یک شاعر و یک نویسنده ایرانی؛ نامزد جایزه قلم آمریکا

یک شاعر و یک نویسنده ایرانی؛ نامزد جایزه قلم آمریکا

جایزه قلم آمریکا ۵۰ سال است هر ساله به معرفی نویسندگان بااستعداد و باتجربه معاصر از جمله نویسندگان کتاب اولی و آنانی که تأثیر ماندگاری بر ادبیات آمریکا داشتند، می‌پردازد.

کد خبر : ۸۸۶۴۹
بازدید : ۵۰۴۵
یک شاعر و یک نویسنده ایرانی؛ نامزد جایزه قلم آمریکا
«گروس عبدالملکیان» شاعر معاصر ایرانی و شکوفه آذر، نویسنده ایرانی به فهرست بلند جایزه قلم آمریکای سال ۲۰۲۱ راه یافتند.

هیات داوران جایزه قلم آمریکا (PEN America) فهرست نامزد‌های اولیه جایزه سال ۲۰۲۱ را در بخش‌های مختلف اعلام کرد. در این فهرست گروس عبدالملکیان شاعر توانای ایرانی با شعر تکیه دادن به دیروقت در بخش شعر ترجمه شده و شکوفه آذر نویسنده خوش ذوق ایرانی با داستان اشراق درخت گوجه‌سبز در بخش داستان ترجمه شده، نامزد دریافت این جایزه شدند.

اسامی نامزد‌های نهایی دوره جایزه قلم آمریکا، فوریه سال ۲۰۲۱ (بهمن- اسفند ۹۹) اعلام خواهد شد.

​گروس عبدالملکیان (زاده ۱۸ مهر ۱۳۵۹ در تهران) شاعر و فرزند محمدرضا عبدالملکیان شاعر معاصر ایرانی است. وی با انتشار کتاب شعر پرنده پنهان در سال ۱۳۸۱ به شکل رسمی وارد عرصه ادبیات معاصر ایران شد و از آن پس رنگ‌های رفته دنیا، سطر‌ها در تاریکی جا عوض می‌کنند، حفره‌ها، پذیرفتن، گزیده اشعار گروس عبدالملکیان، هر دو نیمه ماه تاریک است و سه‌گانه خاورمیانه به قلم وی منتشر شده‌اند.

شکوفه آذر (زاده ۱۳۵۱ در تهران) نیز نویسنده و دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی است که با رمان اشراق درخت گوجه‌سبز به فهرست نامزد‌های نهایی جایزه بوکر ۲۰۲۰ راه یافت.

جایزه قلم آمریکا که ۵۰ سال است هر ساله به معرفی نویسندگان بااستعداد و باتجربه معاصر از جمله نویسندگان کتاب اولی و آنانی که تأثیر ماندگاری بر ادبیات آمریکا داشتند، می‌پردازد امسال نیز بیش از ۳۸۰ هزار دلار جایزه نقدی به نویسندگان و مترجمان اهدا خواهد کرد.
آثار راه یافته به فهرست نامزد‌های اولیه این جایزه، از کتاب‌های داستانی، غیرداستانی، شعر و زندگینامه گرفته تا مقالات، آثار علمی و ترجمه را دربرمی‌گیرد که نمونه‌هایی پویا، متنوع و تامل برانگیز از ادبیات ممتاز معاصر هستند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید