لیگ برتر؛ تعطیلی یا تعویق؟

لیگ برتر؛ تعطیلی یا تعویق؟

مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران در گفت‌و‌گوی تلویزیونی اعلام داشت که لیگ ایران به تعویق نمی‌افتد و از روز شانزدهم آبان ماه برگزار خواهد شد. او همچنین عنوان کرد که هیچ کسی حق حضور در ورزشگاه‌ها را ندارد.

کد خبر : ۸۶۵۳۷
بازدید : ۱۸۸۷
لیگ برتر؛ تعطیلی یا تعویق؟
در حالی که قرار بود لیگ برتربیستم از ۱۰ آبان آغاز شود، اما با اعلام ستاد مقابله با کرونا تاریخ آغاز این رقابت‌ها عقب افتاد و طبق برنامه اعلام شده مسابقات بیستمین دوره لیگ برتر از ۱۶ آبان آغاز خواهد شد. این در حالی است که با شیوع ویروس کرونا و اوج گرفتن این بیماری حالا شایعه تعویق مجدد مسابقات لیگ برتر به گوش می‌رسد.
در این باره صحبت‌هایی مطرح شد مبنی بر برگزاری مسابقات لیگ برتر در آذرماه. به نظر می‌رسد که این تصمیمی است که این روز‌ها در فدراسیون فوتبال و ستاد مقابله با کرونا در دست بررسی است.

سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران به خبرنگار «ایران» گفت: «با تصمیم مسئولان ستاد کرونا در ورزش مقرر شد تا ۱۰ آبان ماه مسابقات لیگ برتر برگزار شود، اما با توجه به شیوع بیش از حد ویروس کرونا در کشور زمان برگزاری مسابقات به تعویق افتاد و ۱۶ آبان ماه به‌عنوان تاریخ جدید برگزاری مسابقات اعلام شد و قرار است مسابقات لیگ در این تاریخ آغاز شود. ما برای برگزاری مسابقات تابع نظام سلامت هستیم.»

او در خصوص احتمال تعویق مجدد مسابقات بیان داشت: «تاریخ دومی که توسط سازمان لیگ اعلام شده قطعی است و اکثر باشگاه‌ها موافق برگزاری لیگ در این زمان هستند و تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کرده‌اند. البته نمی‌توان گفت که این تاریخ صددرصد است.
در صورت تعویق مسابقات این موضوع طبق روال قدیم توسط ستاد کرونا در ورزش اعلام می‌شود که البته تا به اینجا دستوری برای تعویق مجدد لیگ نیامده و قرار است مسابقات از تاریخ ۱۶ آبان برگزار شود.»

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: «همانگونه که بار‌ها اعلام شده هدف اصلی ما سلامت است و پس‌از سلامت برگزاری مسابقات اولویت سازمان لیگ محسوب می‌شود.
ما در قالب برنامه‌ریزی که ما با همکاران‌مان انجام دادیم در اجرای پروتکل‌ها مشکلی نداریم و با همکاری تیم‌ها مسابقات را برگزار خواهیم کرد. ورزشگاه‌ها آماده هستند و تیم‌ها تمرینات را داشته‌اند بقیه چیز‌ها در اختیار ستاد ملی مبارزه با کروناست.»

مهدی در خصوص پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مسابقات لیگ افزود: «برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نامه‌ای به تمامی باشگاه‌ها ارسال کردیم که براساس آن باشگاه‌ها موظف به‌رعایت پروتکل‌ها خواهند بود. پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده به باشگاه‌ها همانند فصل گذشته است و تنها با چند تغییر مواجه شده است.
مهم‌ترین موضوع در این خصوص برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران و ممانعت از حضور آن‌ها در ورزشگاه‌ها است؛ که این موضوع هم به جهت حفظ سلامت این عزیزان است.»

فصل گذشته در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور، استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در نهایت با برتری ۲ بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید.
در حالی که بازی‌های فوتبال به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، ولی این چندمین بار است که در بازی استقلال یا پرسپولیس چند تماشاگری در سکو‌ها حضور داشتند. او در این خصوص افزود: «این موضوع برای فصل گذشته بود و برخی از علاقه‌مندان وارد ورزشگاه شدند و بازی تیم‌های محبوب خود را از نزدیک تماشا کردند که البته کار درست و پسندیده‌ای نبود.»

او در ادامه در خصوص جلوگیری از این موضوع اینگونه صحبت کرد: «در وهله اول خواهش‌مان از هواداران این است که به ورزشگاه نیایند. باید خود تماشاگران به سلامت خود اهمیت بدهند و بدانند که حضور در ورزشگاه‌ها باعث بالا رفتن درصد ابتلا به ویروس کرونا می‌شود.
در وهله دوم خواهش‌مان از نیروی امنیتی مستقر در ورزشگاه‌ها این است که با دقت و وسواس بیشتری به این موضوع اهمیت دهند و پروتکل‌های بهداشتی را اجرا کنند. امسال با دقت و وسواس بیشتری این موضوع را دنبال خواهیم کرد.»

مهدی اظهار داشت: «ما لیگ را فصل گذشته در زمان کرونا انجام دادیم و توانستیم رقابت‌ها را با سلامت برگزار کنیم. حقیقتاً همه دوستان تعامل خوبی با ما داشته‌اند. سال گذشته جزو نخستین لیگ‌هایی بودیم که کار را شروع کردیم.
تنها مشکل ما اقتصادی و تهیه کیت برای باشگاه‌هاست که اگر این مشکل حل شود مشکلی برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی نخواهیم داشت. سال گذشته در خصوص هزینه‌های برگزاری پروتکل‌ها غافلگیر شده بودیم و باشگاه‌ها باید تا پایان فصل بودجه‌ای به نگهداری بازیکنان خود اختصاص دهند تا بازیکنان و تمامی اعضای تیم‌ها با مشکلی بابت ابتلا به کرونا مواجه نشوند.»

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران با اشاره به این موضوع که باشگاه‌ها براحتی هزینه چند برابری مربی و بازیکنان را می‌پذیرند، اما هزینه‌ای به نگهداری بازیکن اختصاص نمی‌دهند، افزود: «اگر بازیکن هزینه دستمزد دارد، هزینه نگهداری هم دارد. براحتی دستمزد‌ها را بالا می‌بریم، اما تمرین مناسب، دارو و مکمل و حالا بحث کروناست که باید در بودجه باشگاه‌ها لحاظ شود.»

او همچنین در خصوص برگزاری سوپر لیگ بیان داشت: سوپر لیگ را در تعطیلات بین نیم فصل اول و دوم برگزار می‌کنیم و این کار توسط لیگ‌های معتبر برگزار می‌شود و ما از این لیگ‌ها الگوبرداری کردیم.

نبی: لیگ برتر به تعویق نمی‌افتد
مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران در گفت‌و‌گوی تلویزیونی اعلام داشت که لیگ ایران به تعویق نمی‌افتد و از روز شانزدهم آبان ماه برگزار خواهد شد. او همچنین عنوان کرد که هیچ کسی حق حضور در ورزشگاه‌ها را ندارد.
این گفته او احتمالاً حضور خبرنگاران در استادیوم را نیز منتفی خواهد کرد و سبب می‌شود تا آن‌ها نیز مثل هواداران خانه نشین شوند. این در حالی است که باتوجه به وخامت اوضاع کرونا در ایران، در بین برخی از مقام‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا، نگرانی‌هایی درباره آغاز لیگ وجود داشت.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید