اسپات لایت در اسنپ‌چت؛ رقیب جدید تیک تاک؟!

اسپات لایت در اسنپ‌چت؛ رقیب جدید تیک تاک؟!

اسنپ‌چت گفت این ویژگی برای افزایش پخش ویدیو‌ها طراحی شده است و به افراد اجازه می‌دهد ویدیو‌های خود را برای کاربران بیشتری در این شبکه پخش کنند.

کد خبر : ۸۷۸۰۵
بازدید : ۹۳۹۴
اسپات لایت در اسنپ‌چت؛ رقیب جدید تیک تاک؟!
اسنپ‌چت بخش جدیدی راه انداخته است که اسپات‌لایت نام دارد و تلاشی آشکار برای رقابت علیه تیک‌تاک است.

برنامک رقیب تیک‌تاک، به طور عمده به سبب بخشی که صفحه «برای شما» نام دارد، به محبوبیت بالایی دست یافته است چرا که در این صفحه از الگوریتمی استفاده می‌شود تا مجموعه‌ای بی‌انت‌ها از ویدیو‌ها پخش شود و به افراد اجازه می‌دهد به سرعت پست‌های سایر کاربران این شبکه را مشاهده کنند.

اکنون اسنپ‌چت هم ویژگی مشابهی به شکل اسپات‌لایت به راه انداخته که اجازه می‌دهد پست‌های خلاقانه کاربران آن ترویج شود و برای افراد تماشاچی هم مفرح و سرگرم‌کننده است. اسنپ‌چت گفت این ویژگی برای افزایش پخش ویدیو‌ها طراحی شده است و به افراد اجازه می‌دهد ویدیو‌های خود را برای کاربران بیشتری در این شبکه پخش کنند.

اگر کاربران ویدیوی خود را داخل اسنپ‌چت بگیرند، با گزینه جدید اسپات‌لایت روبه‌رو خواهند شد که هنگام انتشار ویدیو از گزینه‌های موجود خواهد بود و به آن‌ها اجازه می‌دهد ویدیوی خود را در بخش اسپات‌لایت این برنامک منتشر کنند و آن را در معرض تماشای طیف گسترده‌ای از کاربران قرار دهند.

این شرکت همچنین تایید کرد به عنوان راهی برای تشویق اولیه کاربران به استفاده از این ویژگی، تا پایان سال جاری میلادی به کسانی که ویدیو‌های بیشتر دیده شده را در اسپات‌لایت بسازند، روزی بیشتر از یک میلیون دلار جایزه خواهد داد.
اسنپ‌چت گفت کاربران باید بالای ۱۶ سال سن داشته و در موارد لازم، رضایت والدین خود را داشته باشند تا بتوانند این جوایز را دریافت کنند. این شرکت تایید کرد این ویژگی جدید از دوشنبه در بریتانیا و ایرلند ارائه خواهد شد.

خلق و به اشتراک‌گذاری ویدیو‌های خلاقانه به شدت در شبکه‌های اجتماعی محبوب شده و با ظهور تیک‌تاک به اوج رسیده است، شبکه‌ای که کاربران ویدیو‌های کوتاه خود را در آن با دیگران به اشتراک می‌گذارند و تنها در بریتانیا میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کرده است.

طی سال‌های اخیر رقابت میان رسانه‌های اجتماعی در جلب توجه کاربران جوانتر بسیار شدید بوده است و هر ویژگی و ابزاری که در یک شبکه محبوب شود اغلب از سوی دیگران نیز تقلید و ارائه می‌شود. این به ویژه درباره استوری‌های غیب شونده اسنپ‌چت صادق است که از آن زمان تاکنون در فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ نیز ارائه شده است و اخیرا هم در آغاز ماه گذشته میلادی از سوی توییتر عرضه شد.

اسنپ‌چت گفت اسپات‌لایت با این هدف طراحی شده که برای کاربران این شبکه سرگرمی فراهم آورد، در حالی که تندرستی مجازی افراد را نیز مدنظر دارد.

این شرکت گفت محتوای ارائه شده در اسپات‌لایت پیش از مشاهده صد کاربر اول، از سوی کارمندان ارزیاب و هوش مصنوعی بررسی خواهد شد و به کاربران بیشتری ارائه نخواهد شد مگر آن که از پس این ارزیابی بیرون آمده باشد، همچنین اظهار نظر عمومی روی این پست‌ها ممکن نیست.

کسانی که ویدیو‌های خود را از حساب خصوصی منتشر می‌کنند نیز خواهند دید اطلاعات حساب کاربری آن‌ها در اسپات‌لایت هم خصوصی خواهد ماند.

اسنپ، شرکت مادر این برنامک گفت: «اسپات‌لایت سرگرم‌کننده‌ترین ویدیو‌هایی را که از سوی کاربران ما خلق شده در مرکز توجهات قرار می‌دهد فارغ از این که چه کسی آن‌ها را خلق کرده باشد. ما اسپات‌لایت را با این هدف ساختیم تا مکانی برای در مرکز قرار دادن محتوای هر کاربری باشد بدون این که نیازی به داشتن حساب کاربری عمومی یا فالوئر‌های پرتعداد باشد.
این مکانی منصفانه و سرگرم‌کننده برای کاربران اسنپ‌چت است تا بهترین ویدیو‌های خود را به اشتراک بگذارند و از بازخورد آن در سراسر جامعه اسنپ‌چت بهره‌مند شوند.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید