پیغام ۱۱۰ ساله کبوتر نامه‌بر در فرانسه

پیغام ۱۱۰ ساله کبوتر نامه‌بر در فرانسه

کبوترهای نامه‌بر در طول جنگ جهانی اول به طور مکرر مورد استفاده نظامیان قرار می‌گرفتند و معمولا چندین کبوتر با یک پیام مشترک ارسال می‌شدند تا اطمینان حاصل شود که گیرنده مورد نظر، پیام را دریافت کرده است.

کد خبر : ۸۶۹۲۲
بازدید : ۵۴۶۹
پیغام ۱۱۰ ساله کبوتر نامه‌بر در فرانسه
در آستانه سالروز پایان جنگ جهانی اول، پیدا شدن یک نامه حاوی اسرار نظامی که هرگز از طریق کبوتر حامل آن به مقصد نرسیده، بار دیگر خاطرات این جنگ مرگبار را زنده کرد.

این پیام در یک قاب فلزی کوچک و در مزارع اطراف اینگرهایم واقع در شرق فرانسه پیدا شده است. جِید هالائوی در حالی که به همراه همسرش در حال پیاده روی بوده، درخشش این قاب فلزی که زیر خاک پایِ گیاهان قرار داشته، توجهش را جلب می‌کند.
او به روزنامه محلی آلزاس «Les Dernières Nouvelles d'Alsace» گفته که این قاب را که تنها ۵ سانتی‌متر طول دارد، بیرون آورده ولی از نوشته کاغذ داخل آن سر در نیاورده و ناگزیر شده آن را به پیش یک متخصص خط‌شناس ببرد.

در موزه یادبود جنگ، لین(Linge) که در اوربی(Orbey) فرانسه قرار دارد، این نامه مورد بررسی قرار می‌گیرد. متخصصان تاریخ این پیام را که ۱۶ ژوئیه در آن قید شده، مربوط به سال ۱۹‍۱۰ یا ۱۹۱۶ تشخیص می‌دهند.
پیغام ۱۱۰ ساله کبوتر نامه‌بر در فرانسه

دومینیک جاردی، سرپرست موزه لین، به نیویورک تایمز گفته که او معتقد است سال نگارش نامه ۱۹۱۰ بوده ، پیش از شروع جنگ جهانی اول، زیرا در آن به یک محوطه آموزش نظامی اشاره شده و ذکری از دشمن به میان نیامده و تنها «نیروهای رقیب» در آن ذکر شده است. او تصریح کرده که این نامه در واقع حاوی شبیه‌ساز یک نبرد است.

به نظر می‌رسد این نامه توسط یک افسر پیاده نظام درباره نبرد آتی در اطراف اینگرهایم، زمانی که آلزاس تحت کنترل ارتش آلمان بوده، نوشته شده است.
کبوترهای نامه‌بر در طول جنگ جهانی اول به طور مکرر مورد استفاده نظامیان قرار می‌گرفتند و معمولا چندین کبوتر با یک پیام مشترک ارسال می‌شدند تا اطمینان حاصل شود که گیرنده مورد نظر، پیام را دریافت کرده است. احتمالا این نامه از پای یکی از کبوتران در حال پرواز جدا شده و به زمین افتاده است.

موزه لین(Linge) به یاد نبرد تاریخی سال ۱۹۱۵ که در جریان پیشروی نیروهای فرانسه به سمت شهر کُلمار رخ داد، در منقطه‌ای به همین نام تاسیس شده است. در جریان این نبرد حدود ۱۷ هزار سرباز کشته شدند.

قرن‌هاست که آلزاس بین فرانسه و آلمان دست به دست شده است. این منطقه پس از جنگ جهانی اول طبق معاهده ورسای به فرانسه واگذار شد ولی در جریان جنگ جهانی دوم بار دیگر توسط نیروهای نازی اشغال شد.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید