کرونا، حریف عمل‌های زیبایی نشد

کرونا، حریف عمل‌های زیبایی نشد

در واقع رفت‌وآمد بیش از پیش افراد در مراکز زیبایی، این موضوع را ثابت می‌کند که عده‌ای از دوران کرونا برای انجام عمل‌ها و اقدامات زیبایی استفاده کرده‌اند.

کد خبر : ۸۷۵۹۲
بازدید : ۴۸۸۳
کرونا، حریف عمل‌های زیبایی نشد
پرس‌وجو از مراکز زیبایی نشان می‌دهد خطر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ باعث کاهش آمار اقدامات زیبایی نشده و حتی کسب‌وکارشان بیش از پیش رونق دارد.

این روزها، زیر ماسک بسیاری از مردم عمل‌هایی نهفته است که نشان از زیبایی دارند. تعدادی از کلینیک‌های تهران و استان‌های دیگر از افزایش جراحی‌ها در دوران کرونا خبر می‌دهند. در واقع رفت‌وآمد بیش از پیش افراد در مراکز زیبایی، این موضوع را ثابت می‌کند که عده‌ای از دوران کرونا برای انجام عمل‌ها و اقدامات زیبایی استفاده کرده‌اند.
جراحی‌های زیبایی در دوران کرونا در جریان ۲ موج شیوع که این بیماری داشت به صورت دوره‌ای محدود شد و بعد با رعایت شرایط و دستورالعمل‌ها به صورت حساب‌شده مجاز شد. در روز‌های آغازین شیوع کرونا ابلاغیه و دستورالعمل‌هایی به کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها صادر شد که هر گونه جراحی اِلکتیو، جراحی‌ای که اورژانسی نباشد، ممنوع است.
اما واقعیت گویای چیز دیگری است و حتی شکایت‌های ناشی از نارضایتی افراد از عمل‌های زیبایی در دادسرا‌های پزشکی نشان از انجام چنین جراحی‌هایی دارد. با این که ویروس کرونا کسب‌وکار‌ها را نشانه گرفته و حول محور خود می‌چرخاند، اما تعداد زیادی کلینیک و مراکز زیبایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، مورد استقبال مردم واقع می‌شوند و کسب‌وکارشان سکه است.
این مراکز با انجام اقدامات سختگیرانه، پیشگیرانه و نظافت برای پیشگیری از انتقال ویروس کووید-۱۹ سعی بر حفظ آرامش و ایمنی مشتریان خود دارند تا بتوانند نظر متقاضیان را جلب کنند.
بسیاری از مردم اقداماتی نظیر بوتاکس، پرکردن لب و تزریق ژل، لیفت صورت، جراحی بینی، جراحی چشم، پلاسماتراپی، پلکسرپلک و صورت، لیپوساکشن و اعمال دیگری نظیر این‌ها را انجام می‌دهند. مسئله‌ای که بسیار باعث شگفتی می‌شود استقبال مردان برای انجام عمل‌های زیبایی است.

اقدامات جوان‌سازی افزایش یافته است
مریم طلایی، مسئول یک مرکز زیبایی که اغلب به جوان‌سازی، زیبایی و لیزر روی پوست، پلک و لب می‌پردازد، معتقد است اقدامات جوان‌سازی افزایش یافته و بعضی از اقدامات زیبایی به دلیل نبود انگیزه و برگزار نشدن مهمانی‌ها کاهش پیدا کرده است.
او می‌گوید: برای این که آماری از میزان کاهش یا افزایش این گونه اقدامات داده شود، باید به درخواست و توجه افراد به خود دقت کرد.
اکنون می‌توان گفت بعضی از اقدامات کاهش و تعدادی دیگر افزایش داشته است. بعضی اقدامات نظیر پلکسر به ریکاوری نیاز دارد و افراد باید ۴ تا ۵ روز در خانه بمانند؛ بنابراین فرصت مناسبی برای انجام این گونه اقدامات است؛ چرا که بسیاری در خانه کار می‌کنند و این امکان برایشان فراهم می‌شود.

طلایی ادامه می‌دهد: با توجه به این که اقدام برای عمل‌های زیبایی اصولا انگیزشی است، اکنون با وجود فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و رعایت کردن مردم و فاصله گرفتن از تجمعات خانوادگی و دوستانه، بعضی از عمل‌های زیبایی نظیر تزریق ژل لب، صورت و گونه کاهش یافته است. همچنین اقدامات جوان‌سازی افزایش داشته و افراد تمایل زیادی برای انجام آن دارند.

عمل بینی در شرایط کرونایی انجام می‌شود
عمل بینی جزو عمل‌هایی است که همچنان مورد استقبال مردم قرار دارد؛ حتی در وضعیت کرونایی. مینا شمس، مسئول هماهنگ‌کننده یکی از کلینیک‌های زیبایی می‌گوید: متقاضیان جراحی زیبایی بینی همچنان به دنبال انجام این عمل هستند و پزشکان زیبایی در دوران کرونا بسیار بیشتر از حد معمول بیمار ویزیت کرده‌اند.
البته یکی از دلایل آن، کاهش هزینه عمل جراحی است. پزشکان برای این که بتوانند به فعالیت خود حتی در این دوره ادامه بدهند این راهکار را در پیش گرفته‌اند.

او وضعیت این روز‌ها در کلینیک زیبایی را این طور توصیف می‌کند: هر روز هفته تماس و مراجعه داریم و این مسئله بسیار شگفت‌انگیز است. در ابتدای همه‌گیری کرونا مردم هراس داشتند، اما افراد کم‌کم شروع به مراجعه به کلینیک‌های زیبایی کردند و هم‌اکنون با وجود کرونا بیماران به تدریج احساس امنیت و راحتی کرده و تعدادشان به طور مداوم افزایش پیدا کرده است.
بسیاری از افراد نیز به دلیل این که در خانه و به دور از چشم دیگران هستند بیشتر به ظاهر خود می‌رسند و این را فرصت مناسبی برای جوان‌سازی به دور از حواشی می‌دانند. مراجعه مردان نیز این روز‌ها زیادشده و اغلب به دنبال جراحی غبغب، بینی، پلک و چربی سینه هستند.
کرونا، حریف عمل‌های زیبایی نشد
ازدحام بیش از پیش
میل به زیبا شدن زمان و مکان و محدودیت نمی‌شناسد. این جمله را یک کادر کلینیک زیبایی می‌گوید. او معتقد است میل به زیبا شدن همه‌گیر است و نمی‌توان برایش محدودیت قائل شد. افراد بسته به موقعیت‌هایی که به دست می‌آورند همواره برای انجام عمل‌های زیبایی پیشقدم می‌شوند.

محمد سائدی توضیح می‌دهد: شاید تصور این که افراد در دوره یک بیماری همه‌گیر بدون هراس از مبتلا شدن به راحتی راهی مراکز زیبایی می‌شوند، سخت باشد، اما ممکن و واقعی است. افراد زیادی با توجه به شرایط کاری و ماندن در خانه و حتی پوشیده‌شدن صورت خود، میل بیشتری برای انجام هرگونه عمل و اقدام زیبایی دارند.
زن و مرد هم ندارد. این روز‌ها در کلینیک‌های زیبایی با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی جمعیت زیادی مراجعه می‌کنند و البته افرادی هم وجود دارند که توجهی به کرونا ندارند.

او ادامه می‌دهد: در کلینیکی که من در آن مشغول کار هستم، انواع جراحی‌ها انجام می‌شود؛ جراحی بینی، پلک، شکم و موارد دیگر. اوایل همه‌گیری کرونا با توجه به وحشتی که در بین مردم ایجاد شد، عمل‌ها متوقف شد و مراجعه صورت نگرفت، اما رفته‌رفته با عادی شدن شرایط کرونایی برای مردم و همین طور کاهش دستمزد پزشکان، دوباره جراحی‌های زیبایی رونق گرفت.

کلینیک‌های خصوصی؛ مقصد انجام اعمال زیبایی
در کلینیک‌ها و مراکز مختلف زیبایی اقدامات مختلفی انجام می‌شود که همگی میل به جوانی و زیبایی را نشان می‌دهد. پرستار یک مرکز جراحی زیبایی می‌گوید: در این دوران جراحی بینی و لیپوساکشن بسیار افزایش یافته است. تزریق ژل، بوتاکس و لاغری موضعی با دستگاه نیز بسیار افزایش‌یافته و حتی با هزینه کمتری انجام می‌شود.

سیما علیزاده ادامه می‌دهد: البته مردم ترجیح می‌دهند برای انجام این گونه اقدامات در شرایط کاملا بهداشتی و به کلینیک‌های خصوصی مراجعه کنند. درمانگاه‌هایی که در گذشته اقدامات زیبایی نیز انجام می‌دادند اکنون به دلیل هراس مردم از مراکز عمومی و دولتی خیلی مورد استقبال واقع نمی‌شوند.

او نیز مانند سایرین، موقعیت خانه‌نشینی افراد در دوران کرونا را دلیل افزایش این گونه عمل‌ها می‌داند و می‌گوید: ماسک‌زدن و در خانه ماندن یکی از انگیزه‌های بسیار مهم برای انجام عمل‌های زیبایی مردم است. زنان شاغل و خانه‌دار به دلایل مختلفی که دیگر در تجمعات نیستند، فرصت را غنیمت شمرده و تن به این اقدامات می‌دهند.

نترسید، تمام پروتکل‌ها را رعایت می‌کنیم
یکی از کلینیک‌های زیبایی که در فضای مجازی نیز همچنان فعالیت دارد و دست به تبلیغات بی‌شمار زده و تزریق فیلر، بوتاکس، هایفوتراپی، لیزر و لیفت انجام می‌دهد، برای جذب مشتریان خود دست به انتشار هشدار‌های عجیب می‌زند و به هر قیمتی می‌خواهد مشتری را جذب کند.
در یکی از هشدارنامه‌ها نوشته شده‌است: «ویروس کرونا ضعیف‌تر از سایر ویروس‌هاست و کرونا برای ارتقای روح و روان انسان‌ها و طبیعت خلق شده تا کسانی که روان ضعیف و ترسو دارند حذف شوند و به طور قاطع بدانید اگر روان‌تان را قوی کنید و فقط نترسید هرگز به علت کرونا فوت نخواهید کرد و گول اخبار و تبلیغات منفی سودجویان را نخورید.»

و بعد از این نوشته به تبلیغ درباره اقداماتی که در کلینیک انجام می‌شود پرداخته است. یکی از اعضای آکادمی طب زیبایی این کلینیک معتقد است: «ما برای مراجعان تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم تا مراجعان با خیال راحت و امنیت کامل از خدمات این مرکز استفاده کنند.
اگر افراد ترس و هراس از بیماری نداشته باشند هرگز به آن مبتلا نخواهند شد. زمانی که به مراجعان و متقاضیان زیبایی امنیت را عرضه می‌کنیم، در هر شرایطی اطمینان می‌کنند و خود را به پزشک می‌سپارند و در دوران کرونا با داشتن مجوز فعالیت به راحتی کار می‌کنیم و مراجعان زیادی داریم حتی در برخی از اعمال زیبایی بیش از گذشته متقاضی و مراجعه‌کننده داریم.»

افزایش قطعی گرایش به انجام عمل‌های زیبایی
با توجه به گفته‌های افرادی که در مراکز زیبایی فعالیت دارند و روزانه میزبان مراجعان بسیاری هستند، نه‌تن‌ها در دوران کرونا میل به زیبایی و انجام عمل‌ها و اقدامات زیبایی کم نشده است، بلکه با به وجود آمدن موقعیت مناسب برای ریکاوری و مراقبت‌های پس از عمل و ماندن در خانه و استفاده از ماسک در بیرون از خانه، با افزایش عمل‌های زیبایی مواجه هستیم
و کلینیک‌های خصوصی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی‌کردن، سعی در حفظ آرامش و ایمنی افراد دارند تا بتوانند رضایت مراجعان را حتی برای مراجعات بعدی جلب کنند!»
منبع: روزنامه همشهری
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید