اسکار ۲۰۲۱ تن به اجرای مجازی نداد

اسکار ۲۰۲۱ تن به اجرای مجازی نداد

آکادمی در حال بررسی سالن برگزاری مراسم است و هنوز پروتکل‌های ویژه مراسم تعیین نشده است. از زمان اعلام قرنطینه در ماه مارس، همه‌گیری ویروس کرونا صنعت فیلم را فلج کرده و موجب تعطیلی سینما‌ها و توقف پروژه‌ها شده است.

کد خبر : ۸۷۷۶۱
بازدید : ۹۰۳
اسکار ۲۰۲۱ تن به اجرای مجازی نداد
روز گذشته برای سینمادوستان ایرانی دو خبر جالب توجه از اسکار رسید. یکی برگزاری حضوری اسکار بود و دیگری نام جالب توجه آخرین فیلمی که متقاضی حضور در اسکار شد. در واقع با پایان یافتن فرصت معرفی فیلم‌ها به جوایز آکادمی، یکی از نمایندگان آکادمی اسکار از برگزاری مراسم اعطای جوایز نود و سومین دوره این رویداد سینمایی به‌صورت حضوری و غیرمجازی خبر داد.

آخرین فیلم معرفی‌شده به اسکار، «درس‌های فارسی» ساخته «وادیم پرلمن» به نمایندگی از کشور بلاروس بود. با معرفی این فیلم، فهرست ۸۴ فیلمی متقاضیان اسکار ۲۰۲۱ بسته شد. این فیلم که عنوان جالب توجهی دارد، درامی از جنگ جهانی دوم درباره یک یهودی بلژیکی است که در کمپ اسرا ادعا می‌کند ایرانی است تا بتواند از اعدام رهایی یابد.
او پیشنهاد می‌کند تا زبان فارسی را که از آن هیچ نمی‌داند به رئیس کمپ که نقشش را بازیگر آلمانی لارس آیدینگر (بازیگر فیلم «ابر‌های سیلس ماریا») بازی کرده است، یاد دهد. ۹ فوریه فهرست ۱۰ فیلمی اسکار اعلام می‌شود.

«درس‌های فارسی» در سپتامبر امسال در آلمان اکران شد و فروش ۵۰۰ هزار یورویی را ثبت کرد. این در حالی بود که با بازگشایی سینما‌های آلمان تنها ظرفیت ۳۰ درصد برای سینما‌ها تعیین شده بود. این فیلم قرار است سال آینده در دیگر کشور‌های اروپایی و آمریکا اکران شود.

پرلمن از این فیلم به‌عنوان فیلم مهم در زمانه ما یاد کرد و گفت داستانی عمیقا قدرتمند و دلخراش در این فیلم روایت می‌شود و به امید و دوستی در غیرممکن‌ترین شرایط اشاره دارد.

اسکار حضوری در عصر کرونا
اما مهم‌تر از این، اعلام برگزاری حضوری مراسم اسکار بود. آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار امسال تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، مراسم اعطای جوایز خود را با دو ماه تعویق در تاریخ ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) برگزار خواهد کرد و امیدوار است با بازگشایی سالن‌های سینما در بهار، فیلم‌های بیشتری فرصت رقابت در این دوره از این جوایز را داشته باشند.
حتی در صورت عدم بازگشایی سینماها، مسوولان برگزاری نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار تمرکز خود را روی برگزاری حضوری این رویداد همانند سال‌های گذشته قرار داده‌اند؛ اما هنوز مشخص نیست چه میزان از ظرفیت ۳۴۰۰نفره سالن دالبی تئاتر لس‌آنجلس برای برگزاری مراسم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
آکادمی در حال بررسی سالن برگزاری مراسم است و هنوز پروتکل‌های ویژه مراسم تعیین نشده است. از زمان اعلام قرنطینه در ماه مارس، همه‌گیری ویروس کرونا صنعت فیلم را فلج کرده و موجب تعطیلی سینما‌ها و توقف پروژه‌ها شده است.
در واکنش به این اتفاقات، آکادمی اسکار دوره زمانی اکران آثار برای واجد شرایط حضور شدن در این جوایز را از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ به ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ تمدید و همچنین اعلام کرد فیلم‌های اکران‌شده در سرویس‌های نمایش آنلاین نیز استثنائا امسال واجد شرایط رقابت در اسکار خواهند بود.
مراسم جوایز امی امسال به‌صورت ترکیبی برگزار شد و «جیمی کیمل» اجرای آن را بر عهده داشت و بسیاری از نامزد‌ها این مراسم را به‌صورت آنلاین و از خانه تماشا می‌کردند. هنوز مشخص نیست کدام نامزد‌های اسکار ۲۰۲۱ موافق حضور در مراسم اعطای جوایز خواهند بود.
در شاخه بازیگری بسیاری از بازیگرانی که امسال شانس کسب نامزدی دارند، میانگین سنی بالاتری از معمول دارند؛ از «آنتونی هاپکینز» ۸۲ ساله تا «الن برستین» ۸۸ ساله، «سوفیا لورن» ۸۶ ساله و «مریل استریپ» ۷۱ ساله.
انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که برگزارکننده جوایز سینمایی گلدن‌گلوب است نیز اعلام کرده مراسم این جوایز روز ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) با اجرای «تینا فی» و «امی پوهلر» برگزار می‌شود؛ اما از ارائه جزئیات بیشتر درباره نحوه برگزاری مراسم خودداری کرده است.

انتظار درخشش خورشید ایرانی
نماینده ایران در این دوره از جوایز آکادمی، فیلم خورشید، تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی است. مجیدی که با فیلم «بچه‌های آسمان» سابقه حضور در لیست کوتاه ۵ فیلمی را هم دارد، یکی از نامزد‌های اصلی دریافت جایزه بوده و امیدوار است تا با روایتی دیگری از زندگی کودکان طبقات محروم بتواند در میان نامزد‌های اصلی ۲۰۲۱ اسکار قرار بگیرد.
خورشید در جشنواره سال گذشته فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه و همچنین بهترین طراحی صحنه شد و پس از آن در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، برنده جایزه فانوس جادویی این جشنواره شد.
همچنین با انتخاب منتقدان هالیوود ریپورتر، خورشید در شمار ۲۰ فیلم برتر دو جشنواره ونیز و تورنتو در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت. داستان فیلم درباره نوجوانی به اسم علی است که از طرف یک مرد به‌دنبال یک زیرخاکی می‌رود و برای دست پیدا کردن به این زیرخاکی، دیوار زیرزمین مدرسه‌اش را با بیل و کلنگ می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید