نحوه گرفتن خلافی خودرو؛ آموزش تصویری گرفتن خلافی خودرو

نحوه گرفتن خلافی خودرو؛ آموزش تصویری گرفتن خلافی خودرو

نحوه گرفتن خلافی خودرو؛ آموزش تصویری گرفتن خلافی خودرو/ مشاهده خلافی خودرو از طریق پیامک برای دریافت میزان تخلفات رانندگی یا خلافی خودرو از طریق پیامک، پلیس راهور نیروی انتظامی دو راهکار را قرار داده است. این دو راهکار عبارتند از: ۱- دریافت خلافی با کد VIN کارت خودرو ۲- دریافت خلافی با بارکد پستی کارت خودرو هر دوی این کد‌ها را باید در پشت کارت خودرو جستجو کرد. VIN یک سریال ۱۷ کاراکتری است که هم عدد دارد و هم حروف لاتین. اما بارکدپستی یک کد ۸ رقمی است و هیچ حرف لاتین یا فارسی در آن وجود ندارد.

کد خبر : ۸۷۹۸۹
بازدید : ۱۲۰۶۵
نحوه گرفتن خلافی خودرو؛ آموزش تصویری گرفتن خلافی خودرو
فرادید | هم اکنون خلافی خودرو را علاوه بر اینترنت و دفاتر پلیس+۱۰، می‌توان از طریق پیامک دریافت کرد. البته بنا بر اطلاعات منتشر شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، دریافت خلافی از طریق پیامک به دو صورت انجام می‌شود و شما می‌توانید با ارسال اطلاعات خودرو، خلافی را در تلفن همراه خود مشاهده کنید. همراه زومیت باشید. خلافی خودرو را می‌توان به صورت حضوری و غیر حضوری دریافت کرد. برای دریافت حضوری خلافی خودرو یا همان تخلفات رانندگی باید به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ در سراسر کشور مراجعه کرد.

برای خدمات غیر حضوری می‌توان به دو صورت اقدام کرد. راه اول اقدام از طریق اینترنت است. اما راه دیگری که راهنمایی و رانندگی برای افرادی که به اینترنت دسترسی نداشته یا می‌خواهند میزان تخلفات رانندگی یا خلافی خودرو را روی موبایل خود مشاهده کنند، دریافت خلافی خودرو از طریق پیامک است.

مشاهده خلافی خودرو از طریق پیامک برای دریافت میزان تخلفات رانندگی یا خلافی خودرو از طریق پیامک، پلیس راهور نیروی انتظامی دو راهکار را قرار داده است. این دو راهکار عبارتند از: ۱- دریافت خلافی با کد VIN کارت خودرو ۲- دریافت خلافی با بارکد پستی کارت خودرو هر دوی این کد‌ها را باید در پشت کارت خودرو جستجو کرد. VIN یک سریال ۱۷ کاراکتری است که هم عدد دارد و هم حروف لاتین. اما بارکدپستی یک کد ۸ رقمی است و هیچ حرف لاتین یا فارسی در آن وجود ندارد.

دریافت خلافی با کد VIN کارت خودرو برای این کار باید کد ۱۷ رقمی VIN خودروی خود را در قالب پیامک برای شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید. به یاد داشته باشید اگر پایان کد VIN، کاراکتر ستاره (*) را قرار دهید، علاوه بر میزان و موارد خلافی، شناسه‌ی قبض و شناسه‌ی پرداخت برای شما ارسال می‌شود تا بتوانید آن را پرداخت کنید. کد VIN در سمت راست پشت کارت خودرو قرار دارد که می‌توانید محل آن را در تصویر زیر مشاهده کنید.

دریافت خلافی با بارکد پستی کارت خودرو برای این کار باید بارکدپستی ۸ رقمی پشت کارت خودرو را با فرمت زیر به شماره‌ی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید: *۸ رقم کنار بارکد مندرج درپشت کارت وسیله نقلیه# (دقت کنید این فرمت توسط راهنمایی و رانندگی اعلام شده است) بارکدپستی کارت خودرو در پشت کارت قرار دارد. برای دریافت این کد باید به پایین سمت چپ کنار نماد بارکد مراجعه کنید که در تصویر زیر نمایش داده شده است.

نکات ضروری: ۱- شماره پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ متعلق به خدمات راهنمایی و رانندگی است. ۲- باید فرمت ارسالی کاملاً رعایت شود. ۳- پیش از این شماره‌های پیامکی دیگری توسط راهنمایی و رانندگی اعلام شده بود که هم اکنون شماره‌ی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ تنها شماره‌ی رسمی توسط پلیس راهور است. ۴- دریافت پیامکی خودرو برای مشترکان تلفن همراه هزینه در بر دارد که مبلغ آن پیامک می‌شود. ۵- برای دریافت رایگان میزان خلافی خودرو بهتر است از طریق اینترنت اقدام کنید.

آموزش گرفتن خلافی خودرو و موتور سیکلت از طریق اینترنت و سایت پلیس راهور

استعلام خلافی خودرو از طریق سایت اینترنتی پلیس راهور یکی از ساده ترین روش های موجود رایگان است. شما در این صفحه می توانید جزئیات جریمه ها و مبلغ کل را مشاهده و حتی آن را پرداخت کنید. برای این منظور ابتدا به سایت زیر مراجعه کنید:

http://service.rahvar120.ir/page/infractions_1

سپس صفحه‌ای همانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد. کمی به پایین بروید تا به بخش مورد نظر مشابه تصویر زیر برسید.
نحوه گرفتن خلافی خودرو؛ آموزش تصویری گرفتن خلافی خودرو
در این صفحه بایستی شماره هشت رقمی بارکد که در پشت کارت ماشین وجود دارد را وارد کنید. سپس کد تصویری که (شامل حروف و اعدد) برای شما داده می‌شود را نیز وارد کرده و روی جستجو ضربه بزنید.

(تصویر زیر مربوط به کارت‌های هوشمند خودرو است شماره بارکد آن در تصویر مشخص شده است)
نحوه گرفتن خلافی خودرو؛ آموزش تصویری گرفتن خلافی خودرو
در صفحه باز شده، شماره پلاک ماشین شما به همراه تعداد تخلفات و مبلغ کل نمایش داده می‌شود. شما با استفاده شناسه قبض و شناسه پرداخت می‌توانید این جریمه را پرداخت کنید. همچنین گزینه پرداخت آنلاین نیز وجود دارد.
نحوه گرفتن خلافی خودرو؛ آموزش تصویری گرفتن خلافی خودرو
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید