«تویوتا کمری ۲۰۲۱»؛ فیس لیفتی از سدان محبوب ایرانی‌ها

«تویوتا کمری ۲۰۲۱»؛ فیس لیفتی از سدان محبوب ایرانی‌ها

با وجود اینکه هنوز به صورت رسمی قیمتی برای «تویوتا کمری ۲۰۲۱» تعیین نشده، اما برخی سایت‌های حوزه خودرو قیمت نهایی این خود را اعلام کرده و مدعی شده اند که تویوتا کمری ۲۰۲۱ نسبت به مدل پیشین خود حدود ۱۲۰۰ ارزان‌تر است. بخش Roadshow متعلق به وب‌سایت CNET طی گزارشی مدعی شده که قیمت مدل ۲۰۲۱ کمری هیبرید با احتساب هزینه‌ی ۹۹۵ دلاری برای حمل تا مقصد، از ۲۸.۲۶۵ دلار شروع می‌شود.

کد خبر : ۸۶۲۲۹
بازدید : ۱۸۰۷۶
«تویوتا کمری ۲۰۲۱»؛ فیس لیفتی از سدان محبوب ایرانی‌ها
فرادید | ۱۳ سال از حضور «تویوتا کمری» در خاورمیانه می‌گذرد، خودرویی که از همان سال‌های ابتدایی وارد ایران شد وبه محبوبیت کم سابقه‌ای دست یافت و توانست به یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های سال بدل شود. در طول ۱۳ اخیر شرکت تویوتا فیس لیفت‌های متعددی از "کمری" عرضه کرده که اکثر آن‌ها در ایران فروش قابل قبولی را به ثبت رسانده اند. حالا هم قرار است که این شرکت آخرین نسخه بروز «تویوتا کمری» را در سال ۲۰۲۱ عرضه کند.

به گزارش فرادید، تویوتا پیش از این مدل‌های GL-GLX-LE-SE خودوری کمری را عرضه کرده است. اما حالا نسل جدید تویوتا کمری که نسخه پایه آن نخستین بار در سال ۲۰۱۷ تولید و به بازار رسید، قرار است فیس لیفت آن در ماه‌های ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه شود.

بررسی‌های نشان می‌دهد که مهم‌ترین بروزرسانی تویوتا کمری ۲۰۲۱ نسبت به مدل‌های پیشین خود، بسته ایمنی جدید Safety Sense 2.5 آن است. این بسته به‌صورت استاندارد روی تمامی تریم‌های کمری ۲۰۲۱ نصب شده و از دوربین و رادار باکیفیت‌تر سود می‌برد.

هشدار پیشگیری از برخورد، دستیار فرمان اضطراری، کروز کنترل تطبیقی با عملکرد نرم‌تر و دستیار تغییر لاین حرکتی از جمله سیستم‌های ایمنی موجود در این بسته است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. البته با وجود اینکه این بسته ایمنی روی کمری ۲۰۲۱ معرفی شده، اما به زودی در دیگر محصولات تویوتا نیز به کار خواهد رفت.

دیگر تغییر خانواده کمری معرفی تریم جدید XSE هیبرید است. درست همانند مدل بنزینی XSE، این مدل دارای ظاهر جدید با جلوپنجره مشکی براق، چراغ‌های جلوی LED و رینگ‌های ۱۹ اینچی است. داخل کابین نیز تریم چرمی بکار رفته است. باقی مدل‌ها نیز برخی بهبود‌های ظاهری را تجربه کرده‌اند که قابل‌توجه‌ترین آن‌ها تغییر جلوپنجره است. همچنین دیگر مدل پایه L تولید نخواهد شد و تریم LE نقش مدل پایه را ایفا خواهد نمود.
«تویوتا کمری ۲۰۲۱»؛ فیس لیفتی از سدان محبوب ایرانی‌ها

«تویوتا کمری ۲۰۲۱» با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

با وجود اینکه هنوز تویوتا قیمتی برای فیس لیفت کمری تعیین نکرده، اما برخی سایت‌های حوزه خودرو قیمت نهایی این خود را اعلام کرده و مدعی شده اند که تویوتا کمری ۲۰۲۱ نسبت به مدل پیشین خود حدود ۱۲۰۰ ارزان‌تر است. بخش Roadshow متعلق به وب‌سایت CNET طی گزارشی مدعی شده که قیمت مدل ۲۰۲۱ کمری هیبرید با احتساب هزینه‌ی ۹۹۵ دلاری برای حمل تا مقصد، از ۲۸.۲۶۵ دلار شروع می‌شود.

درنتیجه مدل ۲۰۲۱ کمری ۱.۱۶۰ دلار از مدل کنونی ارزان‌تر خواهد بود، درحالی‌که تیپ SE حدود ۱،۳۴۵ دلار ارزان‌تر است و با قیمت ۲۹،۷۸۰ دلار به فروش می‌رسد. قیمت تیپ XLE با ۵۶۰ دلار کاهش به ۳۳،۱۶۵ دلار رسیده است، درحالی‌که تیپ جدید XSE با قیمت ۳۳،۷۱۵ دلار عرضه خواهد شد.

در مقابل باید گفت نسخه پایه کمری بنزینی یعنی LE قیمت آغازین ۲۵،۹۶۵ دلاری دارد که نسبت به سال پیش تغییری نکرده است. باقی تریم‌ها نیز افزایش قیمت بین ۳۱۵ تا ۴۱۵ دلاری را تجربه کرده‌اند هرچند بهای مدل TRD افزایش قابل‌توجه ۱۰۱۵ دلاری را نشان می‌دهد.

با این حال همانطور که پیش از این هم گفته شد بسته ایمنی ۲.۵ تویوتا در تمامی مدل‌های کمری و کمری هیبرید ارائه شده است. این بسته ایمنی دارای دوربین باکیفیت‌تر و عناصر رادار بهتر برای افزایش میدان دید است.

همچنین در شرایط نوری پایین این تکنولوژی‌ها پاسخ بهتری می‌دهند. از دیگر سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده می‌توان به دستیار فرمان اضطراری، کروز کنترل تطبیقی و دستیار تغییر لاین حرکتی اشاره کرد.

تویوتا فعلاً قیمت‌گذاری کمری ۲۰۲۱ را به‌صورت رسمی اعلام نکرده است، خودرویی که از ماه اکتبر مونتاژ خواهد شد.
«تویوتا کمری ۲۰۲۱»؛ فیس لیفتی از سدان محبوب ایرانی‌ها
«تویوتا کمری ۲۰۲۱» چه ویژگی هایی دارد؟
براساس اعلام شرکت تویوتا سه گزینه برای سفارش موجود است. پیشرانه ۲٫۵ لیتر ۴ سیلندر خروجی ۲۰۲ تا ۲۰۶ اسب بخار قدرت و ۲۴۶ تا ۲۵۲ نیوتن متر گشتاور را، بسته به تریم و سیستم انتقال قدرت، ارائه می‌دهد. همین موتور در نسخه هیبرید با موتور الکتریکی به صورت تلفیقی ۲۰۸ اسب بخار قدرت دارد. پیشرانه ۳٫۵ لیتری V ۶ با قدرت ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۶۲ نیوتن متر نیز قابل سفارش است. در نسخه هیبرید قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود، اما در باقی نسخه‌ها انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.

تریم L در کمری جدید حذف شده و جای خود را به تریم LE داده است و دیگر تریم‌ها XLE، SE، SE Nightshade، XSE و TRD هستند. نسخه جذاب و اسپرت TRD با کیت آیرودینامیک جدید، خروجی‌های اگزوز دوگانه و خطوطی قرمزرنگ، از نظر ظاهری کاملاً متمایز از دیگر نسخه هاست.

تویوتا با رونمایی از کمری جدید به جنگ خودرو‌هایی مثل هوندا آکورد و مزدا ۶ در آمریکا می‌رود و انتظار می‌رود برای آنان که هنوز به سدان‌های خانوادگی علاقه دارند انتخاب جذابی باشد.

«تویوتا کمری ۲۰۲۱»؛ فیس لیفتی از سدان محبوب ایرانی‌ها
در فضای داخل کابین نیز دو انتخاب برای سیستم سرگرمی پیش روی خریداران قرار دارد که در نمونه اول نمایشگر لمسی ۷ اینچی و در نمونه دوم نمایشگر ۹ اینچی لمسی ارائه می‌شود. تریم‌های XLE و XSE امکان سفارش نمایشگر ۷ اینچی دیجیتال جایگزین نشانگر سنتی آمپر و نمایشگر هدآپ ۱۰ اینچی نیز وجود دارد.

تویوتا برای فروش کمری ۲۰۲۱ برنامه بسیار متنوعی تدارک دیده و قرار است ۱۷ تریم مختلف پیش روی مشتریان قرار داشته باشد که در آینده با انتشار اطلاعات رسمی جدید، بدان خواهیم پرداخت.

تمام مدل‌های خانواده تویوتا کمری ۲۰۲۱ در تست‌های EPA از نظر مصرف سوخت عملکرد خوبی از خود نشان داده اند. تویوتا کمری SE با موتور ۴ سیلندر در تست جاده مصرف سوختی برابر با ۵.۲ لیتر به ازای هر صد کیلومتر داشته که بسیار بهتر از عدد اعلامی ۶ لیتری EPA بوده است.

مدل پایه تویوتا کمری دارای صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی با رادیو ماهواره‌ای، الکسا آمازون به‌همراه اپل کارپلی و اندروید اتو است، درحالی‌که مدل‌های بالاتر دارای صفحه‌نمایش لمسی ۹ اینچی هستند و می‌توان آن‌ها را با سیستم صوتی لوکس JBL سفارش داد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید