تصاویر/ ماسک و نقاب مخصوص اسب‌ها

تصاویر/ ماسک و نقاب مخصوص اسب‌ها

با وجود اثبات نشدن این موضوع بسیاری از صاحبان اسب‌ها در سراسر جهان ماسک‌های مخصوصی برای اسب‌های خود تهیه کرده اند. تعدادی از ماسک‌ها هم برای بهبود عملکرد تنفس اسب‌های مسابقه‌ای به کار می‌رود.

کد خبر : ۸۸۱۳۱
بازدید : ۱۳۷۴۲
یک تحقیق پیش از این ثابت کرده بود که حیوانات مزرعه مانند اسب، خوک و گوسفند ممکن است امکان ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشند
بسیاری از صاحبان اسب‌ها از ماسک برای آن‌ها استفاده می‌کنند تا خطر انتقال ویروس کرونا از سو و یا به آن‌ها را از بین ببرند، اما برخی به منظور‌های دیگری از ماسک و نقاب اسب استفاده می‌کنند.

احتمال ابتلا به کرونا در میان حیوانات وجود دارد هر چند حداقل در رابطه با بسیاری از آن‌ها همانند اسب‌ها این مورد اثبات نشده است. با وجود اثبات نشدن این موضوع بسیاری از صاحبان اسب‌ها در سراسر جهان ماسک‌های مخصوصی برای اسب‌های خود تهیه کرده اند. تعدادی از ماسک‌ها هم برای بهبود عملکرد تنفس اسب‌های مسابقه‌ای به کار می‌رود.

برخی دیگر از صاحبان اسب‌ها برای محافظت از سر اسب خود از ماسک و نقاب استفاده می‌کنند که در یک سال اخیر بسیار مد شده است.

عکاسی به نام تیم فلچ این عکس‌ها را گرفته است که در گاردین منتشر شده:
تصاویر/ ماسک و نقاب مخصوص اسب‌ها
این ماسک معمولا برای حفاظت چشم‌های اسب برای مقابله با حشرات استفاده می‌شود

تصاویر/ ماسک و نقاب مخصوص اسب‌ها
این ماسک هم برای محافظت از سر اسب تهیه شده است

تصاویر/ ماسک و نقاب مخصوص اسب‌ها
این ماسک دارای جریان سنج‌های مافوق صوت است که برای اندازه گیری عملکرد تنفسی در هنگام ورزش استفاده می‌شود. این ماسک یک دقیقه نفس را محاسبه و همچنین جریان هوا را در داخل و خارج را نیز اندازه گیری می‌کند و علاوه بر آن میزان اکسیژن را در داخل و خارج اندازه گیری می‌کند. در داخل ماسک یک پرتو سونوگرافی وجود دارد و این قطع شدن پرتو است که جریان‌ها را اندازه گیری می‌کند.

تصاویر/ ماسک و نقاب مخصوص اسب‌ها
این ماسک مانند سالبوتنول برای رفع انسداد مکرر مجاری تنفسی به کار می‌رود. یک چیزی شبیه آسم انسان

منبع: جام جم آنلاین
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید