در روز 09/09/ 99 چه خبر است؟

در روز 09/09/ 99 چه خبر است؟

اهمیت این روز رُند (۹۹/۹/۹) حالا پس از تثبیت میان مردم به سیاسیون هم رسیده است. اواخر مهرماه بود که حسن روحانی اعلام کرد که در روز ۹۹/۹/۹ خبر خوشی به مردم خواهد داد. در این میان برخی از فروشگاه‌ها از موقعیت بهره برده و بلک فرایدی خرید راه انداخته اند.

کد خبر : ۸۷۴۹۸
بازدید : ۱۹۸۱۴
در روز 09/09/ 99 چه خبر است؟
فرادید | سه روز تا 99/9/9 هجری شمسی باقی مانده است. روزی که هر دهه یک بار اتفاق می‌افتد تا تمام اعداد هم شکل در تقویم کنار هم قرار بگیرند. البته این روز، از دهه اخیر شکل و شمایل دیگری به خود گرفته و در میان مردم به اصلاح لاکچری محسوب می‌شود. بخشی از مردم بیشتر جشن ها، مراسم و حتی تولد نوازد را تغییر می‌دهند تا همه چیز به این روز رُند موکول شود. در این میان برخی از فروشگاه‌ها از موقعیت بهره برده و بلک فرایدی خرید راه انداخته اند. حتی این موضوع به میان سیاسیون هم راه یافته است. در این میان روحانی هم گفته که در این روز خبر خوشی خواهد داد.

به گزارش فرادید، در میان تمام اتفاقاتی که قرار است در روز ۹۹/۹/۹ رخ دهد، تولد زودرس نوزدان خبر تلخ این روز به حساب می‌آید. تولد لاکچری که از ۸۸/۸/۸ آغاز شده، حالا به یک رسم غم انگیر میان خانواده‌ها بدل شده است. موضوعی که به گفته متخصصان سلامت نوزاد را به خطر می‌اندازد.

نخستین تولد‌های لاکچری در ۸۸/۸/۸ آغاز شد و دراین روز ۴۱۹۵ نوزاد زودتر از موعد به دنیا آمدند که بخش اعظم آن‌ها با عدم تکامل اعضا روبرو شدند.

البته این تولد‌های لاکچری تنها به هر یک دهه یک بار ختم نشد و سال‌های بعد و در روز‌های ۸۹/۹/۹، ۹۵/۵/۵، ۹۶/۶/۶، ۹۷/۷/۷، ۹۸/۸/۸ ادامه یافت.

حالا برای حل این مسئله سازمان ثبت احوال اعلام کرده که نوزادانی که سه روز پیش و پس از این تاریخ به دنیا بیایند شناسنامه رُند ۹۹/۹/۹ می‌دهد.

خبر خوش روحانی در 99/9/9 چیست؟

اهمیت این روز رُند (۹۹/۹/۹) حالا پس از تثبیت میان مردم به سیاسیون هم رسیده است. اواخر مهرماه بود که حسن روحانی اعلام کرد که در روز ۹۹/۹/۹ خبر خوشی به مردم خواهد داد.

بررسی گفته‌های حسن روحانی نشان می‌دهد که در این روز قرار است یک سامانه اقتصادی به بهره برداری برسد.

او در این باره گفته است که " سامانه‌ای در تاریخ ۹/۹/ ۹۹ افتتاح خواهد شد که سامانه جامع تجارت نام دارد. این سامانه‌ای است که من سال‌ها و ماه‌هاست که به دنبال آن هستم تا از روزی که کسی ثبت سفارش می‌کند تا مغازه‌ای که جنس در آن به فروش می‌رسد را مشاهده کنیم. دیگر بحث احتکار و اینکه جنس کجا رفته به پایان می‌رسد. تمام انبار‌ها باید زیر سلطه این سامانه قرار گیرد. تمام اقدامات بانک مرکزی باید در چارچوب این سامانه قرار گیرد. "
در روز 09/09/ 99 چه خبر است؟

99/9/9 بلک فرادیدی فروشگاه های اینترنتی

البته این تاریخ لاکچری فقط به اتفاقات تلخ ختم نمی‌شود و این روز برای بخشی از بازار و فروشگاه‌های اینترنتی اهمیت بسزایی پیدا کرده است. در این روز که به بلک فرایدی هم مشهور است، قرار است بخشی از فروشگاه‌های اینترنتی همچون دیجی کالا محصولات خود را با تخفیف‌های بسیار بالا به مشتریان خود عرضه کنند.

۷ آذر ۹۹ امسال مصادف با ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ روز بلک فرایدی یا جمعه سیاه امسال مشخص شده است و بسیاری از فروشگاه‌های معتبر جهان و حتی فروشگاه‌های آنلاین نظیر آمازون و ... محصولات خود را با تخفیفات ویژه و استثنایی ارائه می‌دهند.

در ایران نیز بسیاری از فروشگاه‌ها چند سالی است که هم زمان با دیگر کشور‌ها در آخرین جمعه نوامبر سال میلادی که مصادف با هفته دوم یا اول آذر ماه است، تخفیفات ویژه‌ای تحت عنوان جمعه سیاه آغاز می‌کنند.


بلک فرایدی چیست؟

بلک فرایدی یا جمعه سیاه نامی است که برای اشاره کردن به آخرین جمعه‌ی ماه نوامبر مرسوم شده است. این روز در امریکا و بسیاری کشور‌های دیگر آغاز فصل خرید کریسمس محسوب می‌شود. بازار‌های اقتصادی کشور‌های مختلف در این روز با حراج و تخفیف رونق بیشتری در مقایسه با سایر فصول و ماه‌های سال می‌گیرند و خریداران با شوق و شور زیاد به فروشگاه‌های مختلف هجوم می‌برند.

البته طبیعی است که با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا که همچنان در تمام جهان ادامه دارد، در سال ۲۰۲۰ بیشتر شاهد رونق گرفتن حراج‌های اینترنتی و آنلاین در روز بلک فرایدی باشیم.

بلک فرایدی شاید یکی از مهم‌ترین رویداد‌ها برای خریداران و فروشندگان محصولات مختلف باشد. این رویداد از سال ۱۹۵۲ به صورت رسمی هر سال یک روز پس از روز شکرگزاری (Thanksgiving) در ایالات متحده امریکا برگزار می‌شود.

روز شکرگزاری در امریکا به چهارمین پنجشنبه‌ی ماه نوامبر گفته می‌شود که دیرباز آغاز فصل خرید کریسمس بوده است. با این حساب جمعه سیاه در واقع آخرین جمعه ماه نوامبر است که جزو اولین روز‌های خرید عید سال نوی میلادی برای امریکایی‌ها به حساب می‌آید.

مهم‌ترین مولفه‌ی جذاب بلک فرایدی برای مشتریان و خریداران، تخفیف بلک فرایدی و حراج‌های قابل توجه روی بسیاری از اجناس است. این تخفیف‌ها توجه بسیاری از مشتریان را به سمت بازار‌های آنلاین و آفلاین جلب می‌کنند و تعداد زیادی از افراد به سوی این بازار‌ها هجوم می‌برند.
در روز 09/09/ 99 چه خبر است؟

آخرین جشن آذرگان قرن حاضر در رُندترین روز دهه نود

یکی از جشن‌های باستانی و قدیمی، جشن آذرگان است. جشنی برای احترام به آتش که در نهمین روز از آذرماه در گاه‌شمار زرتشتی که نام روز و ماه یکی می‌شود یعنی روز آذر در ماه آذر، برگزار می‌شود.

اگرچه برگزاری آذرگان در سال‌های گذشته آن شور و حال سال‌های گذشته را ندارد، اما هنوز هم برگزاری آذرگان برای زرتشتیان شهر‌های مختلف، به خصوص شهر‌هایی که آتشکده دارند، اهمیت زیادی دارد و حضور در این مراسم هم انگیزه‌ای‌ست برای سفر.

در برگزاری آیین‌های زردشتی آتش اهمیت زیادی دارد و آذرگان هم یکی از جشن‌هایی است که در گرامیداشت آتش و ایزد آن برگزار میشود.

اهمیت آتش در گذشته‌ها آنقدر زیاد بوده که در اساطیر ایران، ایزدی برای آن در نظر گرفته‌اند. آذر / آتش / آتُر / آتَر ایزدی است که او را پسر اورمزد (اهورامزدا) می‌دانند و همینکه آتش روشن باشد یعنی اهورامزدا هم مرئی است و وجود دارد.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    باید اشاره کرد که عدد 9عدد مقدس فرقه ضاله بهاییت می باشد ودرایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد!!!

  • محمد ارسالی در

    99.9.9گوشی ارزون نمیشه علکی فقظ 400 تومن ارزون.میشه

  • ناشناس ارسالی در

    عالي بود اطلاعاتم خيلي زياد شد

  • ناشناس ارسالی در

    تبلیغات با واقیعت کلی فرق داره من مخالف هستم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید