برای چاقی چی خوبه؟ / برای چاقی چه بخوریم؟

برای چاقی چی خوبه؟ / برای چاقی چه بخوریم؟

برای چاقی چی خوبه؟ / برای چاقی چه بخوریم؟ افزایش وزن الزاما به‌معنای مصرف غذا‌های حاوی چربی ترانس نیست. کیفیت مواد غذایی مصرفی به‌اندازه‌ی کمّیت آن‌ها مهم است. بهتر است برای چاق شدن غذا‌های پرکالری مانند دانه‌ها، مغزها، کره‌ی بادام‌زمینی، سبزیجات نشاسته‌ای (مانند سیب‌زمینی، ذرت،  کدو حلوایی، حبوبات)، لبنیات کم‌چرب، تخم‌مرغ، حبوبات و غلات کامل را بیشتر مصرف کنید.

کد خبر : ۸۷۴۶۲
بازدید : ۳۷۵۳
برای چاقی چی خوبه؟ / برای چاقی چه بخوریم؟
فرادید | افزایش وزن نیز می‌تواند به‌سختیِ کاهش وزن باشد. درحالی‌که افزایش وزن برای عده‌ای شبیه به کابوس است، برخی عطش شدیدی برای افزایش وزن و چاق شدن دارند. چاق شدن در یک هفته به انضباط و تلاش زیادی نیاز دارد. در ادامه راه‌هایی برای چاق شدن در یک هفته آمده است. البته انتظار نداشته باشید بعد از یک هفته اندامی عضلانی و فوق‌العاده داشته باشید، اما تغییرات حاصل در همین یک هفته هم می‌تواند انگیزه‌تان را برای ادامه‌ی مسیر افزایش بدهد.

افزایش وزن الزاما به‌معنای مصرف غذا‌های حاوی چربی ترانس نیست. کیفیت مواد غذایی مصرفی به‌اندازه‌ی کمّیت آن‌ها مهم است. بهتر است برای چاق شدن غذا‌های پرکالری مانند دانه‌ها، مغزها، کره‌ی بادام‌زمینی، سبزیجات نشاسته‌ای (مانند سیب‌زمینی، ذرت، کدو حلوایی، حبوبات)، لبنیات کم‌چرب، تخم‌مرغ، حبوبات و غلات کامل را بیشتر مصرف کنید.

تلاش برای چاق شدن به‌معنای آزادی برای خوردن هر غذایی نیست. باید خودتان را از غذا‌هایی مانند برگر، چیزکیک، سیب‌زمینی سرخ‌شده و آبنبات دور نگه دارید. شاید این غذا‌ها وسوسه برانگیز باشند، ولی برای سلامتی مضرند.

افزایش وزن سریع

چگونه در‌مدت کوتاه چاق شویم؟ برای افزایش وزن سریع راهکارهای زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

  1. خوردن وعده های غذایی اصلی، ۵-۶ بار در روز.
  2. در میان میان وعده های خود، موز بخورید.
  3. ۲ ساعت بعد از صبحانه، میوه هایی مانند موز، انبه، هندوانه مصرف کنید که باعث می‌شود تا مدت بیشتری احساس سیری کنید.
  4. مصرف هر وعده غذایی را با یک قاشق چای خوری افزایش دهید.
  5. برای چاق شدن در یک هفته یک ساعت قبل از خواب شیر بنوشید.

برای چاقی چی خوبه؟ / برای چاقی چه بخوریم؟

۱۰ نکته دیگر برای چاقی سریع

ترکیب دریافت کالری زیاد با تمرینات بدنی سنگین، دو عامل مهم است. با این حال در اینجا ۱۰ راهنمایی برای چاق شدن ارائه می‌شود:

۱- قبل از وعده‌های غذایی آب ننوشید. این می‌تواند شکم شما را پر کند و دریافت کالری کافی را برای شما سخت‌تر کند.

۲- بیشتر بخورید در هر زمان که می‌توانید غذا یا غذای اضافی بخورید، مثلا قبل از خواب.

۳- شیر بنوشید. نوشیدن شیر کامل برای رفع تشنگی یک راه ساده برای دریافت پروتئین و کالری با کیفیت بالا است.

۴- اگر واقعا خواهان چاق شدن در یک هفته هستید می‌توانید شِیک‌های افزایش وزن را امتحان کنید. این پروتئین شیک‌ها حاوی پروتئین کربوهیدرات و کالری بسیار زیاد است.

۵- برای چاق شدن سریع از بشقاب‌های بزرگتر استفاده کنید. قطعا از بشقاب‌های بزرگ استفاده کنید اگر قصد دارید کالری بیشتری دریافت کنید، زیرا بشقاب‌های کوچکتر باعث می‌شود مردم به طور خودکار کمتر غذا بخورند.

۶- به قهوه خود خامه اضافه کن. این یک روش ساده برای اضافه کردن کالری بیشتر است.

۷- برای افزایش وزن، کراتین مصرف کنید. مکمل ساختاری کراتین مونوهیدرات می‌تواند به شما کمک کند که مقدار کمی وزن عضلانی خود را افزایش دهید.

۸- خوب بخوابید. خواب درست است برای رشد عضله بسیار مهم است.

۹- پروتئین خود را اول بخورید و سبزیجات را در آخر مصرف کنید. اگر مخلوطی از غذا‌ها را در بشقاب خود دارید، ابتدا غذا‌های غنی از کالری و پروتئین را مصرف کنید و در آخر سبزیجات را بخورید.

۱۰- سیگار نکشید. افراد سیگاری کمتر از افراد غیر سیگاری وزن اضافه می‌کنند و ترک سیگار اغلب منجر به چاق شدن می‌شود.
برای چاقی چی خوبه؟ / برای چاقی چه بخوریم؟

راهکارهای چاق شدن سریع در یک هفته

برای چاق شدن در یک هفته ، بسیار مهم است که این کارها را انجام دهید:

نوشابه و دونات نخورید

خوردن نوشابه و دونات ممکن است به شما در چاق شدن کمک کند، اما می تواند سلامت شما را در همان زمان نابود کند. اگر وزن کم دارید و طبیعتا می خواهید مقدار متعادلی از توده عضلانی و چربی زیر پوستی به دست آورید، نه یک دسته چربی شکم ناسالم.

غذای سالم بخورید

تعداد زیادی از افراد هستند که وزن طبیعی دارند ولی در عین حال مبتلا به بیماری هایی مثل دیابت نوع ۲، مشکلات قلبی و سایر بیماری های مرتبط با چاقی هستند. بنابراین، کاملا ضروری است که شما هنوز هم غذاهای سالم بخورید و زندگی کلی سالمی داشته باشید.

مقدار زیادی پروتئین بخورید

مهمترین مواد مغذی برای به دست آوردن وزن سالم پروتئین است. عضله از پروتئین ساخته شده و بدون آن اکثر کالری‌های اضافی ممکن است به چربی بدن تبدیل شوند.

مطالعات نشان می‌دهد که در طول دوره‌ای که بیشتر غذا می‌خورید، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث می‌شود بسیاری از کالری‌های اضافی به عضله تبدیل شود. با این حال، در نظر داشته باشید که پروتئین یک شمشیر دو طرفه است.

پروتئین بسیار پرکننده است، به طوری که می‌تواند گرسنگی و اشتهای شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد؛ که این باعث می‌شود کالری مورد نیاز سخت‌تر به دست شما برسد.

اگر شما در حال تلاش برای چاق شدن هستید، به ازای هر کیلوگرم، ۱٫۵ الی ۲٫۲ گرم پروتئین را هدف قرار دهید. اگر مصرف کالری شما بسیار زیاد باشد، حتی می‌توانید این مقدار را افزایش هم دهید.

منابع پروتئین شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، بسیاری از محصولات لبنی، حبوبات، آجیل و دیگر غذا‌ها می‌شوند. اگر شما برای گرفتن پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دچار مشکل هستید، مکمل‌های پروتئین مانند پروتئین آب پنیر می‌تواند مفید باشد.

چگونه چاق شویم؟

برای چاق شدن در یک هفته از روش‌های سالم زیر استفاده کنید:

  • بیشتر بخورید.
  • مواد غذایی غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید.
  • شیرینی ها و شیک ها را امتحان کنید.
  • هنگام نوشیدن تماشا کنید.
  • هر لقمه ای را که می جوید بشمارید.
  • رفتاری مناسب داشته باشید.
  • ورزش کنید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید