واکسن کرونا در آمریکا اجباری نخواهد بود

واکسن کرونا در آمریکا اجباری نخواهد بود

همزمان سه رئیس‌جمهوری سابق این کشور، باراک اوباما، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون هم گفته‌اند آماده‌اند در تلاشی مشترک برای ترویج تزریق همگانی واکسن کرونا اقدام کنند.

کد خبر : ۸۷۷۹۸
بازدید : ۵۱۹۱
واکسن کرونا در آمریکا اجباری نخواهد بود
جو بایدن گفته آماده است که در برابر دوربین‌ها واکسن کرونا دریافت کند

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، می‌گوید تزریق واکسن کرونا در این کشور اجباری نخواهد بود.

همزمان مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (سی‌دی‌سی) طی اطلاعیه‌ای از مردم این کشور خواسته در خارج از خانه ماسک بزنند. پیش از این توصیه به ماسک زدن به اماکن سرپوشیده و در صورت مقدور نبود حفظ فاصله فیزیکی محدود بود.

سی‌دی‌سی در اطلاعیه روز جمعه، چهارم دسامبر، هشدار داده که آمریکا وارد «بالاترین مرحله همه‌گیری کووید۱۹» شده است. روز جمعه همچنین یک رکورد جدید دیگر در آمریکا ثبت شد؛ ۲۵۰۰ مرگ و ۲۲۵ هزار ابتلای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته.

آمار مبتلایان به کرونا اکنون از ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گذشته و شمار درگذشتگان کووید۱۹ هم فراتر از ۲۷۸ هزار نفر رفته است.

جو بایدن که رسما از ۲۰ ژانویه آینده وارد کاخ‌سفید خواهد شد گفته با توجه شدت شیوع کرونا ممکن است مراسم تحلیف و سوگند ادا کردن او در صبح روز ۲۰ ژانویه، با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و بسیار محدود برگزار شود.

«حدس من این است که همچنان یک مراسم مانندی خواهیم داشت، اما نمی‌دانم که چه طور می‌شود آن را با رعایت ایمنی انجام داد.»
واکسن کرونا در آمریکا اجباری نخواهد بود
در بسیاری از مناطق آمریکا، چون کالیفرنیا، میزان شیوع کرونا به حد بی‌سابقه و بسیار شدید رسیده
استراتژی بایدن برای مقابله با کرونا چیست؟
جو بایدن در مصاحبه تلویزیونی روز گذشته خود با شبکه سی‌ان‌ان گفته بود به محض ورود به کاخ‌سفید از همه مردم آمریکا خواهد خواست که برای ۱۰۰ روز ماسک بزنند. او که روز جمعه از دفتر خود در شهر ولمینگتون ایالت دلاوار سخن می‌گفت تاکید کرده که نیازی به اجباری کردن دریافت واکسن کرونا نیست.

«من از تمام توانم به عنوان رئیس جمهور استفاده خواهم کرد تا مردم را تشویق به دریافت واکسن کنند.»

نتایج یک نظرسنجی از سوی موسسه تحقیقاتی پیو نشان داده که ۶۰ درصد مردم آمریکا آماده تزریق واکسن کرونا هستند. این آمار نسبت به ماه سپتامبر که ۵۱ درصد بود افزایش داشته است. بایدن روز گذشته هم گفته بود که وقتی نهاد‌های نظارتی و کنترل صحت و کارآیی واکسن کرونا را تایید کنند، او آماده دریافت آن برابر دوربین‌ها خواهد بود.

او همچنین روز گذشته در گفتگو با شبکه سی‎ان‌ان گفت که از آنتونی فاوچی، رئیس اداره بیماری‌های عفونی و آلرژی که به چهره علمی برتر آمریکا در یک سال گذشته بدل شده، دعوت کرده که ضمن ادامه به کار در پست فعلی، سمت پزشک کل در دولت بایدن را هم بپذیرد و به او در موارد پزشکی مشورت دهد.

درخواستی که فاوچی روز جمعه اعلام کرد ان را پذیرفته است. همزمان سه رئیس‌جمهوری سابق این کشور، باراک اوباما، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون هم گفته‌اند آماده‌اند در تلاشی مشترک برای ترویج تزریق همگانی واکسن کرونا اقدام کنند.

دست کم دو واکسن تولیدی در آمریکا قرار است تا کمتر از دو هفته دیگر از سازمان غذا و داروی این کشور (اف‌دی‌ای) مجوز دریافت کنند و پیش بینی شده تا پایان ماه دسامبر جاری حدود ۲۰ میلیون نفر در آمریکا این واکسن‌ها را تزریق کنند.

واکسن تولیدی شرکت فایزر مدعی کارآیی در ۹۴ درصد موارد است و تولیدکنندگان واکسن شرکت مادرنا هم می‌گویند در ۹۵ درصد اثربخش بوده است. هر دوی این واکسن‌ها در فاز سوم تحقیقات بالینی بروی ده‌ها هزار داوطلب آزمایش شده‌اند.

مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه، چهارم دسامبر، در آتلانتا که مقر اصلی مرکز کنترل بیماری‌های آمریکاست گفت که انتظار دارد ظرف یک ۱۰ روز آینده مجوز واکسن‌های تولیدی صادر شود. دو روز پیش، چهارشنبه دوم دسامبر، بریتانیا نخستین کشور جهان شد که به واکسن تولیدی شرکت فایزر مجوز داد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید