راز شکرگزاری و بوقلمون خوری در آمریکا؟

راز شکرگزاری و بوقلمون خوری در آمریکا؟

طی بعضی مراسم شکرگزاری، افراد روی تکه‌ای کاغذ می‌نویسند که برای چه شکرگزارند و بعد این کاغذ‌ها را بلند برای همه می‌خوانند. در مدارس، کودکان با رنگ‌آمیزی تصاویر زائران و بوقلمون‌ها و کشتی «می‌فلاور»، که حامل مهاجران به سرزمین جدید بود، درباره این تعطیلی می‌آموزند.

کد خبر : ۸۷۳۳۵
بازدید : ۷۲۹۷
راز شکرگزاری و بوقلمون خوری در آمریکا؟
شکرگذاری که تعطیلی ملی در ایالات متحده است در ماه نوامبر جشن گرفته می‌شود

بسیاری از آمریکاییان به زودی برای تهیه غذا‌های جشن شکرگزاری آماده خواهند شد که یکی از محبوب‌ترین تعطیلات در تقویم ایالات متحده است.

به جز غذا، بدون تردید مهم‌ترین بخش روز برای آمریکاییان این است که در این جشن محبوب با خانواده و خویشان خود جمع شده و بگویند در این سال برای چه چیزی شکرگزار هستند. البته مراسم امسال احتمالا به دلیل محدودیت‌های ویروس کرونا با هم‌نشینی‌های کوچک‌تری همراه شود.

در آمریکا جشن شکرگزاری یک روز تعطیلی فرهنگی است که نماد صلح، شکرگزاری و شروع فصل تعطیلات محسوب می‌شود.

شکرگزاری چیست و از کجا می‌آید؟
شکرگذاری که تعطیلی ملی در ایالات متحده است در ماه نوامبر جشن گرفته می‌شود.

این مراسم سالانه به یادبود اولین شکرگزاری در آمریکا جشن گرفته می‌شود که اولین بار در سال ۱۶۱۹ در ایالت ویرجینیا و بعدتر در سال ۱۶۲۱ وقتی مهاجرانی که بعدا به «زائران» مشهور شدند، به شهر پلیموث در ایالت ماساچوست رسیدند، اتفاق افتاد و طی آن مهاجران با سرخ‌پوستان قبیله وامپانوگ، که بومیان آن سرزمین بودند، غذای خود را شریک شدند.

مورد دوم هم به یادبود کمکی است که زائران از بومیان آمریکایی در زمینه کشت و برداشت محصولات و سر کردن اولین زمستان سخت و سرد خود دریافت کردند و مراسم آن سال سه روز به طول انجامید.

بعدتر، روسای جمهور ایالات متحده از جمله جورج واشنگتن، جان آدامز و جیمز مدیسون طی ریاست جمهوری خود از مردم خواستند در این روز‌ها شکرگزار باشند.

با این حال و در سال ۱۸۶۳، در بحبوحه جنگ داخلی کشور رئیس جمهور آبراهام لینکلن روز ملی تعطیلی شکرگزاری را رسما اعلام کرد که هر سال در ماه نوامبر از سوی مردم سراسر کشور جشن گرفته شود.

جشن شکرگزاری چه زمانی است؟
شکرگزاری هر سال در چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر جشن گرفته می‌شود. امسال جشن شکرگزاری در ۲۶ ماه نوامبر اتفاق می‌افتد.

چرا آمریکاییان این روز را جشن می‌گیرند و در این روز چه کاری انجام می‌دهند؟
گرچه جشن شکرگزاری ریشه‌هایی مذهبی دارد، اما امروزه بیشتر به تعطیلاتی سکولار تبدیل شده است. اکثر آمریکاییان این روز را روزی برای دورهمی و اظهار شکرگزاری خود می‌دانند که با خانواده خود غذا صرف کنند و فوتبال آمریکایی تماشا کنند. چندین تیم لیگ ملی فوتبال آمریکایی نیز در این روز بازی خواهند داشت.

طی بعضی مراسم شکرگزاری، افراد روی تکه‌ای کاغذ می‌نویسند که برای چه شکرگزارند و بعد این کاغذ‌ها را بلند برای همه می‌خوانند. در مدارس، کودکان با رنگ‌آمیزی تصاویر زائران و بوقلمون‌ها و کشتی «می‌فلاور»، که حامل مهاجران به سرزمین جدید بود، درباره این تعطیلی می‌آموزند.

در این روز همچنین رژه سالانه میسی برای روز شکرگزاری در شهر نیویورک نیز برگزار می‌شود. بزرگ‌ترین رژه شکرگزاری دنیا شامل بالون‌هایی عظیم و شخصیت‌های کارتونی شناور در آسمان شهر و همچنین گروه‌های موسیقی است. بعد از روز شکرگزاری، ماه خرید برای تعطیلات آغاز می‌شود و اولین رویداد تجاری این فصل «جمعه سیاه» است.

کجا جشن گرفته می‌شود؟
شکرگزاری یکی از مهم‌ترین تعطیلات فرهنگی در کشور آمریکا است، با این حال کانادا نیز روز شکرگزاری خاص خود را دارد که دومین دوشنبه هر اکتبر است. کشور لیبریا نیز روز شکرگزاری را اولین پنجشنبه هر نوامبر جشن می‌گیرد.

در روز شکرگزاری چه غذا‌هایی خورده می‌شود؟
در آمریکا، بوقلمون بخش جدانشدنی روز شکرگزاری است و در بیشترخانه‌های آمریکایی بوقلمون پخته شده در فر روی میز و برای شام قرار دارد. سالانه حدود ۴۶ میلیون بوقلمون برای این تعطیلات کشته می‌شود، با وجود این، اما هر سال یک بوقلمون از سوی رئیس جمهور عفو و از مرگ معاف می‌شود.

اما آمریکاییانی که گوشت نمی‌خورند یا از رژیم غذایی گیاه‌خواری پیروی می‌کنند نیز نیازی به نگرانی ندارند چرا که موارد متعددی از غذا‌های گیاهی و خام‌گیاه‌خواری برای مراسم روز شکرگزاری موجود است.

آمریکاییان همچنین غذا‌های محبوب دیگری نیز برای روز شکرگزاری دارند، از جمله سیب‌زمینی شیرین با پفنبات (مارشمالو)، مخلفات، سس توت سیاه (کرنبری)، نان ذرت و کیک کدو تنبل.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید