انتقال‌پذیری کرونای جدید؛ ۷۰ درصد بیشتر از قبل

انتقال‌پذیری کرونای جدید؛ ۷۰ درصد بیشتر از قبل

تا کنون نوع جهش یافته‌ای از ویروس که تاثیر واکسن را کاهش دهد شناسایی نشده، گفت که سرعت جهش ویروس کاهش یافته و شگفت‌انگیز خواهد بود اگر واکسن بر ویروس جدید اثر داشته باشد.

کد خبر : ۸۸۵۰۲
بازدید : ۸۸۶۰
انتقال‌پذیری کرونای جدید؛ ۷۰ درصد بیشتر از قبل
کشف نوع جدید ویروس کرونا در آستانه سال نو محدودیت‌های بریتانیا را افزایش داده است
ویروس کرونای جدیدی که در انگلستان شناسایی شده، ممکن است تا ۷۰ درصد بیشتر قدرت انتقال‌پذیری داشته باشد. آخرین آمار‌ها حاکی از آن است که این نوع جدید ویروس مسئول ۴۳ درصد از موارد ابتلای جدید در جنوب شرقی انگلستان است. این ویروس جدید موجب شده که موارد ابتلای جدید در شرق انگلستان به ۵۹ درصد و در لندن به ۶۲ درصد برسد.

این آمار‌ها از سوی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان و تعدادی از پزشکان ارایه شده است.

بوریس جانسون هنگام اعلام محدودیت‌های سطح چهار برای مناطق وسیعی از لندن و جنوب شرقی کشور، تاکید کرد که وقتی اطلاعات علمی تغییر کند، ما هم باید پاسخ خود را تغییر دهیم: «وقتی ویروس روش‌های حمله را تغییر می‌دهد، ما باید روش دفاعی خود را تغییر دهیم.»

نوع جدید کووید-۱۹ که در انگلستان شناسایی شده و گمان می‌رود عامل گسترش سریع عفونت‌ها در جنوب شرقی این کشور باشد، می‌تواند به عنوان «دلیل واقعی» نگرانی درنظر گرفته شود. اما این اولین بار از زمان همه‌گیری ویروس کرونا نیست که ویروس جهش می‌کند و حتی ممکن است اولین بار نباشد که جهش - یا تغییر در ماده ژنتیکی ویروس میزان عفونت‌زایی آن را تغییر می‌دهد.

به گزارش اسکای‌نیوز، سر پاتریک والنس، مشاور ارشد علمی می‌گوید که با لحاظ کردن با این نوع جدید، ۲۳ نوع تغییریافته شناسایی شده که این رقم به طور غیرمعمولی بالاست. پروفسور کریس ویتی، یک مقام ارشد پزشکی انگلستان، در این خصوص گفت که شواهدی وجود ندارد که بگوید نوع جدید ویروس بیشتر مرگ‌بار است، یا واکنش متفاوتی به واکسن و درمان‌ها نشان می‌دهد.

با توجه به شرایط جدید، از مردم خواسته شده که به خارج از منطقه خود سفر نکنند. ویتی با اشاره به اینکه کار‌های فوری برای بررسی تاثیر ویروس جدید بر ایمنی و درمان ویروس کرونا در حال انجام است، تاکید کرد که در این شرایط، انجام اقداماتی برای پیشگیری از گسترش ویروس بسیار مهم است.

این مقام ارشد پزشکی انگلستان با اشاره به اینکه تا کنون نوع جهش یافته‌ای از ویروس که تاثیر واکسن را کاهش دهد شناسایی نشده، گفت که سرعت جهش ویروس کاهش یافته و شگفت‌انگیز خواهد بود اگر واکسن بر ویروس جدید اثر داشته باشد.

به دنبال ظهور نوع جدید ویروس کرونا در بریتانیا، آفریقای جنوبی و دانمارک، برخی کشور‌ها مقررات جدیدی را برای رفت و آمد به این سه کشور وضع کرده‌اند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید