ازدست دادن"۸ انگشت" به خاطر کرونا

او ۲۲ کیلوگرم وزن کم کرد، سه انگشت پایش سیاه شد و به دلیل اختلال در جریان خون، هشت انگشت دستانش قطع شد. ۶۴ روز پس از بستری شدن در بیمارستان، گارفیلد از بیمارستان مرخص شد.

کد خبر : ۸۶۹۶۲
بازدید : ۴۶۹۴
مرد آمریکایی که برای اسکی بازی به ایتالیا سفر کرده بود در طول سفر احساس ناخوشایندی به وی دست می‌دهد و متوجه می‌شود که به کرونا مبتلا شده است. گرگ گارفیلد ۵۳ ساله در فوریه سال ۲۰۲۰ هنگامی که با دوستانش به ایتالیا برای اسکی بازی روی کوه سفر کرده بود به کووید ۱۹ مبتلا شد.

وی در طول این سفر احساس ناخوشی کرد و پس از رسیدن به خانه اش در لس آنجلس به پزشک خانواده مراجعه کرد. دکتر وی موفق شد مقامات محلی را متقاعد کند که یکی از معدود تست‌های موجود کووید-۱۹ را روی گارفیلد تست کنند که نتیجه مثبت بود. وی بخاطر عدم توانایی نفس کشیدن و درد در ریه‌ها در بیمارستان بستری شد.

دو روز بعد، گارفیلد درگیر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شد. وی دچار عوارض شد: فشار خون وی به شدت کاهش یافت، دچار سپسیس، نارسایی چند عضو و عفونت استافیلوکوکی شد. پزشکان با تمام وجود برای زنده ماندن او جنگیدند، اما در این شرایط از هر ۱۰۰ نفر یکی زنده ماند.

در اوایل آوریل، بیمار از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش عادی منتقل شد. او ۲۲ کیلوگرم وزن کم کرد، سه انگشت پایش سیاه شد و به دلیل اختلال در جریان خون، هشت انگشت دستانش قطع شد. ۶۴ روز پس از بستری شدن در بیمارستان، گارفیلد از بیمارستان مرخص شد.

پس از آن هفت عمل جراحی برای بازگرداندن انگشتان پا و دستان وی انجام شد. گارفیلد خود را خوش شانس‌ترین انسان روی زمین می‌داند و قصد دارد در ماه دسامبر دوباره اسکی بازی کند. این مرد از هموطنان خود می‌خواهد که همه محدودیت‌های ناشی از بیماری همه گیر کووید-۱۹ را رعایت کنند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید