"ترلان پروانه" در لیست زیباترین زنان جهان قرار گرفت

"ترلان پروانه" در لیست زیباترین زنان جهان قرار گرفت

تزلان پروانه در  آثار سینمایی همچون به خاطر پونه، نصف مال من نصف مال تو، آهوی پیشونی سفید، رویای آخر، چپ دست، زن بدلی، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، شیفت شب، مردن به وقت شهریور و.. به ایفای نثش پرداخته است . همچنین، او در سریال‌ها ی تلویزیونی نظیر بچه‌های خیابان، خوش غیرت، زیر تیغ، گذر از رنج ها، سرزمین کهن، تا ثریا، شاید برای شما هم اتفاق بیافتد، شبی از شب ها، ۱۰۱ راه برای ذله کردن پدر و مادر‌ها بازی کرده و بازی در یک تئاتر به نام "ادیب" را نیز در کارنامه خود دارد.

کد خبر : ۸۸۴۳۰
بازدید : ۷۷۸۲
ترلان پروانه در لیست زیباترین زنان جهان قرارگرفت؛درحال نگارش
فرادید | "ترلان پروانه" بازیگر جوان سینما، تلویزیون و تئاتر، از سوی سایت "TC Candler" به عنوان یکی از نامزد‌های زیباترین زنان جهان انتخاب شده است. این سایت هر ساله و با نزدیک شدن به پایان سال، لیستی ۱۰۰ نفره از زیباترین زنان و مردان جهان را معرفی می‌کند. نتیجه نهایی زیباترین زنان ومردان سال به انتخاب "وبسایت TC Candler"، هشت روز دیگر یعنی در ۲۷ دسامبر منتشر خواهد شد.

به گزارش فرادید، ترلان پروانه بازیگر ۲۲ ساله سینمای کشور، با انتشار یک استوری در صفحه‌ی اینستاگرام خود، خبر نامزد شدنش را به عنوان یکی از زیباترین زنان جهان را به هوادارانش اعلام کرده بود. او گفته بود برای دومین بار، در لیست زیباترین زنان جهان قرار گرفته است.

ترلان پروانه در آثار سینمایی همچون "به خاطر پونه، نصف مال من نصف مال تو، آهوی پیشونی سفید، رویای آخر، چپ دست، زن بدلی، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، شیفت شب، مردن به وقت شهریور و.. "به ایفای نقش پرداخته است.
همچنین، او در سریال ها‌ی تلویزیونی نظیر "بچه‌های خیابان، خوش غیرت، زیر تیغ، گذر از رنج ها، سرزمین کهن، تا ثریا، شاید برای شما هم اتفاق بیافتد، شبی از شب ها، ۱۰۱ راه برای ذله کردن پدر و مادر‌ها" بازی کرده و بازی در یک تئاتر به نام "ادیب" را نیز در کارنامه خود دارد.

پروانه در گفتگو با رسانه‌ها درباره چگونه وارد شدنش به سینما گفته بود "نخستین کار من در سال ٨٣ بود که در یک فیلم سینمایی بازی کردم. قبل از آن هم کار تلویزیونی انجام داده بودم. در واقع بعد از بازی در یک سریال، بازی در سینما به من پیشنهاد شد و در فیلم "کرکس" معیریان بازی کردم."

او درباره علاقه اش به بازیگری، در سن شش سالگی گفته بود "علاقه در آن سن، معنا و مفهوم علاقه را متوجه نمی‌شدم و نمی‌دانستم که این علاقه هست یا اسم دیگر می‌توان روی آن گذاشت. ولی به نظر من کسی که علاقه‌مند نباشد، نمی‌تواند ادامه دهد، چون جامعه سختی‌های خودش را دارد و گرچه یک دختر شش ساله بودم، اما به مرور این سختی‌ها را تحمل کردم با وجود سختی‌هایی که وجود داشت، رفته رفته علاقه ام بیشتر شد. اما، چون کارم را دوست داشتم، سعی کردم این کار را حرفه‌ای ادامه دهم."

این بازیگر جوان بیان کرد "خدا را شکر شانس خیلی خوبی که داشتم این بود که از سنین پایین با بازیگران و کارگردان‌های خیلی خوب و حرفه‌ای کار کنم. این موضوع به من خیلی کمک می‌کرد. هر کاری که انجام می‌دادم، برای من یک دوره بازیگری بود. معمولا کسانی که از سن پایین کار بازیگری را شروع می‌کنند، معمولا به خاطر سروزبان داشتن یا زیبایی شان است."

او عنوان کرد "من هیچ وقت دوست نداشتم بگویند به خاطر زیبایی بازیگر شده ام و اصلا دلم نمی‌خواست این اتفاق برایم بیفتد. در کنار نقش‌ها و برداشت‌های مختلفی که داشتم به مطالعه هم پرداخته ام. در این چند سال اخیر سعی کردم که نسبت به گذشته، گزیده‌تر کار کنم و نقش‌هایی بازی کنم که هر کدام چالشی برای من داشته باشد."

ترلان پروانه درباره معیار وملاکش، برای انتخاب نقشش گفته بود "به نظر من هر کاری به خاطر کار گروهی که انجام می‌شود، ارزش‌هایی دارد، ولی برای من، همه این‌ها در کنار یکدیگر مهم بود. به خاطر اینکه یک کار خوب، نتیجه زحمت کل عوامل، شامل بازیگران، کارگردان، فیلمنامه و… است، ولی بیشتر از همه اینها، برای من فیلمنامه خیلی مهم بوده است. همان طوری که قبلا گفتم، دوست داشتم نقش‌هایی را که به عهده می‌گرفتم، برای من چالش داشته باشد. چالش از این نظر که نقشم متفاوت باشد، به شکلی که قبلا کار نکرده باشم. اما جدا از فیلمنامه، در مرحله بعدی به همه چیز نگاه می‌کردم که شامل کل گروه و شیوه کار هم می‌شد."

ترلان پروانه در لیست زیباترین زنان جهان قرارگرفت؛درحال نگارش
بیوگرافی ترلان پروانه

ترلان پروانه زاده ۱۸ تیر ۱۳۷۷ در شیراز است و یک برادر بزرگ‌تر از خود دارد. او کارش را از سه سالگی و با بازی در تیزر‌های تبلیغاتی شروع کرده و خیلی زود هم جذب برنامه‌های آموزشی شبکه جام جم و شبکه یک سیما شده بود.

پروانه در بیش از شصت فیلم و سریال و تله فیلم، بازی کرده است. او در سال ۱۳۹۰، در جشنواره فیلم کودک و نوجوان به خاطر بازی در فیلم "آهوی پیشونی سفید" برنده "پروانه زرین" به عنوان بهترین بازیگر دختر شد.

پروانه درباره استعدادش در بازیگری گفته بود "در نهایت بازی گرفتن از بچه‌ها در سینما و تلویزیون ما خیلی معنا ندارد و همه چیز به استعداد بچه متکی است. اتفاقا تا جایی که دنبال می‌کنم، برای من جالب است که در سن پایین، گرفتن بازی خیلی جالب استو این کار خیلی خالصانه‌تر است. این تفاوت به خاطر همین است، تا زمانی که کودک هستید، خالصانه این کار را انجام می‌دهید."

او افزود "به خاطر دارم که در چهار سالگی ام به من می‌گفتند که فلان جمله را بگویم و آن جمله را با حس ترلان کوچک بیان می‌کردم. ولی وقتی که آدم بزرگ شد می‌فهمد که می‌تواند این نقش را تجزیه و تحلیل کند. این همان حرفه‌ای شدن است. اگر کسی بتواند ادامه دهد، تلاش کند و مسیر خودش را برود اگر توانایی این را داشته باشد، می‌تواند نقش‌های زیادی بازی کند. فکر نمی‌کنم که این به خود آن کودک برگردد. چون آن کودک مقصر نیست، شاید به خاطر فیلمنامه است. دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد."

او درباره تغییر کردن قیافه اش نسبت به کودکی گفته بود " چند وقت پیش کارگردانی را دیدم که در سال ٨٣ یا ٨٢ با ایشان کار کرده بودم، به من می‌گفتند که هیچ تغییری در این سال‌ها نکرده ام. هنوز همان ترلان کوچک را می‌بیند که از نظر ظاهری هیچ تغییری نکرده ام. من متوجه این نمی‌شوم. بقیه هم که مرا می‌بینند، می‌گویند که زیاد تغییر نکرده ام. جزو آن استثنا‌هایی بوده ام که این تفاوت از کودکی به بزرگی زیاد مشهود نبوده است."

این بازیگر جوان در پاسخ به سوال آیا فیلم "فراری"، تنها فیلمی است که نقش اول آن را بازی کرده‌ای گفته بود " شاید به خاطر فیلمنامه این فیلم است و این نقش خیلی باز بود. سایر نقش‌هایی که کار کرده ام، همیشه یا نقش مکمل بوده یا نقش سه و چهار. مثل «زندگی مشترک آقای محمود و بانو»، کلا در این کار، پنج بازیگر حضور داشتند. برای من این کار ملاک نبود."

ترلان پروانه عنوان کرد "حتی زمانی که فیلمنامه را به من دادند که مطالعه کنم، به من گفته شد که بین دو نقش هستم. من آن نقشی را انتخاب کردم که کمتر حضور داشت، ولی تاثیر بیشتری داشت. در واقع نقش اصلی را انتخاب نکردم، به خاطر اینکه می‌دانستم که تاثیر این نقش بیشتر خواهد بود. نظر من همیشه این طور بوده که نقش‌های زیاد برایم ملاک نبوده اند. نقش‌های دیگری که تاثیرگذار‌تر بود، برای من خیلی جالب‌تر بوده اند. دوست داشتم نقش‌هایی که چالش بیشتری داشتند، بیشتر کار کنم."

او درباره ادامه دادن این حرفه به صورت آکادمیک گفته بود "قصد بی احترامی به کسانی که در این حوزه تحصیل کرده اند، ندارم، ولی این چند سالی را که گذرانده ام، برای من خیلی آکادمیک‌تر است. استادان و افراد حرفه‌ای سینمایی که با آن‌ها کار کرده ام، برای من خیلی آکادمیک‌تر بوده اند تا اینکه بخواهم در دانشگاه دروسی را در این حوزه بگذرانم. فکر نمی‌کنم حالا این کار را انجام دهم به خاطر همین، رشته دیگری را انتخاب کردم و زمان به من اجازه نمی‌دهد که بخواهم در دانشگاه این رشته را دنبال کنند. شاید رشته‌ای که الان می‌خوانم را تمام کردم و کمی زمان گذشت به آن فکر کنم."
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید