آخرین وضعیت محدودیت تردد بین استانی، بین شهری و درون شهری کرونا

آخرین وضعیت محدودیت تردد بین استانی، بین شهری و درون شهری کرونا

سه هفته از اجرای طرح محدودیت تردد در سه سطح بین استانی، بین شهری و درون شهری می‌گذرد، طرحی که حالا تا پایان آذر ماه هم تمدید شده است. با این وجود رئیس پلیس راهور اعلام کرده که اجرای این طرح تردد بین استانی، بین شهری با پلاک غیربومی و تردد بین شهری را کاهش داده است. از طرفی ستاد ملی کرونا اعمال محدودیت تردد را تاثیرگذار خوانده است. سخنگوی ستاد ملی کرونا در این رابطه گفته است: "از ابتدای آذرماه تاکنون تردد خودرو‌های بین شهری ۳۱ درصد کاهش یافته است. تصادفات خسارتی ۴۶ درصد و فوتی ۴۲ درصد کاهش یافته است. "

کد خبر : ۸۸۳۱۸
بازدید : ۱۳۸۲۹
 محدودیت تردد بین استانی
فرادید | محدودیت تردد بین استانی و بین شهری که از ابتدای آذرماه آغاز شد، حالا باگذشت ۲۶ روز همچنان پابرجاست. حالا هم ستاد ملی کرونا و رئیس پلیس راهور کشور اعلام کرده اند که این طرح تا پایان آذرماه هم تمدید شده است. البته برخی خبر‌ها هم حکایت از تمدید این محدودیت‌ها در هفته اول دی ماه دارد. با این حال علاوه بر تدوام محدودیت تردد بین استانی، محدودیت تردد شبانه داخل شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد نیز تا پایان آذر ماه در شهر‌های قرمز و نارنجی تمدید شده است.

به گزارش فرادید، تمدید محدودیت تردد بین استانی و بین شهری را ابتدا رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد. سردار هادیان فر در این رابطه گفته که "طرح محدودیت تردد بین استانی تا آخر آذرماه ادامه خواهد داشت و برای تمدید احتمالی این محدودیت ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌کند."

طبق گفته‌های رئیس پلیس راهور، برای اجرای طرح محدودیت بین استانی و بین شهری ۱۰ هزار نفر از مأموران انتظامی راهنمایی و رانندگی در یک هزار و ۹۸۰ نقطه مستقر هستند.

او گفته که همکاران من در خروجی شهر‌ها برای پرهیز از سفر‌های غیرضروری تذکر می‌دهند. اما اگر کسی به تذکرات توجهی نکند، اعمال قانون خواهد شد. براساس پیش بینی پلیس راهور، برای متخلفان در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان جریمه و در شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه اعمال می‌شود.

سردار هادیان فر همچنین از تمدید محدودیت تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهر‌های نارنجی و قرمز خبر داده است.

در این میان، سخنگوی ستاد ملی کرونا هم خبر از تمدید تمامی محدودیت‌ها برای چهارمین هفته در شهر‌هایی با وضعیت قرمز و نارنجی داده است. رئیسی در این رابطه گفته که "تردد بین‌شهری با خودرو‌های پلاک غیر‌بومی و هر‌گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح همچنان طی سه هفته گذشته ممنوع بوده که حالا این محدودیت‌ها برای یک هفته دیگر تمدید شده است."
محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا شد و آنطور که وزارت بهداشت اعلام کرده است با اعمال این محدودیت‌ها تعداد شهرهای قرمز از ۱۶۰شهر به ۳۴ شهر قرمز کاهش پیدا کرده است.

از ابتدای شیوع کرونا در ایران تا لحظه نگارش این گزارش، ۱ میلیون و ۱۲۳ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۵۲ هزار و ۶۷۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

محدودیت تردد بین شهری
طرح محدودیت تردد بین استانی، بین شهری و درون شهری تاثیری داشت؟

سه هفته از اجرای طرح محدودیت تردد در سه سطح بین استانی، بین شهری و درون شهری می‌گذرد، طرحی که حالا تا پایان آذر ماه هم تمدید شده است. با این وجود رئیس پلیس راهور اعلام کرده که اجرای این طرح تردد بین استانی، بین شهری با پلاک غیربومی و تردد بین شهری را کاهش داده است.

از طرفی ستاد ملی کرونا اعمال محدودیت تردد را تاثیرگذار خوانده است. سخنگوی ستاد ملی کرونا در این رابطه گفته است: "از ابتدای آذرماه تاکنون تردد خودرو‌های بین شهری ۳۱ درصد کاهش یافته است. تصادفات خسارتی ۴۶ درصد و فوتی ۴۲ درصد کاهش یافته است."

او همچنین گفته که "نیروی انتظامی بسیار به ما کمک می‌کند و روزانه حدود ۱۱ هزار نفر در نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند و تا الان بیش از ۲۰۰ هزار نیرو برای کنترل تردد‌ها مشارکت داشته‌اند. "

طبق اعلام ستاد ملی کرونا و بر اساس جریمه‌ای که نیروی انتظامی گزارش داده است، تاکنون ۶۰۰ هزار جریمه برای تردد ۹ شب تا ۴ صبح صورت گرفته است. همچنین به دو میلیون خودرو که در حال خروج از شهر‌ها بودند تذکر دادند که سفر نروند و ۷۷۲ هزار نقض محدودیت را شناسایی کردند که علاوه بر جریمه مجبور به بازگشت کردند. در عین حال ۵۲ هزار جریمه در شهر‌های نارنجی و ۶۰ هزار جریمه تردد هم در شهر قرمز صورت گرفته است.

با این وجود آمار روزانه کرونا نشان می‌دهد که در مجموع اجرای طرح محدودیت‌های کرونا در کشور منجر به کاهش حدود ۵۰ درصدی میزان مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا شده است.
آخرین وضعیت محدودیت تردد بین استانی، بین شهری و درون شهری کرونا

محدودیت ترددها ادامه می یابد؟

بررسی آمار‌های ستاد ملی کرونا نشان می‌دهد که اکنون در سطح کشور ۱۲ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳۱ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۰۵ شهر در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند. این درحالی است که در ابتدای طرح ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد قرار داشتند.

این موضوع نشان دهنده تاثیرگذاری بالای اعمال محدودیت‌ها در سطح کشور است، از این رو ناظران پیش بینی می‌کنند در صورتی که در روز‌های آینده میزان ابتلا و مرگ و میر بار دیگر افزایش پیدا کند، احتمالا ستاد ملی کرونا این محدودیت‌ها را در دی ماه هم ادامه خواهد داد.
از طرفی رئیس پلیس راهور بدون تایید تمدید محدودیت‌ها در دی ماه گفته است که "ما به معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور پیشنهاد داده‌ایم که اگر قرار است طرح "ممنوعیت تردد شبانه" ادامه داشته باشد، ساعت شروع طرح را از ۲۱ به ۲۲ تغییر دهند. "

با این وجود باید تا اواسط هفته آینده صبر کرد و دید که ستاد ملی کرونا به محدودیت تردد بین استانی، درون شهری و بین شهری پایان می‌دهد یا به شیوه دیگری این محدودیت‌ها را ادامه خواهد داد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید