اسپیس‌اکس دو سال دیگر به مریخ می‌رود؛ انسان‌ها چهار سال بعد

اسپیس‌اکس دو سال دیگر به مریخ می‌رود؛ انسان‌ها چهار سال بعد

نخستین آزمایش اصلی پرواز استارشیپ قرار است در این هفته انجام شود و در جریان آن فضاپیما تا ۱۵ کیلومتر به فضا پرتاب شده و سپس دوباره بر زمین فرود می‌آید.

کد خبر : ۸۷۸۰۹
بازدید : ۸۸۸۳
اسپیس‌اکس دو سال دیگر به مریخ می‌رود؛ انسان‌ها چهار سال بعد
ایلان ماسک از طرح خود برای ارسال نخستین فضاپیمای اسپیس ایکس به مریخ تا سال ۲۰۲۲ پرده برداشته است؛ طرحی که در مجموع شش سال به‌طول می‌انجامد. بر اساس این طرح، انسان تا چهار سال پس از ارسال فضاپیما، به مریخ خواهد رفت.

مدیر اسپیس ایکس در سخنان خود، در مراسم جایزه اکسل اسپرینگر ۲۰۲۰، خاطرنشان کرد که سفر به مریخ بستگی به هماهنگی مدار این سیاره با مدار زمین دارد که تقریبا هر دو سال یکبار اتفاق می‌افتد. مورد اخیر آن، اوایل امسال رخ داد و هماهنگی بعدی زمین-مریخ در سال‌های ۲۰۲۲، ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ اتفاق خواهد افتاد.

ایلان ماسک در سخنان خود گفت: «من می‌گویم شش سال دیگر از حالا. بسیار مطمئنم که انسان‌ها به مریخ سفر خواهند کرد. اگر شانس بیاوریم شاید حتی چهار سال. ما در پی آن هستیم که این را امتحان کنیم و یک فضاپیمای بدون سرنشین را ظرف دو سال آتی به آنجا بفرستیم.»
«علاقه و دغدغه من، ساخت و توسعه فناوری‌هایی است که به کمک آنها، بسیاری از مردم بتوانند به مریخ بروند و زندگی چند سیاره‌ای راه‌اندازی شود، پایگاهی در ماه داشته باشیم و شهری در مریخ. من فکر می‌کنم این مهم است که ما تلاش کنیم که در اولین فرصت ممکن، یک شهر خود-پایدار در مریخ داشته باشیم.»

او همچنین گفت که قصد دارد ظرف دو سه سال آینده، سفری با فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس انجام دهد. نخستین آزمایش اصلی پرواز استارشیپ قرار است در این هفته انجام شود و در جریان آن فضاپیما تا ۱۵ کیلومتر به فضا پرتاب شده و سپس دوباره بر زمین فرود می‌آید.
ماسک هشدار داده است که این آزمایش حساس فقط یک به سه، شانس موفقیت دارد. این مراسم همچنان به عنوان بخشی از تلاش‌های اسپیس ایکس برای ایجاد هیجان سفر‌های فضایی، به صورت زنده برای همگان پخش خواهد شد.

استارشیپ با هدف فراهم‌کردن امکان جابجایی حداکثر یکصد نفر در سفر‌های منظومه شمسی، در حال ساخت است. هدف این است که تولید انبوه فضاپیما‌های نسل بعدی، در سال‌های آینده راه اندازی شود.

این کارآفرین میلیاردر که اخیرا با پشت سر گذاشتن بیل گیتس، مالک مایکروسافت، به دومین مرد ثروتمند جهان تبدیل شده است، می‌گوید او در نهایت امیدوار است که استارشیپ بتواند بشر را به تمدنی تبدیل کند که واقعا به سفر‌های فضایی می‌رود.

ماسک که مدیر شرکت خودرو‌های الکتریکی تسلا نیز هست، همچنین پیش‌بینی‌های خود را در زمینه سفر‌های زمینی در آینده نیز ارائه داد. او گفت بر این باور است که ظرف ده سال همه خودرو‌ها کاملا خودران خواهند شد، در حالی که چیزی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد آن‌ها برقی خواهند شد.
«آینده از آن خودرو‌های خودران برقی است. در این خصوص، هیچ بحثی نیست. بحث فقط بر سر این است که چه زمان این اتفاق می‌افتد.» «تسلا درصدد است تلاش کند تا مطمئن شود همه‌چیز برای آینده زمین خوب خواهد بود و در این صورت اسپیس ایکس، آینده‌ای خوب برای زمین خواهد بود.»
منبع: ایندیپندنت
۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید