همیلتون؛ رکورد "شوماخر" را شکست

همیلتون؛  رکورد "شوماخر" را شکست

. راننده بریتانیایی حالا یک گام دیگر به کسب هفتمین قهرمانی جهان نزدیک شده است؛ افتخاری که می‌تواند او را در این زمینه نیز کنار مایکل شوماخر افسانه‌ای قرار دهد.

کد خبر : ۸۶۲۶۳
بازدید : ۵۸۶۲
همیلتون؛ رکورد
لوئیس همیلتون با کسب مقام نخست گراندپری پرتغال توانست صاحب رکورد بیشترین تعداد برد در مسابقات فرمول یک جهان شود. این نود و دومین رتبه نخست همیلتون در مسابقات فرمول یک بود و به این ترتیب او توانست از رکورد مایکل شوماخر، راننده سابق تیم فراری عبور کند.

همیلتون به دنبال جشن گرفتن این پیروزی که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، این افتخار را مدیون زحمت اعضای تیم مرسدس دانست و گفت: "فقط در رویاهایم موقعیتی که الان در آن قرار گرفته‌ام را می‌دیدم. من گوی جادویی نداشتم و حالا با کمک همکارانم، این انسان‌های فوق‌العاده، اینجا ایستاده‌ام. "

"همه ما چیز را ما با هم انجام دادیم. همه ما در یک جهت پارو می‌زنیم و این کاری بود که قبلا انجام می‌دادیم و بعد از این هم انجام خواهیم داد. "

"و خوشحالم که پدرم اینجا است، مادر‌خوانده‌ام اینجاست. مدتی طول می‌کشد تا بتوان به طور کامل در این لذت غرق شد. "

این هشتمین رتبه نخست همیلتون در رقابت‌های این فصل فرمول یک بود. به این ترتیب او اختلاف خود در صدر جدول با هم‌تیمی‌اش والتری بوتاس را به ۷۷ امتیاز رساند. راننده بریتانیایی حالا یک گام دیگر به کسب هفتمین قهرمانی جهان نزدیک شده است؛ افتخاری که می‌تواند او را در این زمینه نیز کنار مایکل شوماخر افسانه‌ای قرار دهد.

همیلتون ۳۵ ساله هفته آینده باید در پیست تاریخی ایمولا در ایتالیا مسابقه دهد. پیستی که برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ میزبان یک گراندپری فرمول یک خواهد شد.

در حال حاضر در جدول امتیازات راننده‌ها لوئیس همیلتون با ۲۵۶ امتیاز صدرنشین است. والتری بوتاس، هم‌تیمی او که این فصل در دو گراندپری برنده شده با ۱۷۹ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و مکس فرشتاپن، راننده هلندی ردبول با ۱۶۲ امتیاز سوم است.

در جدول امتیازات تیم‌ها مرسدس با ۴۳۵ امتیاز صدرنشین است و رد بول (۲۲۶ امتیاز) و راسینگ پوینت (۱۲۶ امتیاز) در رتبه‌های بعدی قرار دارند
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید