همه‌ آنچه که باید درمورد سریال "خانه امن" بدانید

همه‌ آنچه که باید درمورد سریال "خانه امن" بدانید

سریال "خانه امن" در ژانر پلیسی ساخته شده و داستان ایستادگی ایران در برابر تهدیدات گروه تروریستی داعش را روایت می‌کند. این سریال بر اساس چند داستان و پرونده واقعی ساخته شده است. سریال "خانه امن" در قسمت‌های ابتدایی خود جوانی را نشان می‌دهد که عامل اغتشاش و بمب گذاری بوده. این فرد که برای ایجاد ناامنی و بمب‌گذاری به ایران فرستاده شده، تحت تعقیب و بررسی پلیس قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۸۶۸۱۱
بازدید : ۱۱۷۳۴
همه‌ آنچه که باید درمورد سریال
فرادید | سریال "خانه امن" که این شب‌ها در حال پخش از شبکه اول سیما است، از ۱۰ آبان روی آنتن رسانه ملی رفته و توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است. سریال "خانه امن" به کارگردانی "احمد معظمی" و تهیه کنندگی "ابوالفضل صفری" ساخته شده است.

به گزارش فرادید، فیلمنامه مجموعه "خانه امن" را "حسین تراب نژاد" نوشته، اما طراح اصلی داستان آن مرتضی اصفهانی است. این سریال روایتی از یک پرونده‌ی جاسوسی و امنیتی با لایه‌هایی از عملیات پیچیده مقابله با گروهک تروریستی داعش را نشان می‌دهد.

سریال "خانه امن" تاکنون بازتاب‌های بسیاری از سوی مردم به دنبال داشته و مورد انتقاد برخی از کاربران شبکه‌های احتماعی قرار گرفته است.

تصویر برداری این سریال، از سال ۹۷ آغاز شد و حدود ۸ ماه از تولید "خانه امن" در دوران کرونا انجام شده بود.

تهیه کننده سریال "خانه امن" گفته "این سریال ۲۷۰ لوکیشن دارد، بخشی از تصویربرداری این سریال خارج از کشور انجام شده وبیشتر آن در استان‌های مختلف کشور، "خانه امن" کاری پر لوکیشن و پر بازیگر است. "

سریال "خانه امن" در ۵۰ قسمت تولید شده، اما تهیه کننده فیلم گفته است "این سریال ظرفیت ادامه دار شدن در فصل‌های بعدی را نیز می‌تواند داشته باشد، همه چیز به تصمیم مدیران تلویزیون بستگی دارد. با این حال، تیتراژ این مجموعه با صدای "رضا یزدانی" در حال پخش است که قبل‌تر نیز در مجموعه "ترورخاموش" با این تیم همکاری می‌کرد.

سریال "خانه امن" پس از سریال‌های "سارق روح"و "ترور خاموش"، سومین همکاری مشترک "ابوالفضل صفری" در مقام تهیه کننده، "احمد معظمی" کارگردان و "مرتضی اصفهانی" طراح و مشاور پروژه، با موضوعات خاص امنیتی به حساب می‌آید.

همه ی آنچه که باید درمورد سریال
مروری بر سریال "خانه امن"

مجموعه تلویزیونی "خانه امن" جزو سریال‌های مطرح این روز‌های رسانه مللی است که توانسته نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. اگر اندکی به بازی بازیگران و عوامل ساخت آن توجه کنیم، در می یابیم که این سریال شروع خوبی داشته و باید توجه داشت که آیا می‌تواند در ادامه هم همچنان جذاب باشد؟

همچنین، سریال "خانه امن" به خاطر ضبط لوکیشن‌ها در کشور‌ها و مناطق مختلف، حس واقعی بودن داستان را به مخاطب می‌دهد و او را کنجکاو می کند تا سریال را دنبال می‌کند. به نظر می رسد سریال "خانه امن" جزو آثاری است که دنبال کردن آن می تواند خالی از لطف نباشد؛ البته، نویسنده سریال گفته "قسمت‌های بیشتری از ماجرای این سریال از پرونده‌های واقعی است."

سریال "خانه امن" در ژانر پلیسی ساخته شده و داستان ایستادگی ایران در برابر تهدیدات گروه تروریستی داعش را روایت می‌کند. این سریال بر اساس چند داستان و پرونده واقعی ساخته شده است. سریال "خانه امن" در قسمت‌های ابتدایی خود جوانی را نشان می‌دهد که عامل اغتشاش و بمب گذاری بوده. این فرد که برای ایجاد ناامنی و بمب‌گذاری به ایران فرستاده شده، تحت تعقیب و بررسی پلیس قرار می‌گیرد.

"ابوالفضل صفری" تهیه کننده این سریال، با داشتن آثار پلیسی دیگر در کارنامه خود در مورد این سریال گفته "سریال‌های قبلی من براساس خیالات و تجربه‌های نویسندگان بود، ولی سریال "خانه امن" بر اساس پرونده‌های واقعی است، ما در این سریال اقدامات آمریکا که کشور امن ما ایران را با آن تهدید می‌کند به مردم در قالب داستان ارائه می‌دهیم."

با این حال، او گفته "من به کسانی که علاقه بسیاری به سریال‌های پلیسی دارند، این سریال را به شدت پیشنهاد می‌کنم و همچنین می‌خواهم که مخاطبان داستان‌های سریال "خانه امن" را دنبال کنند."

مجموعه "خانه امن" روایت یک اتفاق جاسوسی-امنیتی است که از لایه‌های بسیار پیچده‌ای برخوردار بوده و شیوه مقابله نیرو‌های امنیتی ایران با گروهک‌های تروریستی و جاسوسی را با نمایش برنامه‌های ضد جاسوسی و غافلگیرانه، برای مخاطبان به نمایش گذاشته است.این سریال روایت گر بخشی از اقدامات ضد جاسوسی در مقابله با گروهک تروریستی تکفیری داعش است که طی سال های اخیر جنایت‌های مختلفی، در خاورمیانه به راه انداختند.
همه ی آنچه که باید درمورد سریال

واکنش مخاطبان به سریال "خانه امن"

سریال "خانه امن" سریالی با مضمون پلیسی-سیاسی است، این سریال در مورد حملات تروریستی داعش و عملیات‌های وزارت اطلاعات و پلیس ایران برای انهدام داعش بوده که درحال پخش از شبکه یک است، اما در قسمت دوم از پخش "خانه امن" با نام بردن از فردی به نام خاوری، باعث ایجاد حواشی جدیدی شد.

مجموعه "خانه امن" در ابتدای تیتراژ اعلام کرده "تمامی اسامی به کار رفته در این سریال اتفاقی بوده و اشاره به شخص خاصی ندارد" در حالی که، در قسمت دوم صحنه‌ای را در کانادا نشان می‌دهد که خاوری در آن صحنه به خاطر اختلاس و فرار از ایران، تحت نظر مامور امنیتی ایرانی کشته می‌شود؛ اما در واقعیت این چنین نیست!.

این موضوع مورد توجه برخی از کاربران شبکه هایی اجتماعی قرار گرفته و از جنبه های مختلف نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اند. برخی نوشته اند"این سریال پیغامی است به افرادی که در فکر اختلاس ، دزدی و فرار هستند، اما باید بدانند، تنها جای محاکمه و قصاصشان عوض می شود."

با این حال، تعدای از کاربران نوشته اند "نباید نیروهای اطلاعاتی را دست کم گرفت، چرا که خاوری نباید فقط کشته شود، بلکه محاکمه درست ترین حکم برای او و امثال او است، بنابراین نیروهای امنیتی گدار به آب نمی زنند و این سریال فقط بر اساس تخیلات ذهنی نویسنده است."

البته، برخی دیگر از کاربران شبکه های اجتماعی به این سکانس عنوان "گاف امنیتی" داده و در مورد آن احساس نگرانی کردند. یکی از کاربران در این‌باره نوشته "سریال "خانه امن" نشان داد، نیروهای اطلاعاتی‌ به تورنتو رفته و یک مجرم اقتصادی را کشتند. البته، قبل از آن گفته بود دادگاه "خاوری" تشکیل و حکم صادر شده است.

این کاربر در ادامه نظر خود گفته "واقعیت به کنار، این فرمول شناخته شده، مخصوص درام‌های جاسوسی بوده و باید ۳۰ سال پیش این کار را آغاز و از آن استفاده می‌کردیم. الان احتمالا حساسیت‌برانگیزه خواهد بود."

همه ی آنچه که باید درمورد سریال
عوامل و بازیگران مجموعه تلوزیونی "خانه امن"

"حمیدرضا پگاه" در نقش کمال و مسئول تیم ضد تروریستی، "امین زندگانی" در نقش افشین و مسئول تیم مبارزه با مفاسد اقتصادی، "سیما تیرانداز" در نقش ثمین هدایت، مدیرعامل مجتمع تجاری و رئیس باند پولشویی، "پرویز فلاحی پور" در نقش عباس، قاضی قوه قضائیه و دوست کمال، "کاوه آفاق" در نقش فرزاد، صراف و نامزد ثمین، "حمیدرضا عطایی" در نقش کیان، بازپرس و مأمور امنیتی، "سپیده خداوردی" در نقش نرگس و خواهر کمال، "سوگل طهماسبی" در نقش غزل، بازیگران اصلی این سریال هستند.

شهره سلطانی، شایسته ایرانی، شیوا ابراهیمی، رحیم نوروزی، دانیال عبادی، "سامان صفاری" پیام کارمند ثمین، "شهروز ابراهیمی" شهروز کارمند ثمین، قربان نجفی، "حسین سحرخیزگ مهران [دکتر]رئیس کمال و افشین، آرش آصفی، "علیرضا رئیسی " بغاض عضو گروه داعش، "سامان دارابی" مرتضی مأمور امنیتی، "ارسطو خوش رزم" محسن-پسر کمال، "سجاد دیرمینا" حبیب-مأمور امنیتی، "محمدرضا رهبریگ رضا-مأمور امنیتی، "نیلوفر کوخانی" تابان خواهر ثمین از دیگر بازیگران هستند.

"روژین رحیمی طهرانی" فرشته-عروس کمال، "زهره نعیمی" زهره-دختر کمال "افسانه ناصری" مادر مصطفی، علی جلالی، نیما پیشدادیان، "مری کاترین ماسون" تروریست آمریکایی، عباس زرگری، "افشین حسنلو" سامر-تروریست داعشی، گیلدا ویشکی، "مهدی شاکریان" آمریکایی، "کاظم برزگر بیژن" مصطفی عضو گروه داعش، "عبدالحلیم تقلبی" امجد-فرمانده داعشی اعضای دیگر بازیگران هستند.

همچنین، "ابتسام"بغلانی همسر-امجد، "مهدی صباغی" پدر-مصطفی، هاشم روحانی، هما خاکپاش، رها خدایاری، سمیه نجومی، سمیه تاجیک، نبی الله پیرهادی، "مهدی علیپور" افسر اداره آگاهی، محمد علایی، یاسین مسعودی، مهسا حجازی، شهریاری عسگری، پولاد مختاری، اشکان هورسان سایر بازیگران سریال "خانه امن" هستند.

برخی از دیگر عوامل سریال "خانه امن" شامال مدیر فیلمبرداری "احمد گودرزی"، مدیر تولید "کامیاب متولی"، مشاور تهیه و تولید "مرتضی متولی"، تدوین "پریسا ناهیدپور"، مدیر برنامه‌ریزی "سید جواد حسینی"، جلوه‌های ویژه "بصری مهدیار سزاوار"، طراح گریم "محمدرضا ملکی"، طراح لباس "آگرین صالحی"، طراح صحنه "سعید آهنگرانی"، مدیر صدابرداری "مهرداد دادگری"، "عکاس سمیرا بختیاری" و مدیر تدارکات "فرید خضرایی" می‌شوند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید