معایب و مزایای درب‌های ضد سرقت

معایب و مزایای درب‌های ضد سرقت

از جمله مهم‌ترین مزیت‌های درب ضد سرقت که باعث محبوبیت زیاد آن‌ها شده است مقاومت در برابر برش و فشار، عایق سرما، گرما، رطوبت و مقاومت حداکثری نسبت به رنگ پلی‌استر را می‌توان نام برد. علاوه بر این، با تزریق مواد ویژه‌ای در لایه میانی این درب شبکه‌ای مستحکم با مقاومتی فولادی ایجاد می‌شود از آن‌ها یک درب ضد برش، ضد مته و ضد اسید می‌سازد.

کد خبر : ۸۸۳۳۱
بازدید : ۵۷۱۸
بهترین و مرغوب‌ترین درب‌های ضد سرقت به درب‌هایی‌گفته می‌شود که سارقان از تخریب و باز کردن قفل‌های نصب شده بر روی آن‌ها باز می‌مانند، پس باید در نظر داشته باشیم که هر درب ضد سرقتی بدون داشتن یک قفل ضد سرقت خوب هیچ تفاوتی با یک درب معمولی ندارد.

از جمله مهم‌ترین مزیت‌های درب ضد سرقت که باعث محبوبیت زیاد آن‌ها شده است مقاومت در برابر برش و فشار، عایق سرما، گرما، رطوبت و مقاومت حداکثری نسبت به رنگ پلی‌استر را می‌توان نام برد. علاوه بر این، با تزریق مواد ویژه‌ای در لایه میانی این درب شبکه‌ای مستحکم با مقاومتی فولادی ایجاد می‌شود از آن‌ها یک درب ضد برش، ضد مته و ضد اسید می‌سازد.

از مزیت‌های مهم و ویژه‌ی درب‌های ضد سرقت این است که موجب کاهش میزان مصرف برق می‌شود. زمانی که حرارت بالاست، با باز نگه داشتن درب اصلی باعث تعدیل دما و کاهش حرارت می‌شوید. این امر موجب گردش هوای خنک در خانه شما می‌شود. این امر در طول زمستان بسیار مفید است چرا که درب استیل به عنوان رسانا عمل می‌کند و از ورود هوای سرد به داخل خانه جلوگیری می‌کند. بنابراین، زمانی که درب ضد سرقت برای خانه خود نصب می‌کنید، نه تنها از امنیت مکان خود اطمینان حاصل می‌کنید، هم باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می‌شوید و در مورد خیلی از موارد دیگر نیز بدون اطلاع قبلی حتی به نتایج مطلوبی می‌رسید.

از دیگر ویژگی‌های درب ضد سرقت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
-درب‌های ضد سرقت در هر نوع و با هر جنسی نسبت به در‌های معمولی دارای مقاومت و استحکام بسیار بالاتری هستند.

-دارا بودن اجزاء مهمی، چون زنگ، چشمی، زنجیر درب، چهارچوب مقاوم و... نیز به محبوبیت آن‌ها اضافه کرده است.

-تمامی درب‌های ضد سرقت عایق بسیار مناسبی برای صدا و دما هستند.

-از ورود گرد و غبار و آلودگی‌های هوای بیرون به درون خانه یا محل کار جلوگیری می‌کنند.

-درب ضد سرقت از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

-درب‌های ضد سرقت دارای لولای مخفی و غیرقابل دیدن دارند که باعث امنیت بالایی می‌شود.

- قفل درب ضد سرقت ترک که مهم‌ترین جزء این درب‌هاست استحکام بسیار بالاییی دارند و با قاطعیت می‌توان گفت به صورت کامل غیر قابل باز شدن هستند.

-اکثر انواع این درب‌ها بسیار مقاوم و سخت هستند، به طوری که هرکس که اجازه باز کردن درب را نداشته باشد، نمی‌تواند با شکستن یا باز کردن قفل آن را باز کند. از آنجایی که این درب‌ها به دلایل امنیتی خاص ساخته شده اند، تولیدکنندگان این اطمینان را می‌دهند که هیچ کس نمی‌تواند با آسیب رساندن یا اعمال زور درب را باز کند. علاوه بر این، به دلیل دوام درب‌های ضد سرقت، طول عمر طولانی نیز خواهند داشت.
اکثر این درب‌های ضد سرقت دارای سیستم قفل خودکار هستند. به محض بسته شدن درب، به صورت خودکار قفل می‌شود. این عامل مهمی است، زیرا اگر فرد به محض ترک محل فراموش کند که درب را قفل کند، با خودکار قفل شدن درب هیچ گونه مشکل امنیتی پیش نخواهد آمد. به همین دلیل فرد نباید برای قفل بودن درب یا باز ماندن آن نگران باشد. سیستم قفل خودکار حتی در زمان فراموشی قفل کردن درب و ترک خانه موجب فراهم کردن امنیت در محل می‌شود و شما بدون کوچکترین نگرانی به راحتی منزل خود را ترک می‌کنید.

از آنجا که همه درب‌های ضد سرقت برای جلوگیری از سرقت ساخته شده‌اند، هیچ شانسی برای باز کردن درب بدون کلید اصلی وجود ندارد. اگر فردی بخواهد درب را با کلید کپی گرفته از کلید اصلی باز کند، باز کردن درب مشکل خواهد شد. درواقع بازکردن درب بدون داشتن کلید اصلی امری محال و نشدنی است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ویژگی‌های درب ضد سرقت نیز توسعه یافته است. یکی از بهترین پیشرفت‌ها نصب دوربین است. دوربین‌ها بر روی درب نصب شده‌اند از این رو افراد داخل ساختمان می‌توانند هر فردی را که بیرون درب ایستاده ببینند. حتی اگر در خانه و یا محل کارتان حضور نداشته باشید، می‌توانید با اتصال دوربین از طریق اینترنت به تلفن همراهتان مکان را نظارت کنید. با این امکانات می‌توانید مکانتان را ایمن‌تر سازید.

البته که می‌توانید بدون سیستم هشدار، خانه یا اداره‌ی ایمنی داشته باشید. سنسور‌های هشدار معمولا بر درب خانه یا اداره شما نصب می‌شوند. از طریق سیستم هشدار مرکزی، اگر کسی بخواهد با شکستن درب وارد شود با ارسال پیام به تلفن همراهتان به سرعت باخبر خواهید شد. ازاین رو بودن یا نبودن شما در اداره مهم نیست. با دریافت پیام هشدار از طریق تلفن خود به سرعت واکنش نشان خواهید داد.

اکثر درب‌های ضد سرقت از استیل گالوانیزه ساخته شده‌اند. همانطور که همه ما می‌دانیم، استیل گالوانیزه خیلی آهسته می‌سوزد. در مواقع تصادفی موجب توقف آتش سوزی خواهد شد. امروزه اکثر افراد ترجیح می‌دهند درب‌های استیل برای جلوگیری از پیشرفت بسیار سریع آتش در چنین مواقعی برای خانه‌های خود نصب کنند. بنابراین، زمانی که این درب‌های امنیتی نصب می‌شوند، خانه را ضدحریق می‌سازند، چون مواد استفاده شده برای این درب‌ها، مقاوم به آتش هستند.

امروزه تولیدکنندگان درب ضدسرقت نسبت به طراحی درب‌های خود حساسیت و توجه بسیار زیادی نشان می‌دهند، که این امر باعث شده تا شما بتوانید از میان طرح‌ها، بهترین طرح مناسب با مکانتان را انتخاب کنید.

فریم پایینی درب‌های ضد سرقت در سطح طبقه جوش می‌خورد. به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید در حمل و نقل وسیله‌ها بدون هیچ دخالتی از چهارچوب اقدام کنید.

معایب و مزایای درب‌های ضد سرقت

ایراد درب‌های ضد سرقت

بزرگ‌ترین ایراد درب‌های ضد سرقت این است که هنگام بروز آتش ممکن است قفل شوند که این مشکل به خاطر استفاده از مواد و آلیاژهای غیراستانداردی است که در ساختار برخی از این درب‌ها استفاده شده است. قطعاً این مساله دسترسی آتش نشانان را به داخل خانه در حال حریق یا خروج افراد را از محل آتش‌سوزی غیرممکن می‌سازد. بنابراین در هنگام خرید و سفارش این درب ضد سرقت‌ها از استاندارد بودن قفل‌ها و مواد به کار رفته در آنها در برابر حرارت اطمینان حاصل کنید اگر نگاهی به ساختار این مدل حفاظ بیاندازید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید