۱۰ تومان خواهد بود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت وزارت سمت در این رابطه گفته "در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران مقرر شد مرغ گرم به ازای هر کیلو به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان درسطح عرضه به دست مصرف کننده برسد و عرضه نهاده‌های دامی به تولید کنندگان و مرغ داران نیز صرفاً در قبال تحویل محصولات در شبکه‌های تعریف شده و با نظارت بازرسان صمت انجام شود."
مجتبی شیرقاضی همچنین گفته است که "مقرر شده تا در راستای کنترل قیمت این محصول، مرغ منجمد به قیمت ۱۵ هزار تومان درسطح میادین میو و تره بار شهرداری، فروشگاه های زنجیره های و صنوف منتخب در سطح استان از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان توزیع شود."

پیش از این کف قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۰ هزار تومان و سقف آن ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و نیز نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم ۱۵ هزار تومان بعلاوه ۵ درصد افزایش و کاهش در استان‌ها تصویب شده بود. اما به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی مرغداران به این قیمت‌ها معترض بودند و نرخ هر کیلوگرم مرغ در بازار نیز به بیش از ۲۰ هزار تومان افزایش یافت.


مرغ گرم کیلویی ۲۵ هزار تومان مجاز است!

تولیدکنندگان مرغ و انجمن‌های صنفی این حوزه، برخلاف مصوبه ستاد تنظیم بازار معتقدند که مرغ گرم در بازار باید همچنان با قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه شود. حبیب اسدالله نژاد، نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفته است: "فروش مرغ گرم با قیمت ۲۵ هزار تومان تخلف نیست و قیمت تمام شده مرغ برای مرغداران است. اگر نهاده دولتی تامین شود قیمت مرغ کاهش می‌یابد و اگر همین مقدار هم به دست تولیدکنندگان نرسد قیمت مرغ افزایش خواهد یافت. "

او می‌گوید که "نهاده‌های دامی به اندازه کافی وارد و در کشور وجود دارد، اما در توزیع آن‌ها تخلفاتی صورت می‌گیرد و نشتی دارد. همین نشتی و شاید سودجویی‌ها و امضا‌های طلایی برای نهاده‌ها باعث شده بخش زیادی از این نهاده‌های وارداتی از چرخه توزیع دولتی خارج شود و سر از بازار سیاه در آورند. "

اسدالله نژاد تاکید کرده که "کارگروه تنظیم بازار با علم براینکه قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران ۱۷ هزار تومان است، هنوز قیمت واقعی آن را اعلام نکرده که اگر این رویه اصلاح نشود بالا رفتن قیمت مرغ به بحران و کمبود تبدیل خواهد شد که زیبنده کشوری نیست که هفتمین تولید کننده جهان بوده و پتانسیل صادرات بیش از یک میلیون تن مرغ را دارد. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید