کشتار راسو‌ها، وزیر دانمارکی را از کار بی‌کار کرد

کشتار راسو‌ها، وزیر دانمارکی را از کار بی‌کار کرد

علت امر، اعتراض پارلمان به قلع و قمع عمومی راسو‌ها و عدم توجه به جداسازی و حفظ حیوانات سالم بود. سوال احزاب چپ حامی دولت اقلیت این بود که طبق چه ماده قانونی، خز‌های پرورشی غیر آلوده نابود شدند.

کد خبر : ۸۷۲۰۳
بازدید : ۶۱۰۴
کشتار راسو‌ها وزیر دانمارکی را از کار بی‌کار کرد
پس از کشف یک ویروس جهش‌یافته کرونا نزد راسو‌های سفید پرورشی در دانمارک، دولت دستور معدوم‌سازی میلیون‌ها سمور را صادر کرد. این تصمیم که فاقد مبنای قانونی بود، برای وزیر کشاورزی گران تمام شد. او پوزش خواست و استعفا داد.

وزیر کشاورزی دانمارک در پی جنجال ناشی از کشتار میلیون‌ها راسو استعفا کرد. علت امر، اعتراض پارلمان به قلع و قمع عمومی راسو‌ها و عدم توجه به جداسازی و حفظ حیوانات سالم بود. سوال احزاب چپ حامی دولت اقلیت این بود که طبق چه ماده قانونی، خز‌های پرورشی غیر آلوده نابود شدند.

موگس ینسن وزیر کشاورزی دانمارک که تنها دستور نخست‌وزیر را اجرا کرده بود، روز چهارشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی از این اقدام عذرخواهی کرد و از تسلیم استعفایش خبر داد.

طبق دستور مته فریدرکسن، نخست‌وزیر دانمارک، بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون راسو به دلیل شیوع کرونا در ۲۶۷ مزرعه پرورشی این کشور باید در اسرع وقت از بین می‌رفتند. تحقیقات موسسه بهداشت دانمارک (SSI) نشان می‌داد که از بین ۱۱۳۹ مزرعه پرورش سمور سفید، یک چهارم آن‌ها به ویروس آلوده شده‌اند.

نمونه‌هایی از ویروس جهش‌یافته کرونا در مزارع پرورش مینک در اوایل نوامبر مشاهده شدند موسسه نامبرده این ویروس را در رده "نگران‌کننده" طبقه‌بندی کرد و نسبت به عوارض و اثرات احتمالی آن در کارایی واکسن آتی کرونا هشدار داد.

اینک اداره غذا و داروی دانمارک می‌گوید همه راسو‌های ۲۸۵ مزرعه از بین برده شده اند و بررسی‌ها در ۲۵ مرکز مشکوک دیگر ادامه دارد.

وزیر کشاورزی در حالی شغل خود را از دست داده که دولت دانمارک به پرورش دهندگان بیکار شده سمور تضمین داده که با بسته‌های مالی و حمایتی، مراقب معاش آن‌ها باشد.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    بهتر
    آه این راسوهای خشگل بیچاره دامنشو گرف

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید