حضور عادل فردوسی پور پس از یک غیبت نسبتا طولانی

حضور عادل فردوسی پور پس از یک غیبت نسبتا طولانی

عادل کتاب جدیدی با نام «پیگیر اخبار نباشید» اثر «رولف دوبلی» را ترجمه کرده است که همین باعث شد که روز دوشنبه ۱۲ آبان، او بعد از مدت‌ها غیبت از برنامه‌های فوتبالی در مراسم رونمایی این کتاب حضور بیاید

کد خبر : ۸۶۶۲۱
بازدید : ۶۴۵۳
حضور عادل فردوسی پور پس از یک غیبت نسبتا طولانی
فرادید| عادل فردوسی پور، گزارشگر و مجری محبوب فوتبال، علاوه بر تخصص خود در این زمینه، در سال‌های اخیر اقدام به ترجمه کتاب نیز کرد. کتاب‌هایی بشدت پرفروش که احتمالا نام آن‌ها را شنیده باشید. کتاب‌هایی با نام «هنر شفاف اندیشیدن»، «هنر خوب زندگی کردن» و «فوتبال علیه دشمن». اما این بار عادل کتاب جدیدی با نام «پیگیر اخبار نباشید» اثر «رولف دوبلی» را ترجمه کرده است که همین باعث شد که روز دوشنبه ۱۲ آبان، او بعد از مدت‌ها غیبت از برنامه‌های فوتبالی در مراسم رونمایی این کتاب حضور بیاید. این رونمایی، با حضور سروش صحت به دلیل شرایط کرونا و به صورت زنده از صفحات اینستاگرام نشر چشمه و فیدیبو پخش شد.

به گزارش فرادید، در این نشست یک ساعته؛ سوالات متعددی که علاقه‌مندان فردوسی‌پور از طریق کامنت در نشر چشمه از او پرسیده بودند، مطرح شد. فردوسی‌پور در ابتدا به این پرسش که چرا دوباره به سراغ ترجمه‌ی کتاب دیگری از دوبلی رفته است عنوان کرد: کتاب‌های بسیاری در طی آخرین ترجمه از دوبلی خوانده‌ام، اما تا کتابی من را جذب خود نکند نمی‌توانم برای ترجمه به سراغ آن بروم. کمااین‌که تجربه‌ی موفق ترجمه و چاپ دو کتاب دیگر از دوبلی، یعنی «هنر شفاف اندیشیدن» و «هنر خوب زندگی کردن» در ایران نیز مزید بر علت شد تا دوباره به سراغ دوبلی بروم.

او در ادامه افزود: کتاب هنر شفاف اندیشیدن در ایران بیش از صد بار به زیر چاپ رفته است البته با تیراژی بالای دو هزار نسخه، که این نشان از علاقه‌ی مخاطبین به آثار دوبلی دارد. فردوسی‌پور همچنین درباره‌ی ترجمه‌ی آخرین کتاب دوبلی، پیگیر اخبار نباشید گفت: «من به‌عنوان یک معتاد به اخبار که هر روز، صبحم را با خواندن اخبار شروع می‌کنم، پس از خواندن این کتاب تصمیم به ترجمه‌ی آن گرفتم. چرا که کتاب شامل نکاتی بود که همیشه از چشمم دور مانده بود.

او گفت: اخبار بر روی زندگی و آرامش روانی افراد تاثیر زیادی دارد به‌طوری که مثلا اخبار بد می‌تواند روز آن‌ها را خراب یا زندگی را مختل کند و از لحاظ روانی بر روی افراد تاثیری منفی بگذارد. در حال حاضر اعتیاد به دنبال کردن اخبار بسیار فراگیر شده که رهایی از آن، البته که کار آسانی نیست، اما دوبلی در این کتاب به نکاتی کاربردی اشاره می‌کند که باعث شد علاقه‌ام به این موضوع بیشتر شود. مثلا این‌که دوبلی ابدا تاکید نمی‌کند که اخبار نخوانید بلکه به علاقه‌مندان اخبار راه‌کار ارائه می‌کند، مثل این‌که می‌گوید خود را ملزم کنید تا فقط یک‌بار در طول روز اخبار بخوانید یا به سمت خبر‌های تحلیلی و تفسیری بروید تا بلکه از این طریق به معلومات خود اضافه کنید.

او در پاسخ به این پرسش که از بین کتاب‌هایی که از دوبلی ترجمه کرده است خود کدام را بیشتر دوست دارد با خنده گفت: قطعا کتاب «فوتبال علیه دشمن» اثر سایمون کوپر، اما جدای از شوخی باید بگویم من هم مانند اکثر مخاطبین کتاب هنر شفاف اندیشدن را بیشتر دوست دارم. کتاب پیگیر اخبار نباشید با ترجمه‌ی عادل فردوسی، بهزاد توکلی و علی شهروز و با قیمت ۳۰ هزار تومان و با خرید حق امتیاز و کپی رایت آن توسط نشر چشمه چاپ و منتشر شده است.


پیگیر اخبار نباشید

حضور عادل فردوسی پور پس از یک غیبت نسبتا طولانی

پیگیر اخبار نباشید، آخرین کتاب رولف دوبلی است که در ایران با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروز و توسط نشر چشمه به چاپ رسیده است. این کتاب همان‌طور که از نامش پیدا است در پی کاهش مرور اخبار با ارائه تکنیک‌هایی کاربردی است تا به شما کمک کند تا روزگار خود را بهتر و با کیفیت بالاتری بگذرانید.

رولف دوبلی، متولد ۱۵ جولای سال ۱۹۶۶ شهر لوزان سوئیس، او یک نویسنده و تاجر سوئیسی است که با نوشتن کتاب پرفروش، هنر شفاف اندیشیدن در سال ۲۰۱۱، به شهرت جهانی رسید. دوبلی فارغ‌التحصیل ام‌بی‌ای و دکتری فلسفه‌ی اقتصاد از دانشگاه سنت گالن سوئیس است. بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ او در یک برنامه‌ی تلویریونی سوئیسی مجری‌گری کرده و همچنین در یک روزنامه‌ی سوئیسی به‌طور هفتگی مطالبی درمورد هنر شفاف اندیشیدن می‌نوشت.

دوبلی، در سال ۲۰۱۱ از getAbstract استعفا داد تا بتواند زمان بیشتری را صرف نوشتن کتابش کند. رولف دوبلی در آخرین کتابش به مانند دیگر آثارش در پی راهی برای رسیدن به زندگی شاد و آرام است. او با بررسی این موضوع به عوامل تخریب کننده‌ای می‌پردازد که ما را از مسیر موفقیت دور می‌کند و مانعی برای رسیدن افراد به زندگی هدفمند است.


در بخشی از کتاب پیگیر اخبار نباشید می‌خوانیم:


در واقع کتابی که اکنون در دستان خود دارید به اخبار و نقشی که در زندگی افراد می‌گذارد، پرداخته و شامل دلایلی برای عدم توجه به اخبار، تحقیقاتی در مورد تأثیر خواندن اخبار و نکاتی در مورد چگونگی از بین بردن این عادت است. در دنیای امروز اخبار از یک نوع سرگرمی بی‌خطر به یک سلاح کشتار جمعی مبدل شده که به طور مستقیم بر روی سلامت روان انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. حال رولف دوبلی قصد دارد تا شما را از شر این سلاح خطرناک راحت کند.
اخبار بر روی زندگی و آرامش روانی افراد تاثیری شگرف دارد به طوری که می‌تواند زندگی آن‌ها را مختل ساخته و از لحاظ روانی بر روی افراد تاثیری منفی بگذارد. در حال حاضر اعتیاد به دنبال کردن اخبار آن‌چنان فراگیر شده که رهایی از آن چندان کار آسانی نیست.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید