گزینه واکسن خارجی کرونا برای ایران

گزینه واکسن خارجی کرونا برای ایران

در حال حاضر اروپا نیز واکسن دارد و شرکت آسترازنکا اعلام کرده که واکسن خود را در حد ۳ میلیارد دُز تولید خواهد کرد و به هر حال این واکسن زنجیره سرد نمی‌خواهد و تولید معتبری نیز هست.

کد خبر : ۸۸۴۴۱
بازدید : ۴۷۶۶
گزینه واکسن خارجی کرونا برای ایران
رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه ایران خرید واکسن کرونا را منتفی نکرده است، گفت: واکسن کرونای تولیدشده در شرکت فایزر تنها گزینه برای خرید واکسن مقابله با کرونا برای ایران نیست؛ بلکه واکسن‌های دیگری نیز هستند که با شرایط کشور مطابقت دارند.
مصطفی قانعی افزود:شرکت فایزر رقبایی در تولید واکسن دارد که هم کیفیت واکسن آن‌ها مناسب‌تر و هم عوارضشان کمتر است. همچنین قیمت آن‌ها مناسب است و زنجیره انتقال سرد به شکل واکسن فایزر که منفی ۷۰ درجه است، نمی‌خواهد.
وی درخصوص اینکه اگر واکسن فایزر نباشد پس گزینه استفاده از واکسن روسیه و چین مطرح است، افزود: نه، اصلا به این صورت نیست که از واکسن روسیه و چین بخواهیم به جای واکسن فایزر استفاده کنیم، در حال حاضر اروپا نیز واکسن دارد و شرکت آسترازنکا اعلام کرده که واکسن خود را در حد ۳ میلیارد دُز تولید خواهد کرد و به هر حال این واکسن زنجیره سرد نمی‌خواهد و تولید معتبری نیز هست.
رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: این واکسن، واکسنی است که دانشگاه آکسفورد پیشنهاد و شرکت آسترازنکا تولید آن را نهایی کرده است.
این واکسن در مقایسه با واکسنی که شرکت فایزر دارد، هم در مقایسه با قیمت و میزان تولید و هم زنجیره انتقال مشکلی ندارد؛ بنابراین در تهیه واکسن کرونا فقط یک گزینه وجود ندارد که بگوییم فقط تهیه واکسن فایزر مطرح است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید