برای لاغری صورت چی خوبه؟

برای لاغری صورت چی خوبه؟

همه می‌دانیم دانستن اینکه فردی با قد، وزن و سن شما چه مقدار در روز باید کالری دریافت کند برای حفظ تناسب اندام مهم است که روی چاقی و لاغری صورت هم تأثیر می‌گذارد. برای اینکه بدانید برای لاغری صورت چه چیزی خوبه؟، جدول مربوط به میزان کالری هر ماده‌ی غذایی را از یک دکتر تغذیه یا از وب‌ سایت‌های مرتبط با این موضوع دریافت کنید و مطابق آن و میزان کالری که باید دریافت کنید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید. با این تیر دو نشان می‌زنید! سلامتی و لاغر شدن صورت.

کد خبر : ۸۷۸۹۶
بازدید : ۱۱۳۰۷
برای لاغری صورت چی خوبه؟
فرادید | چاقی یکی از مشکلات بزرگ قرن ماست. زندگی‌های ماشینی و کم‌تحرک، غذا‌های نامناسب، بی‌توجهی به ورزش و حتی مشکلات عصبی باعث شده آدم‌ها روز به روز چاق‌تر شوند. بزرگ‌تر و کوچک‌تر هم ندارد.

به گزارش فرادید؛ اگر شما جزو کسانی نیستید که به صورت ژنتیکی صورت پر و چاقی دارند، باید وزن و شرایط بدن‌تان را کنترل کنید، چون چاقی صورت هم مانند چاقی سایر نواحی بدن است؛ یعنی تجمع چربی در قسمت صورت! چاقی صورت معمولا با گرفتن رژیم مناسب، ورزش و مشورت با متخصصان تغذیه بهتر می‌شود و می‌توانید همزمان با لاغر شدن، صورت‌تان را هم لاغر کنید؛ البته شاید کمی طول بکشد، اما بالاخره نتیجه می‌گیرید.


اما گاهی این چاقی صورت و تجمع چربی‌ها به‌خصوص در نواحی گردن که به غبغب معروف است، آنقدر زیاد می‌شود که شکل ظاهری صورت را بسیار بد می‌کند و باعث کم شدن اعتماد به نفس فرد می‌شود. مشکل از آنجا شروع می‌شود که رژیم و ورزش هم درباره این نوع چاقی دیر جواب می‌دهد، چون چربی‌های جمع شده در این نواحی در مقابل تمرین، ورزش و رژیم غذایی بسیار مقاوم هستند و به‌سادگی برطرف نمی‌شوند. مشکل دیگری که ممکن است به دلیل چاقی در صورت‌تان ایجاد شود، سلولیت (تجمع چربی) است. خیلی‌ها گمان می‌کنند این اتفاق در اندام‌های تحتانی مانند پا‌ها می‌افتد، اما این عارضه ممکن است در تمام پوست بدن یا حتی پوست صورت بروز کند.

فرورفتگی‌های روی پوست که ممکن است از لحاظ پزشکی مشکلی برای بدن ایجاد نکنند، اما ظاهر نامناسب آن دوست‌داشتنی و جالب نیست. برای همین بسیاری از مردم دنبال راه‌هایی غیر از ورزش و رژیم برای لاغر کردن صورت هستند؛ البته باید بدانید به‌طور علمی هیچ محصولی نمی‌تواند قسمتی از بدن را به‌طور موضعی چاق یا لاغر کند و کرم‌هایی هم که در بازار برای رفع چاقی صورت موجودند یا اصلا موثر نیستند یا تاثیرشان موقتی است.

خیلی‌ها هم سراغ روش‌هایی مثل لیپوساکشن صورت می‌روند. یک عمل جراحی زیبایی که شبیه به دیگر عمل‌های لیپوساکشن معمول است با این تفاوت که روی نواحی اطراف صورت یعنی گردن، گونه‌ها و چانه انجام می‌شود که البته مانند هر عمل جراحی مشکلات و عوارض خاص خود را دارد و شاید باید به عنوان آخرین راه‌حل به آن نگاه کنید.

مواد خوراکی سالم مصرف کنید

همه می‌دانیم دانستن اینکه فردی با قد، وزن و سن شما چه مقدار در روز باید کالری دریافت کند برای حفظ تناسب اندام مهم است که روی چاقی و لاغری صورت هم تأثیر می‌گذارد. جدول مربوط به میزان کالری هر ماده‌ی غذایی را از یک دکتر تغذیه یا از وب‌ سایت‌های مرتبط با این موضوع دریافت کنید و مطابق آن و میزان کالری که باید دریافت کنید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید. با این تیر دو نشان می‌زنید! سلامتی و لاغر شدن صورت.

لاغری صورت

برای لاغری صورت چه بخوریم؟

بعضی از مواد غذایی باعث چاقی صورت می‌شوند در حالی که بعضی از غذاها باعث آب شدن چربی‌های زیر پوست و لاغری صورت می‌شوند. از غذاهایی که مصرف آن‌ها در دراز مدت می‌تواند باعث لاغری صورت شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آووکادو؛
  • کره بادام زمینی؛
  • روغن زیتون؛
  • سبزیجات؛
  • شکلات تلخ؛
  • جو دو سر؛
  • چای سبز؛
  • انواع لوبیا؛
  • دارچین؛
  • فلفل قرمز؛
  • لیمو؛
  • مصرف غذاهای کم کالری؛
  • بذر کرفس؛
  • ماهی و بوقلمون.

وزن‌تان را در حالت متعادل نگه دارید

اگر چاقی صورت‌تان به خاطر این است که کلا اضافه وزن دارید یا جدیدا چاق‌تر شدید خوب پس دور خودتان نچرخید، تنها گزینه‌ی موجود کاهش وزن است. اگر چربی‌های بدن‌تان آب شوند، بالطبع چربی‌های صورت‌تان هم با شما خداحافظی می‌کنند. این مسئله ارتباطی به لاغری موضعی ندارد، باید وزن کل بدن‌تان کم شود و توده‌ی چربی عمومی را از دست بدهید تا صورت‌تان هم استخوانی شود (۱).

می‌دانم مدام در تمام سایت‌ها و مقاله‌های مختلف مطالب تکراری درباره‌ی وزن کم کردن خوانده‌اید، خوب چیز عجیبی نیست رژیم لاغری و چاقی جزو موضوعات جذاب روز است، اما اگر تمام راه‌ها را هم بروید، باز هم منطقی‌ترین و سالم‌ترین راهِ کم کردن چربی ها‌ی اضافی بدن رژیم غذایی سالم و ورزش منظم است، همین!
  • مسیر درست این است که تحت نظر یک پزشک تغذیه رژیم بگیرید تا مطمئن باشید از یک رژیم غذایی سالم پیروی می‌کنید و به بدن‌تان آسیب نمی‌رسانید.
  • معمولا بهترین تمرینات برای وزن کم کردن ورزش‌های هوازی است. از ورزش‌های هوازی نتیجه‌ی بیشتر و بهتری می‌گیرید.
  • مقدار بیشتری فیبر و سبزیجات سبز مصرف و سعی کنید غذاهای حاوی قند و چربی نخورید.
  • الکل مصرف نکنید، چون باعث می‌شود بدن‌تان آب بسیاری از دست بدهد و کم شدن آب بدن باعث شود صورت‌تان پف کرده به نظر بیاید.

آب فراوان بنوشید

ممکن است چاقی صورت شما به دلیل ماندن بیش‌ازحد آب در بدن باشد، اما دلیل این امر مصرف کم آب است. زمانی که بدن شما نگران مصرف نکردن آب کافی است، آب اضافی را گونه و چشم‌ها ذخیره می‌کند، که نتیجه آن پف کردن صورت است. با توجه به نکات گفته‌شده، برای داشتن صورتی لاغر، حداقل روزی 8 لیوان آب بنوشید تا بدن شما در طول روز پر آب بوده و صورت شما کمتر چاق‌وچله دیده شود.

لاغری صورت

برای لاغر کردن صورت مرتب ورزش کنید

مقدار کاهش وزن در هر کسی متفاوت است اما کاهش وزن 1 الی 2 کیلوگرم ابتدا روی صورت نشان داده می‌شود. هنگام ورزش چربی‌های تمام قسمت‌های بدن از جمله صورت سوزانده می‌شوند. متاسفانه هیچ روش سحرآمیزی برای چربی سوزی موضعی صورت وجود ندارد اما کاهش وزن باعث لاغر شدن صورت نیز می‌شود.

ورزش صورت انجام دهید

صورت انسان بیشتر از 50 عضله دارد که متخصصان معتقدند ورزش صورت می‌تواند تمام آنها را فعال نگه دارد. اما باید توجه داشته باشید که ورزش صورت به تنهایی داروی درد شما نیست. ورزش صورت طرفداران زیادی دارد، اما باید بدانید فقط با انجام این تمرینات نمی‌توان چربی‌های صورت را آب کرد، باز هم تکرار می‌کنم سالم‌ترین و البته تضمینی‌ترین راه هنوز هم کم کردن وزن کلی بدن از طریق ورزش است.

ورزش‌های مناسب برای لاغری صورت

  • آدامس بجوید: جویدن پی‌درپی می‌تواند به تقویت فک کمک کند. همچنین با آدامس جویدن شما احساس نمی‌کنید که در حال ورزش کردن هستید. چند دقیقه بعد از هر وعده غذایی آدامس بجوید. از آدامس جویدن زیاد خودداری کنید تا باعث آسیب زدن به فک خود نشوید.
  • تمرین X - O را شروع کنید: حداقل 15 بار حروف X - O را به‌صورت عمیق بگویید، مقداری استراحت کنید و این تمرین را 3 بار انجام دهید. این‌ یک تمرین آسان است که به شما کمک می‌کند تا به 2 روش مختلف باعث تقویت فک خود شوید. این تمرین را می‌توانید در هرزمانی انجام دهید.
  • فک خود را بازکنید: دهان خود را کاملاً بازکنید و به مدت چند ثانیه دهان را در همان حالت نگه دارید، سپس به فک خود استراحت دهید و 9 بار دیگر این کار را تکرار کنید تا در کل 10 بار این کار را انجام داده باشید. روزی 3 مرتبه می‌توانید این کار را تکرار کنید. اگر زیاد این کار را انجام دهید فک شما شروع به سوزش می‌کند.
  • گونه‌های خود را بالا ببرید : تا جایی که می‌توانید گونه‌های خود را به سمت چشمان خود ببرید. از گوشه‌های دهان خود استفاده کنید تا گونه‌های خود را بالا ببرید. شما باید احساس کنید که دارید با دهان بسته می‌خندید، حتی کمی بستن چشم نیز می‌تواند به شما کمک کند. بعد از بالا کشیدن گونه‌ها، 10 ثانیه در همان حالت باشید و این کار را چند بار تکرار کنید.
  • لب‌های خود را مانند ماهی کنید : با در هم کشیدن لب‌ها، لب‌های خود را مانند ماهی کنید. درحالی‌که این حالت را حفظ می‌کنید، سعی کنید بخندید. خنده را به مدت 10 ثانیه انجام داده و این کار را 10 مرتبه انجام دهید.
  • لپ‌های خود را باد کنید: دهان خود را ببندید، دهان و لپ‌های خود را پر از هوا کنید، سپس به‌آرامی هوا رابین لپ‌های خود جابه‌جا کنید. حداقل 10بار هوا را بین لپ‌های خود را جابجا کنید و در صورت نیاز دوباره لپ‌ها را با هوا پرکنید. این تمرین را 3 بار در روز انجام دهید.
  • لب خود را جمع کنید و لپ‌های خود را به داخل بکشید: برای انجام این تمرین، لب‌های خود را جمع کنید و لپ‌های خود را به سمت داخل بمکید. این حالت را به مدت چند ثانیه حفظ کنید، سپس لپ‌های خود را تا جایی که می‌شود باد کنید. لپ‌های باد شده را به مدت چند ثانیه نگه‌دارید، سپس آن‌ها را به داخل بکشید. این کار را 10 بار تکرار کنید و روزی 4 مرتبه این تمرین را انجام دهید.
  • بخندید : خندیدن نیز یکی از ورزش‌های ماهیچه صورت است که می‌تواند لاغری صورت را به شما هدید دهد. هرکدام از خنده‌های خود را 10 ثانیه‌ طول دهید و 10 بار این کار را در روز تکرار کنید. همچنین می‌توانید به‌صورت طبیعی بخندید و میزان خنده خود را در زندگی طبیعی خود افزایش دهید. این کار به شما برای داشتن احساس مثبت و اعتمادبه‌نفس بیشتر در طول روز کمک می‌کند.
  • بعد از تمرین‌ گونه‌های خود را ماساژ دهید: بعد از انجام دادن ورزش‌های صورت، به‌آرامی به‌وسیله انگشتان و با حرکات چرخشی گونه و فک خود را ماساژ دهید. این کار به کاهش تنش و درد کمک می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید