وخیم‌ترین شرایط اسپانیا در دوران کرونا

وخیم‌ترین شرایط اسپانیا در دوران کرونا

اسپانیا در موج اول کرونا در اوایل امسال (شمسی) بشدت لطمه دید و یکی از سخت‌ترین مقررات محدودیت و تعطیلی را به اجرا گذاشت و اکنون نیز مثل بسیاری از کشور‌های اروپا سخت درگیر موج دوم است.

کد خبر : ۸۶۲۶۰
بازدید : ۵۶۰۹
وخیم‌ترین شرایط اسپانیا در دوران کرونا
اسپانیا با اعلام وضعیت اضطراری و منع رفت و آمد شبانه تلاش برای مهار موج دوم شیوع کرونا را شدیدتر کرده است. پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور، اعلام کرد از یک‌شنبه تردد بین ساعت یازده شب تا شش صبح ممنوع است.
سانچز در نطقی که از تلویزیون پخش شد گفت شرایط "بی‌اندازه" وخیم است، "وخیم‌ترین در نیم قرن اخیر. "این مقررات شامل تمام هفده منطقه اسپانیا بجز جزایر قناری می‌شوند و مسئولان محلی می‌توانند بر حسب نیاز، زمان منع تردد را یک ساعت تغییر دهند و در صورت لزوم مسافرت بین مناطق مختلف را هم ممنوع کنند.

رفتن به خانه دیگران هم به شش نفر محدود شده است. سانچز گفت از پارلمان خواهد خواست تا اعمال مقررات جدید را از پانزده روز به شش ماه افزایش دهد.

اسپانیا در موج اول کرونا در اوایل امسال (شمسی) بشدت لطمه دید و یکی از سخت‌ترین مقررات محدودیت و تعطیلی را به اجرا گذاشت و اکنون نیز مثل بسیاری از کشور‌های اروپا سخت درگیر موج دوم است.

در موج اول هم مقرراتی به همین شدت در اسپانیا اعمال شده بودند. در این کشور بیش از یک میلیون نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از ۳۵ هزار نفر هم از این بیماری درگذشته‌اند.

کرونا در دیگر کشور‌های اروپا
در ایتالیا از دوشنبه سینماها، استخر‌ها و باشگاه‌های ورزشی تعطیل می‌شوند و بار‌ها و رستوران‌ها باید شش عصر ببندند، اما سایر فروشگاه‌ها و بسیاری از کسب‌کار‌ها باز می‌مانند. بیشتر آموزش مدارس بالاتر از ابتدایی هم آنلاین خواهد شد.
رکورد ابتلا دیروز در ایتالیا شکسته شد و ۱۹۶۰۰ مبتلا به کرونا شناسایی شدند. ۱۵۱ نفر هم فوت کردند. در برخی شهر‌ها مثل ناپل و رُم تظاهراتی در اعتراض به اعمال محدودیت برپا شده است.

بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان در فیسبوک اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده و خود را قرنطینه کرده است.
جمهوری چک مقررات محدودیت و تعطیلی تازه‌ای را اعلام کرد؛ پس از اینکه دیروز ۱۲۴۷۲ مبتلا به کرونا شناسایی شدند، بالاترین رقم برای تعطیل آخر هفته در این کشور.

در هلند هم رکورد ابتلا در یک شبانه‌روز شکسته شد، ۱۰۲۰۳ نفر؛ با وجود اینکه از تقریبا یک ماه پیش محدودیت‌هایی مثل تعطیلی بار‌ها و رستوران‌ها اعمال شده‌اند. شمار کل مبتلایان در روسیه از یک و نیم میلیون نفر فراتر رفت، اما شهردار مسکو، کانون اصلی عفونت در این کشور، می‌گوید سرعت افزایش تعداد مبتلایان کمتر شده است.

در آلمان به ساختمان موسسه رابرت کخ، نهاد دولتی پیشگیری و کنترل از بیماری‌های این کشور خسارت‌هایی وارد شده است، حداقل یک پنجره شکسته است و چند نفر سعی کرده‌اند این ساختمان را آتش بزنند. در همین‌حال فرانکفورت هم به شهر‌هایی اضافه شد که بازار سنتی کریسمس خود را تعطیل اعلام کرده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید