حواشی سریال پایتخت ۷؛ از دستمزد محسن تنابنده تا حذف سارا و نیکا

حواشی سریال پایتخت ۷؛ از دستمزد محسن تنابنده تا حذف سارا و نیکا

دستمزد ۵‌میلیاردی برای سریالی که قرار ست در ۱۵ قسمت ساخته شود. یعنی محسن تنابنده برای بازی در هر قسمت بیش از ۳۳۰‌ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. البته، هنوز صحت و سقم این خبر مشخص نشده و ممکن است، این خبر براساس عدم تمایل محسن تنابنده برای حضور در فصل هفتم سریال پایتخت باشد.

کد خبر : ۸۸۲۸۴
بازدید : ۱۰۸۸۸
حواشی سریال پایتخت ۷؛ از دستمزد تنابنده تا حذف ساراونیکا؛ درحال نگارش
فرادید | با توافقاتی که بین مدیران سینما و تولیدکنندگان سریال پایتخت صورت گرفت، قرار بود فصل هفتم پایتخت در نوروز سال ۱۴۰۰ از شبکه یک سیما پخش شود. اما به تازگی این سریال در گیر حواشی جدیدی همچون دستمزد جنجالی محسن تنابنده نویسنده و بازیگر این سریال شده و معلوم نیست سرنوشت این سریال چه خواهد شد.

به گزارش فرادید، مجموعه تلویزیونی پایتخت ۷ در مرحله نگارش فیلمنامه و پیش تولید قرار داشت که درخواست محسن تنابنده ایفاگر نقش نقی معمولی برای دریافت ۵ میلیارد تومان دستمزد باعث ایجاد حواشی شد. این عمل او واکنش تند مخاطبان و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت.

براساس گزارش ها، چندی پیش خبری درباره درخواست دستمزد ۵ میلیاردی یکی از بازیگران مهم این سریال، برای حضور او در فصل هفتم این مجموعه منتشر شد. این رقم زمانی بهتر درک می‌شود که بدانیم کل برآورد ساخت فصل جدید پایتخت حدود ۳۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

دستمزد ۵‌میلیاردی برای سریالی که قرار ست در ۱۵ قسمت ساخته شود. یعنی محسن تنابنده برای بازی در هر قسمت بیش از ۳۳۰‌ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. البته، هنوز صحت و سقم این خبر مشخص نشده و ممکن است، این خبر براساس عدم تمایل محسن تنابنده برای حضور در فصل هفتم سریال پایتخت باشد.

توقف سریال پایتخت ۷
حواشی سریال پایتخت

این درحالی است که پس از ساخت فصل ششم پایتخت، دو بازیگر اصلی این سریال یعنی محسن تنابنده و احمد مهران فر پس از مسائل مختلفی که پیرامون حادثه تلخ سقوط هواپیما در سال گذشته رخ داد، از پایان همکاری‌شان با تلویزیون خبر داده بودند.

تنابنده در پی حواشی توهین به سینماگران در صداوسیما، گفته بود دیگر با تلویزیون همکاری نخواهم کرد، پس از خداحافظی محسن تنابنده، احمد مهرانفر دیگر بازیگر پایتخت نیز اعلام کرد، پس از اتمام پایتخت ۶ دیگر در تلویزیون حضور نخواهد داشت.

مهران‌فر درباره عدم حضورش در تلویزیون گفته بود "پایتخت ۶ آخرین حضور من در تلویزیون خواهد بود و به‌دلیل توهین‌هایی که به سینماگران معتبر و محترم شده، من نیز دیگر به هیچ عنوان در سریال‌های تلویزیونی و برنامه‌های صداوسیما حاضر نخواهم شد. همچنین، چندی پیش این بازیگر اعلام کرده بود که برای ساخت فیلم دیگری قرارداد، دارد و ممکن است نتواند به این زودی‌ها خودش را به پایتخت برساند تا در آن بازی کند.

بااین حال، روز‌های گذشته مهران احمدی و آرش عباسی نویسنده فصل هفتم سریال نیز با انتشار پستی از قطع همکاری خود با این پروژه خبر داده بودند.

حواشی سریال پایتخت ۷ تمامی ندارد و حاشیه بعدی این سریال سارا و نیکا هستند. این دو بازیگر سریال پایتخت که آرام آرام به سنین نوجوانی وارد شده‌اند، در ماه‌های گذشته یکی دو اظهارنظر غیر سینمایی داشتند و چندی پیش نیز چند ویدیو از طرف‌شان منتشر شد که به لحاظ فرهنگی مغایر با استاندارد‌های جامعه ایرانی و صداوسیما بود. همین امر باعث انتقاد مدیران سیما شده و ظاهرا آن‌ها دیگر در پایتخت حضور نخواهند داشت.

البته فصل ششم سریال پایتخت نیز با حواشی بسیاری همراه بود که با انتقاد برخی مدیران سیما و مخاطبان همراه بود و برخی از منتقدان گفته بودند " تغییرات اساسی در شخصیت‌های پایتخت ۶ باعث شد که دیگر خبری از آدم‌های ساده، صمیمی و معمولی نباشد. تجمل‌گرایی، بی‌ادبی، دعوا، کلاهبرداری و مسائل دیگری در پایتخت پدیدار شد که برای بسیاری از مخاطبان عجیب و نچسب بود."

این منتقدان گفته بودند "البته این تغییرات در کیفیت فیلمنامه و شوخی‌ها هم محسوس بود. اگر روزگاری پایتخت خودش مثل یک برند، مرجع تولید شوخی و انتشار در فضای مجازی بود، حالا به‌دلیل ضعف در فیلمنامه مجبور بود با ارجاع ذهنی مخاطب به شوخی‌های فضای مجازی خنده تولید کند."

اما قسمت‌های پایانی این سریال، حواشی دیگری به دنبال داشت مثلا شبیه‌سازی یکی، دو سکانس از سریال پایتخت ۶ با فیلم ‌فارسی‌های قبل از انقلاب، که باعث ایجاد انتقاد و مخالفت برخی از مدیران سیما شد. کار به جایی کشید که مدیران رسانه ملی بحث نفوذی را پیش کشیده بودند.

حواشی سریال پایتخت ۷؛ از دستمزد تنابنده تا حذف ساراونیکا؛ درحال نگارش
واکنش کاربران نسبت به دستمزد جنجالی محسن تنابنده

درخواست "محسن تنابنده" ایفاگر نقش "نقی معمولی" برای دریافت ۵ میلیارد تومان دستمزد در فضای مجازی جنجال تازه‌ای را به پا کرده است و کاربردان با هشتگ #محسن_تنابنده نظراتشان را در این باره به اشتراک می‌گذارند.

یکی از کاربران در انتقاد به سریال پایتخت و دستمزد محسن تنابنده نوشته بود "۳۰میلیارد تومان هزینه ساخت پایتخت هفت که ۵ میلیارد آن سهم محسن تنابنده است. سیل خوزستان، فقر اقشار کم درآمد، گرانی مایحتاج اولیه مردم و.. مردم حاضرند این مبلغ به اقشار ضعیف اختصاص یابد و در سال جدید تکرار همان پایتخت ۶ و روشن کردن لامپ را در قایق ارسطو ببینند. "

کاربری دیگر در انتقاد به دستمزد تنابنده نوشت: اگه از برد پیت یا دیکاپریو دعوت میکردیم واسه نقش نقی، کمتر میفتاد تا محسن تنابنده."

در این میان یکی از کاربران با انتشار کاریکاتوری از نقی معمولی، در واکنش به تقاضای ۵ میلیارد تومان دستمزد محسن تنابنده نوشته بود " نقی غیر معمولی در پایتخت ۷!

دستمزد تنابنده
بیوگرافی محسن تنابنده

محسن تنابنده زاده ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۵۴ در تهران است و یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خود دارد. او تحصیلاتش را در زمینه بازیگری در دانشگاه هنر و معماری تهران به پایان رساند و از سال ۷۴ به وارد تئاتر و دنیای بازیگری شد.

تنابنده علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی و نویسندگی سینما، تلویزیون و تئاتر هم فعالیت میکند و یکی از مهم‌ترین نقش‌های دنیای بازیگری او بازیگری و نویسندگی در سریال پایتخت است. محسن تنابنده را مخاطبان تلویزیون با نقش معمولی در سریال پایتخت می‌شناسند. اولین فصل سریال پایتخت نوروز سال ۹۰ روی آنتن رفت و محسن تنابنده یکی از نقش‌های اصلی این سریال را ایفا کرد.

نقی معمولی همسر هما و پدر سارا و نیکا یکی از شخصیت‌های اصلی سریال است که همیشه ماجرا‌های مربوط به او و پسرخاله اش ارسطو از جذاب‌ترین داستان‌های سریال است و تاکنون شش فصل از این سریال روی آنتن شبکه یک سیما رفته است.

تنابنده در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۶، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم استشهادی برای خدا شد. همچنین، او در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نفش اول مرد را برای بازی در فیلم‌های "سنگ اول" و "هفت دقیقه تا پائیز" را کسب کرده بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید