محرومیت دو ساله روسیه از حضور در مسابقات جهانی

محرومیت دو ساله روسیه از حضور در مسابقات جهانی

با این حال، ورزشکاران روس می‌توانند در المپیک سال آینده توکیو، که به دلیل همه‌گیری کرونا با یک سال تاخیر برگزار می‌شود، و همچنین رقابت‌های زمستانی ۲۰۲۲ پکن شرکت کنند.

کد خبر : ۸۸۶۰۴
بازدید : ۲۰۸۴
محرومیت دو ساله روسیه از حضور در مسابقات جهانی
با این حال ورزشکاران روس می‌توانند در المپیک سال آینده توکیو شرکت کنند
دادگاه داوری ورزش روز پنجشنبه حکم کرد هیچ تیم ورزشی تحت نام، پرچم و سرود ملی روسیه در دو سال آینده حق حضور در بازی‌های المپیک یا دیگر رقابت‌های جهانی را ندارد. به گزارش آسوشیتدپرس، این مرجع قضایی ورزشی امروز محرومیت چهار ساله روسیه را که «آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ» سال گذشته پیشنهاد داده بود رد کرد و حکم به دو سال محرومیت داد.

در پرونده ارائه شده از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، روسیه به مداخله در ثبت نتایج آزمایش‌های دوپینگ ورزشکاران آن کشور در بانک داده‌های مسکو متهم شده است. با این حال، ورزشکاران روس می‌توانند در المپیک سال آینده توکیو، که به دلیل همه‌گیری کرونا با یک سال تاخیر برگزار می‌شود، و همچنین رقابت‌های زمستانی ۲۰۲۲ پکن شرکت کنند.

بر اساس حکم دیوان حکمیت ورزش، روسیه همچنین از تقاضا برای کسب میزبانی رویداد‌های ورزشی در دو سال آینده محروم شده است. روسیه در این پرونده موفقیتی هم داشت و آن امکان حضور ورزشکارانش با لباس رسمی در رویداد‌های ورزشی است، اگر روی آن «ورزشکار بی‌طرف» یا «تیم بی‌طرف» قید شده باشد.

البته این بستگی به آن دارد که آزمایش دوپینگ آن‌ها مثبت نباشد، یا شبهه‌ای در مورد صحت آن در کار باشد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید