کمبود کامپیوتر تا سال ۲۰۲۲

کمبود کامپیوتر تا سال ۲۰۲۲

پیش‌بینی می‌شود فروش و نصب انواع تبلت و کامپیوتر‌های شخصی جدید تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، که شش روز دیگر آغاز می‌شود، به یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون دستگاه برسد.

کد خبر : ۸۸۷۳۷
بازدید : ۹۰۸۶
کمبود کامپیوتر تا سال ۲۰۲۲
شرکت‌های معتبر سازنده کامپیوتر مجبور شده‌اند تغییراتی را در شیوه ساخت و تحویل محصولات خود اعمال کنند

با آغاز همه‌گیری ویروس جدید کرونا کووید-۱۹ در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ و افزایش ناگهانی کار و تحصیل از خانه، تقاضا برای انواع کامپیوتر و تبلت چنان افزایش یافت که جهان از زمان ورود گوشی‌های تلفن هوشمند آیفون به بازار، و تقاضای بسیار بالا برای خرید آن در سال ۲۰۰۷، شاهد چنین رشد تقاضایی نبوده است.

خبرگزاری رویترز روز شنبه در گزارشی از قول مدیران صنایع و تحلیلگران بازار نوشت، همه‌گیری کرونا که مردم کشور‌های مختلف را خانه‌نشین کرد و باعث شد بسیاری از کارمندان از خانه کار کنند و دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی حاضر شوند، موجب شد تقاضا برای انواع کامپیوتر به مراتب از تلفن‌های هوشمند پیشی بگیرد.

میزان فروش سالانه انواع کامپیوتر در جهان، چه رومیزی (دسک‌تاپ) و چه قابل‌حمل (لپ‌تاپ)، در سال ۲۰۰۸ و اوایل ظهور آیفون حدود ۳۰۰ میلیون بود، که تا پیش از شیوع کووید-۱۹ حتی به ۲۵۰ میلیون نیز کاهش یافت و کمتر کسی تصور می‌کرد بار دیگر تقاضا برای آن افزایش یابد؛ اما «رنسانس» بازار کامپیوتر رخ داد.

برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند فروش و نقل و انتقال کامپیوتر در بازار جهانی در پایان سال جاری میلادی، ۲۰۲۰، بار دیگر به سطح ۳۰۰ میلیون برسد، که در این صورت رشدی حدود ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته خواهد داشت. آمار ماه‌های اخیر نشان می‌دهد افزایش تقاضا برای انواع تبلت‌ها حتی از این هم بیشتر خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود فروش و نصب انواع تبلت و کامپیوتر‌های شخصی جدید تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، که شش روز دیگر آغاز می‌شود، به یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون دستگاه برسد. طبق آمار منتشر شده از سوی شرکت تحقیقات کانالیس، این رقم حدود یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون بیشتر از آمار مشابه در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی است.

برای پاسخ به این رشد ناگهانی تقاضا در بازار جهانی، معدود شرکت‌های معتبر سازنده کامپیوتر مجبور شده‌اند تغییراتی را در شیوه ساخت و تحویل محصولات خود اعمال کنند تا سفارش‌ها سریع‌تر از قبل به دست مشتریان برسد و حتی روش‌های نوین‌تر و کارآمدتری را هم در این زمینه برای اجرا در سال آینده در نظر دارند.

به نوشته رویترز، رایان ریت نایب رییس شرکت تحلیلگر آی‌دی‌سی معتقد است با توجه به شرایط موجود و کمک‌های مالی جدید دولت‌ها به مردم و مشاغل و احتمال ادامه وضعیت کنونی در سال آینده، تقاضا در سال آینده نیز روند صعودی خود را ادامه می‌دهد. این یعنی کمبود کامپیوتر در بازار تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید