بازگشت صدای عادل؛ گزارشگری فردوسی پور در فینال آسیا

بازگشت صدای عادل؛ گزارشگری فردوسی پور در فینال آسیا

۹۳ هفته از پایان برنامه ۹۰ می‌گذرد و حالا قرار است که عادل فردوسی پور دیدارحساس فینال لیگ قهرمانان آسیا را از صفحه فارسی زبان AFC گزارش کند. او در مورد گزارشگری بازی دو تیم پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی گفته است: "به دعوت ای‌اف‌سی و برای گزارش بازی فینال می‌روم که از اینستاگرام رسمی ای‌اف‌سی به صورت زنده پخش خواهد شد و از این بابت خوشحالم که می‌توانم این مسابقه را برای مردم گزارش کنم."

کد خبر : ۸۸۴۰۱
بازدید : ۱۳۹۱
بازگشت صدای عادل؛ گزارشگری فردوسی پور در فینال آسیا
فرادید | روز‌های گذشته بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً از عادل فردوسی پور دعوت کرد تا فینال لیگ قهرمانان آسیا میان دو تیم پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی را گزارش کند. این موضوع را AFC در صفحه رسمی خود منتشر کرد و با انتشار تصویری از عادل فردوسی پور در ورزشگاه الجنوب قطر نوشت که عادل اینجاست.

به گزارش فرادید، حالا چند ساعت مانده به آغاز این مسابقه، تعداد دنبال کنندگان صفحه کنفدارسیون فوتبال آسیا به زبان فارسی به حدود ۲ میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که صفحه AFC به فارسی تا پیش از این کمتر از ۲۰۰ هزار دنبال کننده داشت.

عادل فردوسی پور قرار است که بازی میان پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی را از طریق قالبیت پخش زنده صفحه اینستاگرام کنفدارسیون فوتبال آسیا به زبان فارسی گزارش کند. این بازی امروز ساعت ۱۵:۳۰ در دوحه، پایتخت قطر برگزار میشود.

صفحه AFC به زبان فارسی در مورد گزارشگری عادل فردوسی پور در دیدار امروز نوشته است: "عادل فردوسیپور در دوحه است تا بازی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ را از صفحه فارسی AFC به صورت اختصاصی گزارش کند! "
محل استقرار عادل فردوسی پور برای گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا میان دو تیم "پرسپولیس" و "اولسان هیوندای" کره جنوبی
تا لحظه نگارش این گزارش، تعداد دنبال کنندگان صفحه AFC به زبان فارسی، به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است. البته این عدد نیم ساعت مانده به آغاز بازی از دو میلیون نفر نیز عبور کرد و به 2 میلیون و 100 هزار نفر رسید.

عادل فردوسی پور تا ۲۰ اسفند ۹۷ برنامه پرطرفدار «۹۰» را اجرا میکرد، اما یک باره و با تصمیم مدیر شبکه ۳ سیما کنار گذاشته شد. او روز‌های اخیر و پس از گذشت ۲۰ ماه، به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که هنوز نمیداند به چه دلیلی از تلویزیون کنار گذاشته شده است.

در طول دو سال اخیر، عادل فردوسی پو تهیه کنندگی دو برنامه «فوتبال ۱۲۰» از شبکه ورزش و «کلاسیو» از پلتفرم‌های اینترنتی را برعهده داشته است.
بازگشت صدای عادل؛ گزارشگری فردوسی پور در فینال آسیا

عادل فردوسی پور در مورد گزارش بازی فینال آسیا چه گفت؟

۹۳ هفته از پایان برنامه ۹۰ می‌گذرد و حالا قرار است که عادل فردوسی پور دیدارحساس فینال لیگ قهرمانان آسیا را از صفحه فارسی زبان AFC گزارش کند. او در مورد گزارشگری بازی دو تیم پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی گفته است: "به دعوت ای‌اف‌سی و برای گزارش بازی فینال می‌روم که از اینستاگرام رسمی ای‌اف‌سی به صورت زنده پخش خواهد شد و از این بابت خوشحالم که می‌توانم این مسابقه را برای مردم گزارش کنم. "

برخی رسانه‌ها درباره تصمیم AFC و دلایل گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط عادل فردوسی پور می‌گویند که از آنجایی اتخاذ شده که ایران مانند گذشته حق پخش مسابقات را خریداری نکرده و به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته برخلاف عرف رایج خود بازی را از اینستاگرام پخش کند تا به نوعی به سیاست رایج در ایران که برای بازی‌های مهم حق پخش را نمی‌خرد پاسخی داده باشد.

البته در این میان برخی هم از فرصت استفاده کردندو شایعه مهاجرت فردوسی پور را داغ کردند. اما او به این شایعات واکنش نشان داد و درباره ادعای مذاکره اش با برخی شبکه‌های فارسی‌زبان گفته که با هیچ شبکه فارسی‌زبان خارج از کشور قصد مذاکره ندارم و قبلا هم گفتم که در شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور قصد فعالیت ندارم. "

عادل فردوسی پور، آخرین بار بازی پرسپولیس - پاختاکور را در ۱۴ اسفند ۹۷گزارش کرد و آخرین گزارش فوتبال خارجی او هم ۲۲ اسفند ۹۷ گزارش دیدار تیم لیورپول مقابل بایرن مونیخ بود.

او اواسط مهرماه سال جاری درخواست مجوز برنامه «۹۹» را به ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) ارائه کرد، اما بلافاصله خبر رسید که این نهاد زیر مجموعه صداوسیما، این در خواست را رد کرده است. برنامه «۹۹» پیش از این، مجوز پخش برنامه را از وزارت ارشاد دریافت کرده بود.
اما پس از اینکه اعلام شد عادل قصد دارد برنامه را به صورت زنده و بر پایه پلتفرم‌های اینترنتی پخش شود، موضوع الزام دریافت مجوز پخش زنده از ساترا سر زبان‌ها افتاد؛ که در نهایت این برنامه هم با مخالفت رسانه ملی به سرانجام نرسید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید