تصاویر تک‌تیرانداز آلمانی را پیدا کنید؟

تصاویر تک‌تیرانداز آلمانی را پیدا کنید؟

البته از آنجایی که این عکس‌ها بخشی از یک پروژه مستند نبودند، می‌توان سرگرم پیدا شدن تک تیراندازها شد. در تمامی عکس‌ها یک تک تیرانداز واقعی با لباس واقعی وجود دارد.

کد خبر : ۸۸۶۲
بازدید : ۵۳۸۹۲
فرادید | سایمون منر در سال 2010 با ارتش آلمان تماس گرفت تا ببیند که آیا آن‌ها برای همکاری در زمینه عکاسی استتار مشتاق‌اند یا خیر. انتشار این عکس اما نشان داد که ارتش آلمان از طرح بسیار جالب او استقبال کرده است.

به گزارش فرادید*، آقای منر (Simon Menner) نظامیان آلمانی را در طبیعت مخفی یا به عبارت بهتر استتار کرد و چندین عکس دیدنی از آن‌ها گرفت. او عنوان مجموعه عکس خود را «استتار» گذاشت.

سایمون منر دو مجموعه عکس انداخت: مجموعه اول از چندین سرباز جوان و بی تجربه در جنگل‌های شمال آلمان و مجموعه دوم نیز در کوه‌های آلپ، اما این بار با کمک سربازان کهنه کار.

او در ایمیلی می‌نویسد: «کار کردن با سربازانی که دستور داشتند از من اطاعت کنند، برایم بسیار جالب و حتی جذاب بود. البته من تلاش کردم تا با نهایت احترام با آن‌ها رفتار کنم، اما آن‌ها هم هر چه می‌گفتم بدون هیچ برو برگردی قبول می‌کردند.»

منر آثارش را از جنس جنگ و درگیری می‌دانست. او می‌گفت که ایده درگیری از نگاه او تنها محدود به میدان نبرد نیست و در واقع بازتابی از جامعه است. او همچنین می‌گفت که برای نمونه می‌توان به نحوه جذب مشتری‌ها توسط برندها و بازارها نگاه کرد.

سایمون منر، عکاس مجموعه، نوشت: «پرسش اصلی برای من و کارم در حال حاضر این است که عکس‌ها چگونه بر مردم و تصمیماتشان اثر می‌گذارند. اساسا مخفی کردن تک تیراندازها و تبلیغات برای شرکت اپل یک چیز مشترک دارد. در هر دو صورت، ایده‌هایی که ما قادر به دیدنشان نیستیم، به خوردمان داده می‌شود. اما نظر شخصی من این است که پیدا کردن تک تیراندازهای مخفی در عکس‌های من به مراتب کار ساده‌تری از نگاه کردن به تبلیغات اپل است.»

البته از آنجایی که این عکس‌ها بخشی از یک پروژه مستند نبودند، می‌توان سرگرم پیدا شدن تک تیراندازها شد. در تمامی عکس‌ها یک تک تیرانداز واقعی با لباس واقعی وجود دارد. او از طریق بازخوردهایی که عکس‌هایش داشت متوجه شگفتی استتار در این عکس‌ها شد، چرا که برخی صحت عکس‌هایش را زیر سوال بردند.

او در پاسخ نوشت: «قبل از هر چیز باید بگویم که این عکس‌ها کاملا واقعی هستند. اگر کسی شک دارد می‌تواند از ارتش آلمان سوال کند. در تمام عکس‌ها یک تک تیرانداز وجود داشت که دستور داشتند به سمت دوربین نشانه روند. البته موقع عکاسی من هم درست نمی‌توانستم موقعیت دقیق آن‌ها را ببینم. در برخی از عکس‌ها حتی اگر پیکسل به پیکسل هم عکس را بگردید، شاید نتوانید تک تیرانداز را پیدا کنید. دلیل این امر نیز آموزش بالای نظامیان است. البته شکل درست استتار نظامیان هم به همین شکل باید باشد.»

تصاویر شگفت انگیز از استتار

تصاویر شگفت انگیز از استتار

تصاویر شگفت انگیز از استتار

تصاویر شگفت انگیز از استتار

تصاویر شگفت انگیز از استتار

تصاویر شگفت انگیز از استتار

تصاویر شگفت انگیز از استتار

تصاویر شگفت انگیز از استتار

راهنمای تصاویر
تصویر اول: تک تیرانداز در سمت راست تصویر، پشت درخت روی زمین در کنار دومین درخت است.

تصویر دوم: تک تیرانداز در پوشش خزه‌ای در پشت درختی کوچک و خمیده در سمت چپ تصویر است.

تصویر سوم: تک تیرانداز در سمت چپ درخت است.

تصویر چهارم: تک تیرانداز کمی بالاتر از سنگ بزرگ در قسمت چپ و پایین تصویر پنهان شده است. درست همان جایی که رنگ سنگ‌ها از روشن به تیره تغییر می‌کند.

تصویر پنجم: تک تیرانداز بر روی تپه‌ای کوچک در لبه جنگل در سمت راست تصویر قرار دارد.

تصویر ششم: تک تیرانداز در داخل بوته‌های و در سمت راست مسیر خاکی پنهان شده است.

تصویر هفتم: تک تیرانداز زیر شاخ و برگ‌ها در سمت چپ تصویر قرار دارد.

تصویر هشتم: سر لوله اسلحه تک تیرانداز در بالای دو تخته سنگ بزرگ در سمت راست و پایین تصویر مشهود است.

منبع: Slate
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • حسین ارسالی در

    بشدت مسخره

  • ناشناس ارسالی در

    بابا من از عکس فهمیدم کجاست سخت نبود

  • ناشناس ارسالی در

    عالی بودن.

  • ناشناس ارسالی در

    اين موضوع بيشتر هنري تا جنگ زيرا براي اين استتار كه توي تصاوير وجود دارد ساعت ها وقت گذاشتند در صورتيكه در جنگ طرف بايد ظرف چند دقيقه خودشو پنهون بكنه

  • ناشناس ارسالی در

    اسکل کردید رفت

  • ناشناس ارسالی در

    جان من هیچ کس تو هیچ تصویری نیست.نه؟!

  • ناشناس ارسالی در

    این که استتار نیست این قایم شدن است!!

  • ناشناس ارسالی در

    عالی بودن و حرفه ای.ممنون.

  • رضاشوفر ارسالی در

    شروور محضه.اولا کسی نیست دوما اگه باشه یعنی خااااک برسر اسنایپری که من بتونم پیداش کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید