محدودیت‌های تردد کرونا در شهر‌های مختلف چگونه است؟

محدودیت‌های تردد کرونا در شهر‌های مختلف چگونه است؟

تهران که پیش از اجرای محدودیت‌ها کرونایی در وضعیت قرمز قرار داشت، حالا با گذشت ۳۶ روز به وضعیت نارنجی رسیده است. البته مسئولان بهداشت و درمان استان تهران هم می‌گویند که دیگر شهرستان‌های تهران هم در وضعیت نارنجی قرار دارند، از این رو محدودیت‌های وضعیت نارنجی در هفته آتی در استان تهران اجرا خواهد شد. همچنین براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۸ شهرستان از مجموع ۲۴ شهرستان استا اصفهان زرد و بقیه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

کد خبر : ۸۸۷۰۸
بازدید : ۶۲۷۴
محدودیت‌های تردد کرونا
فرادید | ۳۶ روز پس از اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در کشور، حالا ستاد ملی کرونا از تداوم این محدودیت‌ها در کشور خبر داده است. این ستاد اعلام کرده که محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد همچنان در شهر‌های نارنجی پربرجاست و بر اساس مصوبه جدید منع تردد شبانه در شهر‌های زرد هم اجرا خواهد شد. با این وجود برخی از محدودیت‌ها در کلانشهر‌هایی همچون تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، مشهد که در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند، ادامه می‌یابد.

به گزارش فرادید ، براساس اعلام ستاد ملی کرونا در حال حاضر وضعیت هیچ شهری در ایران قرمز نیست. اما ۳۳۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند. سخنگوی ستاد ملی کرونا در این رابطه گفته که "در ۳۰ استان روند بیماری کرونا کاملاً نزولی شده، اما در حال حاضر فقط در استان مازندران آمار‌های کرونا نزولی نیست.



ستاد ملی کرونا اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونا و منع تردد را موفقیت آمیز خوانده و از این رو قصد تداوم اجرای آن را دارد. علیرضا رئیسی در این رابطه می‌گوید "یکی از اقداماتی که بسیار در کاهش آمار ابتلاء به کرونا مؤثر بوده و هزینه کمی داشته، منع تردد از ۹ شب تا ۴ صبح بوده است به همین دلیل امروز مصوب شد در شهر‌های دارای شرایط زرد کرونایی نیز منع تردد از ۹ شب تا ۴ صبح ادامه پیدا کند."

منع تردد شبانه درون شهری تا پیش از این، در شهر‌هایی با وضعیت قرمز و نارنجی اجرا می‌شد. اما حالا این محدودیت در شهر‌هایی با وضعیت زرد هم اجرا خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا در مورد نتایج حاصل از اجرای طرح محدودیت‌های کرونا گفته که " میزان بستری بیماران کرونایی در کشور حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و در خصوص مرگ و میر‌ها نیز خوشبختانه نسبت به یک ماه قبل آمار‌ها ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
محدودیت‌های تردد بین شهرها
محدودیت های کرونایی پایتخت در هفته دوم دی ماه
تهران که پیش از اجرای محدودیت‌ها کرونایی در وضعیت قرمز قرار داشت، حالا با گذشت ۳۶ روز به وضعیت نارنجی رسیده است. البته مسئولان بهداشت و درمان استان تهران هم می‌گویند که دیگر شهرستان‌های تهران هم در وضعیت نارنجی قرار دارند، از این رو محدودیت‌های وضعیت نارنجی در هفته آتی در استان تهران اجرا خواهد شد.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در این باره می‌گوید: "وضعیت اکثر شهرستان‌های استان تهران کماکان نارنجی تلقی می‌شود، بنابر این محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای شهر‌های نارنجی در اکثر شهرستان‌های استان در هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت. "

ادامه محدودیت‌ها در اصفهان

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۸ شهرستان از مجموع ۲۴ شهرستان استا اصفهان زرد و بقیه در وضعیت نارنجی قرار دارند. طبق جدیدترین رنگ بندی‌های مشخص شده از روز شنبه ششم دی ماه، شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، برخوار، بوئین و میاندشت، تیران، چادگان، خوانسار، خور، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر، فریدن، فریدونشهر، گلپایگان، لنجان، مبارکه، ائین و نجف آباد در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر، شهرضا، فلاورجان، کاشان و نطنز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دراین رابطه گفته، شهرستان‌های زرد محدودیت تردد خودرویی ندارند و گروه‌های شغلی یک، ۲ و سه در این شهرستان‌ها می‌توانند فعال باشند. البته اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیش از تصمیم جدید ستاد ملی کرونا در باره محدودیت تردد خودرویی در شهر‌های زرد بوده است.
مشهد و خراسان رضوی همچنان نارنجی پوش
وضعیت کلانشهر مشهد و بخشی از شهرستان‌های خراسان رضوی همچنان نارنجی است و برخی از شهرستان‌های این استان نیز در شرایط زرد به سر می‌برند. دکتر مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره گفته که "هم‌اکنون حدود ۷۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که قریب به ۵۲۰ نفر از این تعداد در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه در شهرستان‌های زیر پوشش دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور حضور دارند."

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان رضوی همدر رابطه با اعمال محدودیت‌ها گفته است که "محدودیت تردد شبانه برای شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی خراسان رضوی ادامه دارد. با این حال تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۱شب تا ۴صبح در شهر‌های با وضعیت نارنجی بیش از ۲۰۰هزار نفر، ممنوع است."

طبق گفته سرهنگ حمیدرضا دهنوی همچنین ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی به شهر‌های باوضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. او همچنین گفته که " این طرح کماکان ادامه دارد و هرگونه تغییر وضعیت پس از ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا به شهروندان اعلام می‌شود."
شهرهای نارنجی
شیراز نارنجی، اما استان فارس در وضعیت زرد
براساس رنگ بندی جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۳۶ شهرستان استان ۳۳ شهرستان در وضعیت زرد و سه شهرستان در وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا قرار دارند. عبدالرضا قاسمپور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا در این رابطه گفته است که " تنها شهرستان‌های شیراز، جهرم و خفر در وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا قرار دارند و هیچ شهرستان قرمزی در استان نداریم. "

او گفته که "همکاری مردم باعث شده اعمال محدودیت‌ها برای فعالیت مشاغل، تردد خودرو‌ها و حضور کارکنان کمتر شود؛ در مناطق زرد گروه‌های شغلی یک، ۲ و سه فعال هستند و ممنوعیت تردد خودرویی نداریم. اما محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شیراز همچنان ادامه دارد و ورود خودرو‌های غیربومی نیز به شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی ممنوع است. "

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا تاکید کرده است که همه محدودیت‌های طرح جامع محدودیت‌های کرونایی به قوت خود باقی است. او همچنین گفته که آموزش در تمامی شهرستان‌ها همچنان به صورت مجازی خواهد بود.
خوزستان در وضعیت زرد، اهواز به رنگ نارنجی
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از زرد شدن وضعیت ۲۶ شهرستان استان خوزستان از لحاظ ابتلای افراد به ویروس کرونا خبر داده و گفته که به جز شهرستان اهواز که اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار گرفتند که این نشان از نتیجه بخش بودن تصمیمات ستاد مبارزه با کرونای کشور و استان دارد. "

دکتر فرهاد ابول نژادیان به وضعیت فوت شده‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرده و گفته که "خوشبختانه در این مدت فقط یک مورد فوتی قطعی ناشی از ویروس کرونا در استان داشته ایم و این هم خبر خوشایندی است. "
تغییر وضعیت قم به زرد
بیژن سلیمان پور، معاون سیاسی امنیتی استاندارقم در گفتگو با بخش خبری جوان قم با بیان این که استان قم در وضعیت پایدار، اما شکننده کرونا قرار گرفته است، ضمن اعلام پایان محدودیت‌های رفت و آمد شبانه و بین استانی از امشب در قم گفته که "هیچ مجوزی برای تردد به استان‌های نارنجی از سوی استانداری قم صادر نمی‌شود. "

او با بیان این که در وضعیت زرد قم گروه شغلی ۴ از جمله پارک‌ها و بوستان، سالن‌های ورزشی، موسسات آموزشی، نماز جمعه، اماکن مذهبی حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس همچنان تعطیل است، تاکید کرده که "سایر مشاغل می‌توانند از شنبه ۶ دی ماه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک فعالیت خود را از سر بگیرند. "

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید