۲۰۲۰؛ بدترین سال تاریخ

۲۰۲۰؛ بدترین سال تاریخ

آن چه که بیش از همه ناامیدکننده بود حس ناتوانی بود، که با اطلاعات گیج‌کننده سیاستمدارانی تشدید می‌شد که اغلب مغایر با توصیه دیگر مسؤولان سخن می‌گفتند.

کد خبر : ۸۸۰۱۶
بازدید : ۵۳۷۳
۲۰۲۰؛ بدترین سال تاریخ
«۲۰۲۰ ما را فراتر از آن چه که بشود سنجید، مورد آزمایش قرار داد. بعد از این سال تباه به کجا خواهیم رفت.»

نشریه تایم سال ۲۰۲۰ را «بدترین سال تاریخ» اعلام کرد و روی جلد تازه‌ترین نسخه خود یک علامت «x» قرمز را به تصویر کشیده است.

هفته‌نامه تایم با انتشار چنین تصویری بر جلد خود در تاریخ چهاردهم دسامبر، این پنجمین باری است که تایم روی جلد تصویری با نشان ضربدر قرمز را چاپ می‌کند، نشانی که برای «برخی از بدترین دشمنان بشریت در تاریخ این مجله» روی جلد آن رفته است.

قبلا، نشریه تایم ضربدر قرمز را برای جلد نسخه‌ای در سال ۱۹۴۵ و به مناسبت مرگ آدولف هیتلر استفاده کرده بود، پس از آن در همان سال، روی جلد نسخه‌ای دیگر از مجله، یک ضربدر سیاه‌رنگ در بالای آفتاب در حال طلوع ژاپن دیده می‌شد، به نشانه پایان جنگ جهانی دوم در این کشور واقع در اقیانوس آرام.

دومین باری که ضربدر قرمز روی جلد نشریه تایم رفت، در سال ۲۰۰۳ بود، هنگامی که این نشریه در آغاز جنگ عراق این علامت را بر عکس صدام حسین نقش زد.
تایم همچنین از این نشان روی جلد نسخه‌ای دیگر در سال ۲۰۰۶ استفاده کرد، وقتی که نیرو‌های آمریکایی ابومصعب الزرقاوی، رهبر القاعده را در عراق کشتند، و اخیرا در سال ۲۰۱۱ بار دیگر از این نشان به مناسبت کشته شدن اسامه بن لادن استفاده کرد.

نشریه تایم، هم‌زمان با تایید این نکته که «تاریخ آمریکا و بدون شک تاریخ جهان، سال‌های بدتر از این نیز به خود دیده‌اند» مانند سال‌های جنگ‌های جهانی و رکود بزرگ اقتصادی، اما می‌گوید که بیشتر افرادی که امروز زنده‌اند، هرگز چیزی شبیه به این را در زندگی خود تجربه نکرده‌اند.

استفانی زاکارک، منتقد فیلم نشریه تایم می‌نویسد: «بقیه ما برای مواجهه با چنین چیزی هیچ تمرینی نداشتیم- برای مواجهه با وقوع بلایای طبیعی که تاییدی است بر خیانت‌های ما به طبیعت، انتخابی مبتنی بر تخیل، ویروسی که احتمالا نشات گرفته از یک خفاش است تا زندگی تمام افراد کره زمین را تحت تاثیر قرار دهد و به حیات حدود یک و نیم میلیون نفر در جهان خاتمه دهد.»

نشریه تایم در توییتی نوشت: «۲۰۲۰ ما را فراتر از آن چه که بشود سنجید، مورد آزمایش قرار داد. بعد از این سال تباه به کجا خواهیم رفت.» زاکارک همچنین می‌نویسد آن چه که بیش از همه ناامیدکننده بود حس ناتوانی بود، که با اطلاعات گیج‌کننده سیاستمدارانی تشدید می‌شد که اغلب مغایر با توصیه دیگر مسؤولان سخن می‌گفتند.

علاوه بر همه‌گیری و آتش‌سوزی که استرالیا و کالیفرنیا را سوزاند، نشریه تایم بر مرگ چهره‌های برجسته امسال، از جمله روت بیدر گینزبرگ قاضی دیوان عالی ایالات متحده و چدویک بوزمن، ستاره فیلم پلنگ سیاه اشاره کرده است.

تایم همچنین ضمن اشاره به کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس و تظاهرات علیه نابرابری نژادی در سرتاسر کشور، می‌نویسد: «چهره‌های معروفی که برای ما اهمیت بسیاری داشتند، روت بیدر گینزبرگ، جان لوئیس، کوبی برایان، چدویک بوزمن، از میان ما رفتند.»

انتخابات ریاست جمهوری در پایان سال صورت گرفت، انتخاباتی که در آن، رییس‌جمهور ترامپ کماکان با «شبهه‌افکنی» به رقابت ادامه می‌دهد.

با این همه و علی‌رغم وحشت‌های سال ۲۰۲۰، زاکارک، مقاله خود را با جمله‌ای مثبت به پایان می‌برد و به آمریکایی‌ها یادآور می‌شود که ما به دلیل خوش‌بینی‌مان شهره‌ایم، صفتی که به عنوان «مضحک‌ترین، و بهترین» نشانه ما توصیف می‌شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید