۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۰

۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۰

حالا قیمت گوشی به حدود هزار دلار رسیده و در مواردی از آن هم بالاتر رفته است. همچنین اضافه شدن قابلیت ۵ G هم یکی از مهم‌ترین ترند‌های گوشی‌های امسال بود که در کنار تلفن‌های تا شدنی از نوآوری‌های اصلی بازار موبایل به حساب می‌آیند.

کد خبر : ۸۷۵۶۱
بازدید : ۹۹۵۸
سال ۲۰۲۰ برای بازار جهانی گوشی تلفن همراه با ثبت دست‌کم دو اتفاق بزرگ رو به پایان است. افزایش تقاضا در این بازار باعث رشد ۴/ ۲ درصدی فروش تلفن همراه در سال جاری میلادی شد. بخشی از این رشد مدیون تبدیل دسته‌ای از این گوشی‌ها به یک کامپیوتر قدرتمند است.
۱۰ گوشی برتر سال ۲۰۲۰ براساس مجموعه‌ای از مشخصات و ویژگی‌ها معرفی شده‌اند. سامسونگ گلکسی S ۲۰ پلاس و S ۲۰ در این رده‌بندی، شماره یک را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از آن آی‌فون ۱۲ مینی و آی‌فون ۱۲ در ردیف دوم قرار دارند.

حدود یک ماه تا پایان سال ۲۰۲۰ باقی است؛ سالی که به‌رغم تحولاتی، چون شیوع کرونا، محصولات تکنولوژی متعددی در آن معرفی شد. براساس گزارش IDC فصل سوم سال ۲۰۲۰ برای تولید و فروش تلفن‌های همراه فراتر از پیش‌بینی‌ها بود و حالا پیش‌بینی می‌شود طی روز‌های تعطیلات پایانی سال این صنعت به رشد خود بازگردد.
بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال قبل رشد فروش تلفن‌همراه در جهان به ۴/ ۲ درصد برسد و این رشد در سال آینده یعنی ۲۰۲۱ هم به ۴/ ۴ درصد رشد کند. به پیش‌بینی تحلیلگران این جهش بازار با توجه به بهبود زنجیره تامین محصولات موبایل و افزایش تقاضای ناشی از ارائه نسل پنجم موبایل تقویت خواهد شد.
در سال ۲۰۲۰ شاهد معرفی برخی از بهترین و پیشرفته‌ترین تلفن‌های همراه هم بودیم. دستگاه‌هایی که به لطف رشد تکنولوژی حالا به قدرتمندی یک کامپیوتر هم رسیده‌اند و قادر به پردازش‌های سنگین‌اند. در این میان قیمت این محصولات هم به‌طرز باورنکردنی در سال‌های اخیر بالا رفته و مدل‌های پیشرفته آن به یکی از گران‌قیمت‌ترین محصولات تکنولوژی تبدیل شده‌اند.
حالا قیمت گوشی به حدود هزار دلار رسیده و در مواردی از آن هم بالاتر رفته است. همچنین اضافه شدن قابلیت ۵ G هم یکی از مهم‌ترین ترند‌های گوشی‌های امسال بود که در کنار تلفن‌های تا شدنی از نوآوری‌های اصلی بازار موبایل به حساب می‌آیند.
در ادامه نگاهی داریم به بهترین موبایل‌هایی که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده‌اند. تعدادی از این گوشی‌ها پرچمداران برند‌های خود نیز هستند.
۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۰
۱- سامسونگ گلکسی S ۲۰ پلاس / s ۲۰
صفحه نمایش: ۷/ ۶ اینچ
رزولوشن: ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰
رم: ۱۲ گیگابایت
باتری:۴۵۰۰ میلی‌آمپر
عداد دوربین: ۴

هر چند گوشی اس ۲۰ کمی کوچک‌تر و کم‌قابلیت‌تر است، اما تقریبا از بسیاری از جهات S۲۰ پلاس و S۲۰ با هم شبیه‌اند. سامسونگ قیمت پرچمدارش را نسبت به سال قبل افزایش داده است. اس ۲۰ با قیمت ۹۹۹ دلار و s۲۰ پلاس با قیمت ۱۱۹۹ دلار جزو گوشی‌های گران‌قیمت بازارند. این گوشی از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند.
۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۰ ۲ - آی‌فون ۱۲ مینی / آی‌فون ۱۲
وزن: ۱۳۴ / ۱۶۴ گرم
صفحه نمایش: ۵/ ۴ و ۱/ ۶ اینچ
رزولوشن: ۱۰۸۰، ۲۳۴۰ / ۱۱۷۰، ۲۵۳۲
رم: ۴ گیگابایت
باتری: نامشخص
تعداد دوربین: ۲

اپل چهار مدل آی‌فون ۱۲ را معرفی کرد که تقریبا از بسیاری جهات شبیه به هم هستند، اما آی‌فون ۱۲ و آی‌فون ۱۲ مینی نسخه ارزان‌تر و کم‌قابلیت‌تر نسبت به مدل پرو به شمار می‌روند. دو مدل آی‌فون ۱۲ مینی و آی‌فون ۱۲، اما به جز سایز هیچ فرق دیگری با هم ندارند.
یک صفحه نمایش باکیفیت و بهره‌گیری از پردازنده پرسرعت و دوربین بسیار خوب نقاط قوت این موبایل است. قیمت ارزان‌ترین نسخه آی‌فون ۱۲ از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود که نسبت به ارزان‌ترین نسخه پرو ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است.
۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۰ ۳- گلگسی نوت ۲۰ اولترا
وزن: ۲۰۸ گرم
صفحه نمایش: ۹/ ۶ اینچ
رم: ۱۲ گیگابایت
باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر
تعداد دوربین: ۵

این گوشی را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر کیفیت دوربین دانست. تنها یکی از لنز‌های پشتی آن ۱۰۰ مگاپیکسلی است که برای یک گوشی موبایل فوق‌العاده است. با زوم اپتیکال ۵ برابری و قلم این گوشی برای کسانی که به نوت برداشتن یا کار کردن با قلم روی گوشی علاقه دارند ایده‌ال است. قیمت این گوشی از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود و براساس ظرفیت به ۱۴۴۹ دلار می‌رسد.
۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۰ ۴- آی‌فون ۱۲ پرو / آی‌فون ۱۲ پرو مکس
وزن: ۱۸۹ / ۲۲۸ گرم
صفحه نمایش: ۱/ ۶ و ۷/ ۶ اینچ
رم: ۶ گیگابایت
باتری: نامشخص
تعداد دوربین: ۴

نسخه حرفه‌ای از آی‌فون ۱۲ دارای ظرفیت باتری بهتر و دوربین قدرتمندتری است و طبیعتا قیمت آن نیز گران‌تر است. این دو نسخه درحال‌حاضر قدرتمندترین گوشی‌های اپل به‌شمار می‌روند.
۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۰ ۵ - One Plus ۸ Pro
وزن: ۱۹۹ گرم
رزولوشن: ۳۱۶۸، ۱۴۴۰
رم: ۸/ ۱۲ گیگابایت
باتری: ۴۵۱۰ میلی آمپر
تعداد دوربین: ۵

یکی از بهترین گوشی‌های معرفی شده در سال ۲۰۲۰ که تحلیلگران مختلف به آن امتیاز بالایی داده‌اند. وان پلاس حالا با بهترین گوشی‌های بازار از نظر کیفیت برابری می‌کند هرچند به اندازه رقبایش در بازار شناخته‌شده نیست. یک صفحه نمایش فوق‌العاده با باتری قابل قبول و دوربین با کیفیت از این گوشی یک محصول قدرتمند ساخته است.
۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۰ ۶ - آی‌فون SE (نسخه ۲۰۲۰)
وزن: ۱۴۸ گرم
رزولوشن: ۱۱۳۴، ۷۵۰
باتری: ۱۸۲۱ میلی‌آمپر
رم: ۳ گیگابایت
تعداد دوربین: ۲

ارزان‌ترین گوشی جدید اپل با قابلیت‌های قابل قبول و مشخصاتی مشابه آی‌فون ۱۱ که برای جلب کاربرانی است که می‌خواهند یک آی‌فون ارزان‌قیمت در اختیار داشته باشند. طبیعتا با قیمت ۳۹۹ دلار نباید انتظار ویژگی‌های حرفه‌ای از این گوشی داشت، اما با همین قیمت و اتصال به فروشگاه اپل استور این گوشی عملا انتخاب مناسبی برای بسیاری از افراد است.
این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۷/ ۴ اینچی است. به‌رغم اینکه دارای دوربین‌های مدل‌های گران‌قیمت‌تر خود نیست، اما کیفیت عکس‌های آن کاملا قابل قبول است.
۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۰ ۷- گوگل پیکسل ۵،
وزن: ۱۵۱ گرم
رزولوشن: ۲۳۴۰، ۱۰۸۰
رم: ۸ گیگابایت
باتری: ۴ هزار میلی‌آمپر
تعداد دوربین: ۳

گوشی‌های گوگل طی سال‌های اخیر در سطح نسبتا بالایی از جدول پرچمدار‌ها قرار داشته‌اند هرچند به قله نزدیک نمی‌شده‌اند.
گوگل پیکسل ۵ نسخه بهبود یافته گوگل پیکسل ۴ است. دوربین این گوشی دارای یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است که به لطف نرم‌افزار قدرتمند گوگل تصاویر بسیار خوبی عرضه می‌کند. در این دوربین همچنین یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید هم قرار داده شده است. قیمت این گوشی ۶۴۹ دلار است.
۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۰ ۸ - شیائومی Mi ۱۰ Pro
وزن: ۲۰۸ گرم
رم: ۸ / ۱۲ گیگابایت
صفحه نمایش: ۶۷/ ۶ اینچ
رزولوشن: ۲۳۴۰۱۰۸۰
تعداد دوربین: ۵

برند شیائومی یکی از تولیدکنندگان محصولات چینی است که به ساخت محصولات با کیفیت، ولی ارزان‌قیمت شهرت دارد، با این حال این موبایل شیائومی به‌رغم داشتن ویژگی‌های بسیار خوب هم قیمت بسیاری از پرچمداران رقیبش است.
با یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری این گوشی شیائومی یک گوشی بسیار قدرتمند است. قیمت این گوشی ۹۲۹ دلار است.
۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۰ ۹ - هوآوی P۴۰ Pro
وزن: ۲۰۹ گرم
رزولوشن: ۲۶۴۰۱۲۰۰
رم: ۸ گیگابایت
باتری: ۴۲۰۰ میلی‌آمپر
صفحه نمایش: ۷/ ۶ اینچ
تعداد دوربین: ۵

یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ قطعا این گوشی است که طبیعتا مهم‌ترین جذابیت آن‌را می‌توان در دوربین ۵۰ مگاپیکسلی آن دانست.
هوآوی این گوشی قدرتمند را در زمانه‌ای عرضه کرده که تحریم‌های آمریکا اجازه نداد تا این گوشی اندرویدی به گوگل سرویس متصل باشد به این ترتیب امکان دانلود مستقیم برنامه‌ها از فروشگاه نرم‌افزار گوگل برای آن وجود ندارد، اما طبیعتا به‌دلیل داشتن سیستم‌عامل اندروید قابلیت نصب اپلیکیشن‌ها از فروشگاه‌های اپلیکیشن دیگر وجود دارد.
هوآوی در این گوشی تقریبا بهترین قابلیت‌ها را به‌کار گرفته است از صفحه نمایش با کیفیت تا پردازنده قدرتمند این گوشی مجهز به نسل پنجم را در بین بهترین‌های سال ۲۰۲۰ قرار می‌دهد.
۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۰ ۱۰ - Oppo Find X۲ Pro
باتری: ۴۲۶۰ میلی‌آمپری
رم: ۱۲ گیگابایت
صفحه نمایش: ۷/ ۶ اینچ
تعداد دوربین: ۴

یک گوشی کمتر شناخته شده چینی برای عموم، اما بسیار قدرتمند که نقد‌های بسیار خوبی در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داد.
این گوشی با قیمت بالای هزار دلار جزو گران‌قیمت‌های بازار به حساب می‌آید با این حال با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و پشتیبانی از شبکه ۵G و باتری بزرگ عملا یک محصول ایده‌آل برای کسانی است که به موبایل با صفحه نمایش بزرگ و وزن نسبتا سنگین علاقه دارند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید