جو بایدن در برابر دوربین واکسن کرونا زد

جو بایدن در برابر دوربین واکسن کرونا زد

مقام‌ها می‌گویند ظرف یک هفته گذشته عملیات توزیع حدود ۹ میلیون دوز واکسن فایزر و اکنون مدرنا، آغاز شده و تاکنون گمان می‌رود حدود نیم میلیون آمریکایی نخستین نوبت واکسن خود را دریافت کرده باشند.

کد خبر : ۸۸۵۴۱
بازدید : ۴۷۷۰
جو بایدن در برابر دوربین واکسن کرونا زد
جو بایدن و همسرش روز دوشنبه، ۲۱ دسامبر، نخستین نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، پس از دریافت نخستین نوبت واکسن کرونا گفت علت آن که خواسته لحظه واکسن زدن او به طور زنده از تلویزیون پخش شود آنست که به مردم کشورش نشان دهد واکسن ایمن است و همه باید با اعتماد به سیستم پزشکی آن را دریافت کنند.
او پیش‌تر وعده داده بود که در ۱۰۰ روز نخست ورودش به کاخ‌سفید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا را در سراسر آمریکا توزیع و در دسترس مردم قرار دهد.

او روز دوشنبه، ۲۱ دسامبر، در بیمارستانی در ایالت دلاور، محل اقامت خود، نخستین نوبت واکسن کووید۱۹ تولیدی شرکت فایزر را دریافت کرد تا به جمع رو به افزایش سیاست‌مدارانی که برای تشویق مردم آمریکا به واکسیناسیون عمومی، در برابر رسانه‌ها واکسن دریافت می‌کنند بپیوندد.

پیش از بایدن هم، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان در برابر دوربین‌ها واکسن زده بودند. واکسیناسیون عمومی که از دوشنبه هفته پیش در آمریکا شروع شده، با صدور مجوز اضطراری به دومین واکسن کرونا که تولیدی شرکت مدرنا است، شتاب بیشتری گرفته است.

مقام‌ها می‌گویند ظرف یک هفته گذشته عملیات توزیع حدود ۹ میلیون دوز واکسن فایزر و اکنون مدرنا، آغاز شده و تاکنون گمان می‌رود حدود نیم میلیون آمریکایی نخستین نوبت واکسن خود را دریافت کرده باشند.

جو بایدن که ۳۰ روز دیگر رسما وارد کاخ‌سفید خواهد شد، روز دوشنبه بعد از دریافت واکسن گفت: «من این کار را در انظار عمومی کردم تا به مردم نشان دهم که باید آماده شوند تا هر زمان که نوبت آن‌ها رسید واکسن بزنند. هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد.»

او همچنین گفت که دولت دونالد ترامپ برای مدیریت بخشی از برنامه‌های تولید واکسن «شایسته تقدیر» است.

جیل بایدن، همسر بایدن هم صبح دوشنبه واکسن زد. انتظار می‌رود که کامالا هریس، معاون منتخب ریاست جمهوری و همسر او، داگ امهاف هم هفته آینده در نوبت دریافت واکسن قرار گیرند. بایدن وعده داده که به محض ورود به کاخ سفید (۲۰ ژانویه) برنامه‌ای را کلید بزند که به موجب آن ظرف ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری دولت او، ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن کرونا در کشور توزیع و تزریق شود.

همزمان آمار‌های مربوط به کووید۱۹ در آمریکا رو به افزایش است. این کشور با ثبت بیش از ۱۷.۸ میلیون مبتلا و ۳۱۷ هزار جان باخته، بیشترین آمار صدمه دیدگان از کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است. دونالد ترامپ، که در ماه اکتبر گذشته به علت مثبت شدن تست کرونا، سه روزی را در بیمارستان بستری شد هنوز نگفته چه زمانی بنا دارد واکسن بزند.

او که در سال‌های گذشته یکی از کسانی بود که در مورد کارآیی واکسن حامی اطلاعات نادرست و فرضیه‌های توطئه شده بود، در حال حاضر، عالی رتبه‌ترین مقام آمریکایی است که هنوز نوبت اول واکسن خود را دریافت نکرده است.

او روز ۱۳ دسامبر در توییتر نوشت: «من هنوز در نوبت دریافت واکسن قرار نگرفته‌ام، اما مشتاق دریافت آن در زمان مقتضی هستم».

برخی از مشاوران ترامپ می‌گویند او برای به تاخیر انداختن دریافت واکسن دلیل موجهی دارد و آن این که به علت ابتلا به کرونا در ماه اکتبر، همچنان در برابر این ویروس مصونیت دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید