بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۰؛ امسال قرار است با کدام فیلم‌ها بیشتر بخندیم؟

بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۰؛ امسال قرار است با کدام فیلم‌ها بیشتر بخندیم؟

فیلم آموزش بد (Bad Education‎) در ژانر کمدی-درام با امتیاز ۷/۱ از آی ام دی بی IMDB به کارگردانی کوری فینلی است. این فیلم در هشتم سپتامبر ۲۰۱۹ در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به نمایش جهانی رسید. اما در تاریخ ۲۵ آوریل ۲۰۲۰ از اچ‌بی‌او پخش شد.

کد خبر : ۸۷۶۹۵
بازدید : ۲۲۴۴
فرادید | از همان ابتدای صنعت فیلم‌سازی فیلم‌هایی با ژانر کمدی در صدر توجه فیلم‌سازان قرار گرفت؛ و توانست مخاطبان زیادی را به این ژانر جذب کند، در واقع جزء اولین ژانر‌های فیلم‌های سینمایی محسوب می‌شود. اما تمامی فیلم‌های کمدی نتوانستند آنچنان برای مخاطبان خنده‌دار و تماشایشان لذت‌بخش باشد، تعداد کمی از این فیلم‌ها در گذر زمان ماندگار شدند. با تولید انواع فیلم‌های کمدی مخاطبان فرصت این را پیدا کردند نسبت به سلیقه‌ی خود بهترین فیلم کمدی را برای دیدن انتخاب کنند. یکی از این عوامل امتیازی است که سایت معتبر آی‌ام‌دی‌بی IMDB به این فیلم‌ها می دهد، در واقع اعتباری‌است برای فروش بیشتر و دیده شدن این فیلم‌ها.

به گزارش فرادید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین فیلم‌های کمدی که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده‌اند، آشنا شوید. این فیلم‌ها به ترتیب امتیازی‌است که از سایت معتبر آی‌ام‌دی‌بی IMDB گرفته‌اند.

پادشاه استیتن آیلند

بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۰؛ امسال قرار است با کدام فیلم‌ها بیشتر بخندیم؟

فیلم پادشاه استیتن آیلند (King of Staten Island‎) در ژانر کمدی آمریکایی به کارگردانی جاد اپتاو و بازیگری پیت دیویدسون است. این فیلم با امتیاز ۷/۹ از سایت آی ام دی بی IMDB در ژانر کمدی، که توسط اپتاو و دیویدسون نوشته‌شده‌است در ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ توسط یونیورسال پیکچرز اکران شده است. جدیدترین فیلم یکی از قدرتمندترین کارگردان‌های دوران فعلی سینما یک کمدی درام دوست‌داشتنی است. جاد آپاتو که سابقه ساخت فیلم‌هایی مانند «فوق‌العاده بد»، «۴۰ سال تجرد» و «شکست‌خورده» را دارد پس از پنج سال غیبت از سینما با فیلم «پادشاه جزیره استیتن» به دنیای کارگردانی بازگشته و شاید بدشانس بوده که اکران فیلمش تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. با این حال تماشای این فیلم کمدی که می‌تواند یکی از بهترین آثار این ژانر در سال ۲۰۲۰ باشد، تجربه بی‌نظیری به نظر می‌رسد. شاید جالب باشد بدانید که این فیلم تقریبا یک بیوگرافی از زندگی بازیگر اصلی‌اش یعنی دیوید پترسن است.

داستان فیلم درباره‌ی مرد جوانی به نام اسکات در منطقه جزیره استیتن در نیویورک است که همراه با مادر و خواهرش زندگی می‌کند. زمانی که اسکات تنها هفت ساله بود، پدر آتش‌نشانش را از دست داد. اسکات دوست دارد روزی وارد دنیای بزرگ استندآپ کمدی شود و برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند.

آقایان

بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۰؛ امسال قرار است با کدام فیلم‌ها بیشتر بخندیم؟

فیلم آقایان (The Gentlemen) در ژانر اکشن کمدی با امتیاز ۷/۸ از آی ام دی بی IMDB، محصول مشترک انگلستان و آمریکا به کارگردانی و تهیه‌کنندگی گای ریچی است که در ۲۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ اکران شد. بازیگران اصلی این فیلم متیو مک‌کانهی، کالین فارل، چارلی هونام، میشل داکری، هنری گلینگ و هیو گرانت است. این یازدهمین فیلم بلند «گای ریچی» در مقام کارگردان است. در کنار سکانس‌های اکشن جذاب، «گای ریچی» از پرداختن به اندازه به کمدی، غافل نشده است.

داستان «آقایان» درباره‌ی یک آمریکایی بنام «میکی پیرسون» است که بزرگترین مزارع تولید ماریجوانا در بریتانیا را دارد و درصدد است تا کسب و کارش را با قیمتی چند صد میلیون دلاری، به یک آمریکایی دیگر بفروشد. او در این مسیر با چالش‌هایی مواجه می‌شود که رقبایش برای او ایجاد می‌کنند.

بطور کلی داستان از نگاه دو شخصیت فیلم یعنی «ری» و «فلچر» روایت می‌شود و بیشتر بار کمدی فیلم نیز بر دوش این دو بازیگر است که در اغلب سکانس‌ها به صورت دو نفره حضور دارند. «کالین فارل» نیز که در نقش یک مربی بوکس ظاهر شده، در ارتقاء سطح کمدی فیلم بسیار موثر عمل می‌کند.

آموزش بد

بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۰؛ امسال قرار است با کدام فیلم‌ها بیشتر بخندیم؟

فیلم آموزش بد (Bad Education‎) در ژانر کمدی-درام با امتیاز ۷/۱ از آی ام دی بی IMDB به کارگردانی کوری فینلی است. این فیلم در هشتم سپتامبر ۲۰۱۹ در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به نمایش جهانی رسید. اما در تاریخ ۲۵ آوریل ۲۰۲۰ از اچ‌بی‌او پخش شد.

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی به سرگذشت سرپرست دوست‌داشتنی مدرسه‌ی رزالین نیویورک، به نام «فرانک تاسون» و کارکنانش می‌پردازد که به شکل عجیبی متهم به یک رسوایی ملی شدند. رسانه‌ها او را متهم به اختلاس ۲میلیون دلاری کرده‌اند. در «آموزش بد» نقش «فرانک تاسون» را «هیو جکمن» ایفا می‌کند.

کوری فینلی در مقام کارگردان، دومین تجربه‌ی فیلمسازی‌اش را در «آموزش بد» پشت سر گذاشته است. جالب است بدانید که «مایک مایکوفسکی»، نویسنده‌ی «آموزش بد» از دانش‌آموزان مدرسه‌ی رزالین نیویورک، در زمان سرپرستی «فرانک تاسون» بوده است.


نیمی از آن

بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۰؛ امسال قرار است با کدام فیلم‌ها بیشتر بخندیم؟

فیلم نیمی از آن (The Half of It) به کارگردانی آلیس وو با امتیاز ۶/۹ از سایت آی ام دی بی IMDB در ژانر کمدی، درام، عاشقانه در ۱ مهٔ ۲۰۲۰ از نتفلیکس بر روی آنتن رفت.» نیمی از آن» داستان یک دختر چینی-آمریکایی درسخوان و خجالتی به نام «الی چو» است. او به دوستش کمک می‌کند تا نامه‌ای عاشقانه برای دختری بنویسد که هردوی آن‌ها مخفیانه عاشق و دلباخته‌ی او هستند.» آلیس وو» ۱۶ سال پس از اولین تجربه‌ی موفقش در کارگردانی با فیلم «نجات چهره»، کارگردانی «نیمی از آن» را بر عهده دارد. بسیاری از منتقدان از کارگردانی «آلیس وو» و نقش‌آفرینی «لیه لوئیس» تمجید کرده‌اند.» پیتر دبروژ» منتقد خوشنام مجله‌ی ورایتی درباره‌ی «نیمی از آن» اینگونه می‌نویسد: «فیلمنامه‌ی اثر، بزرگترین نقطه‌ی قوت فیلم است که رابطه‌ی بین کاراکتر‌ها را مثل یک اثر هنری واقعی بافته است. نقش‌آفرینی «لیه لوئیس» نیز بسیار جذاب و شگفت‌آور است.»

این فیلم در جشنواره فیلم ترایبکای ۲۰۲۰، جایزهٔ بنیانگذاران را در شاخهٔ بهترین روایت از آن خود کرد.

اِما

بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۰؛ امسال قرار است با کدام فیلم‌ها بیشتر بخندیم؟

فیلم اِما (Emma) به کارگردانی آتمن دا وایلد با امتیاز ۶/۷ از آی ام دی بی IMDB یک فیلم در ژانر درام و کمدی است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این فیلم اقتباسی از کتاب، اما جین آستین است و از بازیگران آن می‌توان به آنیا تیلور-جوی، بیل نای، میا گاث، میراندا هارت، و کلوم ترنر اشاره کرد. این فیلم با همه گیری بیماری کرونا در جهان و تعطیلی سینما‌ها اکران این فیلم متوقف شد.

«اِما» درباره‌ی دختر جوان و زیبایی به نام «اما وودهاوس» است. این دختر خوش‌لباس، باهوش و ثروتمند، ملکه‌ای بی‌ر‌قیب در شهر سرد و ساکت خود است و برای پیدا کردن عشقی واقعی با مشکلاتی روبروست. در این فیلم کمدی به مسائلی مانند اختلاف طبقاتی و مصائب بزرگ شدن پرداخته شده است.

از نکات جالب فیلم اینکه تمام قطعات موسیقی که در طول فیلم اجرا می‌شود به شکل واقعی توسط بازیگران اجرا شده است.

خیارشور آمریکایی

بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۰؛ امسال قرار است با کدام فیلم‌ها بیشتر بخندیم؟

فیلم خیارشور آمریکایی (An American Pickle) یک کمدی درام اجتماعی سیاسی است. این فیلم محصول سال ۲۰۲۰، به کارگردانی براندون تراست و نوشتهٔ سیمون ریچ، با امتیاز ۵/۷ از آی ام دی بی IMDB براساس داستان کوتاه سال ۲۰۱۳ او، «بفروش» است. بازیگران اصلی فیلم، ست روگن و سارا اسنوک هستند. این فیلم در ۶ اوت ۲۰۲۰ به صورت دیجیتالی در آمریکا منتشر شد و در چندین کشور دیگر نیز پخش شد. فیلم به‌طور کلی نقد‌های مثبتی از منتقدان دریافت کرد.

فیلم «خیارشور آمریکایی» که سث روگن دوست‌داشتنی را در نقش‌های اصلی‌اش در اختیار دارد. سث روگن بازیگر تعدادی از محبوب‌ترین و بهترین فیلم‌های کمدی آمریکایی در چند سال اخیر بوده، اما «خیارشور آمریکایی» با بیشتر آثار قبلی او متفاوت به نظر می‌رسد. این فیلم که براساس داستانی کوتاهی منتشرشده در نشریه نیویورکر ساخته شده اصلا فرصت اکران سینمایی را پیدا نکرد.

داستان فیلم درباره‌ی یک کارگر به نام هرشل است که در سال ۱۹۱۸ به آمریکا مهاجرت کرده تا زندگی بهتری را برای خانواده‌اش بسازد به درون یک مخزن خیارشور سقوط می‌کند و برای حدود صد سال درون آن باقی می‌ماند. او صد سال بعد و در دوران معاصر از مخزن خیارشور خارج می‌شود و با یکی از نوادگانش که برنامه‌نویس نرم‌افزار است دیدار می‌کند. تناقض‌های جامعه امروزی با آن‌چه هرشل از زندگی در دوران خودش به یاد دارد، حوادث بسیاری را ایجاد می‌کند.

پسران بد تا ابد

بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۰؛ امسال قرار است با کدام فیلم‌ها بیشتر بخندیم؟

فیلم پسران بد تا ابد (Bad Boys for Life‎)، به کارگردانی عادل ال اربی و بلال فلاح با امتیاز ۶/۶ از آی ام دی بی IMDB یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر اکشن کمدی که در سال ۲۰۲۰ اکران شد.

«پسران بد تا ابد» دنباله‌ای بر دو فیلم «پسران بد» (۱۹۹۵) و «پسران بد ۲» (۲۰۰۳) و در مجموع سومین قسمت از پسران بد محسوب می‌شود. ویل اسمیت و مارتین لارنس ستارگان اصلی فیلم هستند.

داستان فیلم، ماجرا‌های مایک و مارکوس دو افسر اداره پلیس شهر میامی را دنبال می‌کند که بعد از سال‌ها و به خاطر وقوع قتل‌هایی که مربوط به یکی از پرونده‌های قدیمی است، دوباره مجبور به همکاری با یکدیگر می‌شوند. دشمن دیرینه‌ی آن‌ها که بزرگترین کارتل مواد مخدر مکزیک است، تصمیم گرفته تا از آن‌ها انتقام بگیرد و پسرش «جیسون» را برای این کار مامور کرده است.

حضور «مارتین لورنس» مانند همیشه در ایجاد فضای کمدی فیلم بسیار تعیین‌کننده است. جالب است بدانید برخلاف قسمت‌های قبل این دنباله‌ی سینمایی که دستمزد دو بازیگر نقش اصلی یعنی «ویل اسمیت» و «مارتین لورنس» برابر بوده است، در «پسران بد تا ابد»، این تنها «ویل اسمیت» است که بالاترین دستمزد را می‌گیرد و دستمزد «مارتین لورنس» از او کمتر است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید